FreeBSD Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Jeg satt for meg selv og funderte i dag, om det fantes en ekte CLI-klient for MSN Messenger, Yahoo eller ICQ - og det gjorde det. Noen ildsjeler har utviklet CenterICQ som tilbyr en fullverdig IM-klient for konsoll-folket. Jeg synes det var såpass spesielt, og artig at jeg måtte poste den her. Kjenner noen til denne? http://konst.org.ua/centericq/ Endret 20. april 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Pebrot er også en ganske grei msn-klient for CLI, jeg bruker den fast når jeg bruker *nix nå, oversiktlig konfigurasjonsfil og som regel lettvinte en-bokstavs kommandoer. Pebrot på Freshmeat Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Må bare rette litt her: Det er ikke et CLI-grensesnitt, da det ikke benytter seg av en kommandolinje. Her er et eksempel på hvordan det hadde sett ut med en CLI-klient: bash $ cli-msn Welcome to CLI MSN! Username: [email protected] Password: Connecting... Done Sending password... Done Authenticating... Done Logged on > listusers Users online(3): Arne Per Ola Users offline(1): Karl > msg Ola yo Ola: hold kjeft > msg Ola stfu n00b, i r l33t. Ola: nå er jeg lei, jeg blokkerer deg > msg Ola OH NOES No such user Ola > listusers Users online(2): Arne Per Users offline(2): Ola Karl Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Da har jeg lært noe nytt i dag også Men da står jeg igjen med det problemet at, hva skal jeg kalle det da? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Noen som har funnet en ekte CLI klient da? Kanskje ikke så brukbart - men morsomt - Og DummeGaas - var samtalen basert på en ekte hendelse? :] Lenke til kommentar
mikis Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det finnes en offisiell versjon av centericq hvor MSN-støtten er fjernet pga usikkerhet med hensyn til MSN9 protokollen. Jeg var så heldig å få tak i en uoffisiell versjon hvor noen utenfra porsjektet har implementert MSN støtten tilbake igjen. Har brukt denne versjonen et halvt års tid og er storfornøyd. Bruker den til IRC også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Mens vi er inn på det med MSN! Noen som veit om en msn klone til linux som funker med webcam? Jeg bruker nå amsn og det finnes vel ikke noen plugins eller noe til det? Hadde vert ok og fått webcam i linux oxo;) Og hva er en CLI klient? Kan ikke så mye om linux men syntes det er utrolig morsomt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 terminalklient passer kanskje bedre. joda, centericq er bra, jeg pleier å bruke det og irssi i hvert sitt "screen"-vindu. det er lett å finne en patch som legger til msn støtte. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hadde vert ok og fått webcam i linux oxo;) Jeg har blitt fortalt at CVS versjonen av asmsn støtter webcam Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hadde vert ok og fått webcam i linux oxo;) Jeg har blitt fortalt at CVS versjonen av asmsn støtter webcam Du har blitt fortalt en løgn. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har microsoft skrevet en egen webcam greie nå? Å bruke webcam med Video4Linux er jo kjempelett - og Netmeeting funker kjempebra på linux - så det burde være lett å implementere video delen, om ikke Microsoft har laget noe nytt da, eller prøvd å sikre seg at ingen andre klienter skal kunne bruke video. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg brukte centericq for en tid siden, og jeg var plaget med ustabilitet og at den likte terminaler som skiftet størrelse svært dårlig. Masse streker i hytt og gevær :S Men, noe av det bedre jeg har prøvd er bitlbee, som er en IRC-gateway til MSN, Yahoo ++. Kjekt å ha MSN inni irssien Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Når pebrot ikke ville virke av en eller annen underlig grunn i dag, så begynte jeg å se etter andre msn-klienter for 'kommandolinja' eller terminalen eller hva du vil kalle det. Så jeg tittet såklart på CenterICQ, og gjett hva jeg så? Fra og med versjon 4.9.11 er msn-støtten tilbake! Tenkte bare jeg skulle si ifra. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Nylig forka gaim-vv fra gaim, for å prøve å utvikle videomuligheter i gaim. Prøv den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå