Gullars Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har eit problem med ein plagsom sau som skriv anonyme trakaserande meldingar i gjesteboka mi. Ofte opptil 10-15 om gongen... Hadde vore kjekt å finna ut kven dette var, så eg lurte på om det går an å legga ein funksjon inn i gjesteboka mi (PHP), slik at IP-adressa til denne karen då blir lagra i t.d. ip.txt, og at eg kan finna den nerden som gjer dette, og som faktisk synest det er morosamt... Treng hjelp step-by-step, sidan eg ikkje kan programmera sjølv, kun redigera Alle forslag (seriøse) blir mottekne med takk... Lenke til kommentar
håkonermittnavn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Det er ikkeno' problem å skaffe IP-adressen til alle som skriver i gjesteboka di: $dato_og_tid = date("dmYHis"); # lager en variabel som inneholder datoen og tiden meldingen blir sendt $fp = fopen ("$dato_og_tid.txt", "w"); # lager en ny fil med akkurat samme navn som datoen og tiden var da meldingen ble sendt fwrite ($fp, $REMOTE_ADDR); # skriver IP-adressen i denne filen fclose ($fp); Lenke til kommentar
håkonermittnavn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 og da er det bare og se når hacke-meldingen ble sendt, åpne filen med den riktige tiden og datoen, og finne IP-adressen til hackeren Lenke til kommentar
christt Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-04 15:11, håkonermittnavn skrev:Det er ikkeno' problem å skaffe IP-adressen til alle som skriver i gjesteboka di:$dato_og_tid = date("dmYHis"); # lager en variabel som inneholder datoen og tiden meldingen blir sendt$fp = fopen ("$dato_og_tid.txt", "w"); # lager en ny fil med akkurat samme navn som datoen og tiden var da meldingen ble sendtfwrite ($fp, $REMOTE_ADDR); # skriver IP-adressen i denne filenfclose ($fp); Svakheten med denne implementasjonen er jo at du får en fil for hvert innlegg. Nå regner jeg med at du ikke har 100 innlegg om dagen i gjesteboka di så da er det kanskje ikke noe stort problem. Alternativet er å skrive alt til en fil, det vil si; lage en loggfil med all nødvendig data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå