jokki Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 QUOTE (DesertGlow @ 30/04/2004 : 00:01) Vi velger ikke å tro det verste om folk, vi ønsker å trå forsiktig på dette området, og ønsker ikke at dette skal bli noe i nærheten av et warez-forum. Når ting er overveiende sannsynlig ut i fra innlegget som legges inn, vil vi slå ned på det.Når det gjelder ditt ønske om å brenne ut et image av private dokumenter (som forøvrig virker noe søkt), så ville ikke det vært ulovlig. Det å brenne ut egne dokumenter vil alltid være lovlig (med mindre man får en lovendring selvsagt). Du må her huske at det var snakk om å brenne ut et X-BOX-image, og forskjellen er stor.Men tro meg: Du kommer ingen vei med denne diskusjonen. Dette forumet har aldri vært, og kommer heller aldri til å bli, et forum der man i utstrakt grad vil få hjelp til ting som overveiende sannsynlighet er brudd på norsk lov. Hvis du ikke ser det problematiske i å ønske hjelp i å brenne ut et X-BOX-image, da er det heller ingen grunn til å diskutere denne saken med deg. Skjønner dette godt, men hør på meg her (føler meg litt usynlig på dette forumet etterhvert) har sagt dette et par ganger tidligere. Rettningslinjene på dette punktet _MÅ_ endres, de var kansje greie for et par år siden.Dagene hvor MP3 bare var nedlastede musikkfiler fra Napster er omme og reglene for hva som er lov og ikke lov er meget utydelig ettersom flere og flere får litt mer innsikt i fildelingens verden. BTW: en tvang om lesing av rettningslinjene for nye brukere burde også bli laget. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 QUOTE (jokki @ 02/05/2004 : 21:46) QUOTE (DesertGlow @ 30/04/2004 : 00:01) Vi velger ikke å tro det verste om folk, vi ønsker å trå forsiktig på dette området, og ønsker ikke at dette skal bli noe i nærheten av et warez-forum. Når ting er overveiende sannsynlig ut i fra innlegget som legges inn, vil vi slå ned på det.Når det gjelder ditt ønske om å brenne ut et image av private dokumenter (som forøvrig virker noe søkt), så ville ikke det vært ulovlig. Det å brenne ut egne dokumenter vil alltid være lovlig (med mindre man får en lovendring selvsagt). Du må her huske at det var snakk om å brenne ut et X-BOX-image, og forskjellen er stor.Men tro meg: Du kommer ingen vei med denne diskusjonen. Dette forumet har aldri vært, og kommer heller aldri til å bli, et forum der man i utstrakt grad vil få hjelp til ting som overveiende sannsynlighet er brudd på norsk lov. Hvis du ikke ser det problematiske i å ønske hjelp i å brenne ut et X-BOX-image, da er det heller ingen grunn til å diskutere denne saken med deg. Skjønner dette godt, men hør på meg her (føler meg litt usynlig på dette forumet etterhvert) har sagt dette et par ganger tidligere. Rettningslinjene på dette punktet _MÅ_ endres, de var kansje greie for et par år siden.Dagene hvor MP3 bare var nedlastede musikkfiler fra Napster er omme og reglene for hva som er lov og ikke lov er meget utydelig ettersom flere og flere får litt mer innsikt i fildelingens verden. BTW: en tvang om lesing av rettningslinjene for nye brukere burde også bli laget. Du er ikke usynlig jokki Retningslinjene er vel ikke det store problemet? Nettiketten trenger derimot en real overhaling. Hvis du har innsigelser mot retningslinjene så må du gjerne komme med forslag til endringer, i form av et utkast til endringen Lenke til kommentar
jokki Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Godt å høre, byttet forøvrig avatar fra en 50x50 til 80x80 for å ikke bli så "liten" mellom alle de store slemme avatarene Kan tenke på det litt så får jeg se om jeg ikke tar kontakt med deg på msn hvis jeg kommer på noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg