BA1 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei. Heldt på med ei ny side. Er glad i tabellar, men konvertere meir og meir til bruk av DIV og CSS.. Sida består av ein DIV ytterst som hovedboks, og så er det ein tabell inni DIVen. DIVen er der eigentleg berre til å centrere innhaldet, litt padding/margin osv. Kunne sikkert vore løyst på ein anna måte, men det er ikkje poenget. Poenget er at når eg begynner å bruke DIV så begynner IE å kødde når eg skal merke _delar_ av teksten i ei celle. All tekst i cella blir automatisk merka. Har sett dette på mange andre sider også med DIV. Hugsar ikkje om desse har vore ein kombinasjon av DIV/Tabell som mi. Er det ein måte å unngå dette? Hack eller ein kodesnutt? Alt funkar topp i f.eks. Opera, men please ikkje kom med sånne kommentarar som "derfor er IE bullshit" og "drit i IE brukere". Ønskjer heller ikkje kommentarar som "dropp alle tabellane". Fint viss nokon veit om noko som kan løyse "problemet" mitt... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hei. Jeg kan ikke gi deg det spesifikke svaret på det du spør om, men da en titt på denne siden. Til høyre er det en tabell som står inne i en DIV (håper det var slik du mente). Om du prøver å markere deler av teksten i den tabellen, hele/halve ord/bokstaver, fungerer det iallefall plettfritt, selv i navnene med to ord. Kan kanskje være en ting som utarter seg ved mye mer tekst. EDIT: Ta en titt på koden var det jeg egentlig skulle frem til. Endret 20. april 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har sett dette problemet før, har opplevd det litt for masse. Veit desverre ikkje korfor det skjer, men eg _trur_ det har noke med å gjøre om du har brukt litt snåle måter å komme fram til forskjellige ting på... Skjer også kun i IE. Kan vi vente oss et prima svar av epsilon eller satyrium kanskje? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Dette er noe jeg oppdaget på min nye side og. Bruker kun div, uten tabeller, så er nok ikke det. Men er en IE problematikk ja. Vet ikke hva dette skyldes, men er interesert i det. Så om noen andre vet dette så hadde det vært fint, spart meg for en sikkert ganske lang runde med googling i morgen. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 bra de skjønne problemet Såg på koden (HTML/CSS) til sida du linka til Polecat... var jo ikkje noko hokus pokus der.. stort sett det samme som i min kode, bortsett frå at tabell bruken er litt meir "avansert" (eller rotete ) på mi side... men eg _trur_ det har noke med å gjøre om du har brukt litt snåle måter å komme fram til forskjellige ting på... Trur eg òg... men hadde håpt å finne ut akkurat kva "snål måte" av mine "måtar" som skapar akkurat dette problemet... sida validerer forresten HTML 4.01 strict og CSS validerer CSS2... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde et lignende problem selv, men har bare opplevd det en gang. Tror det har noe med hvilken verdi du tilordner position: i CSS'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå