LoS Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Ja, har holdt på med divs en stund nå, men aldri fatta hvorfor forefox ikke skjønner noenting! For å si det rett ut, dere med firefox burde virkelig se på den i firefox! Link Designet er ikke ferdig nei, jeg vil bare ha firefox til å vise den likt som opera og explorer! CSS Link Går snart tilbake til tables igjen her! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Her var det litt smårusk ja. Bytt ut følgende med det som kommer under: #content { float: left; width: 710px; background-color: #f2f5f7; padding: 0px; margin-right: 15px; margin-top: 15px; margin-bottom: 15px; border: 1px solid #000; } La til float:left på denne, samt fjerna fast høyde (slik at bakgrunn faktisk følger med i Mozilla. #footer { clear: both; width: 710px; margin-left: 152px; text-align: center; height: 75px; background-color: #f2f5f7; padding: 0px; border: 1px solid #000; } La til clear:both på denne. #menu { margin: 15px; float: left; background-color: #f2f5f7; width: 120px; padding: 0px; text-align: left; border: 1px solid #000; } Fjerna height på denne av samme grunn som på #content. Enda ikke helt lik i alle browserene, footeren plasseres litt annerledes i IE, som du allerede har sett. Men nå skal iallefall Mozilla-problemet være fikset. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Var det så lite som skulle til?! Hum, da lærte man jaggu noe nytt i dag og Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 No problem. Da kan du kanskje fjerne den meldingen i signaturen din i samme slengen. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Forresten, kan du utdype hva "clear:" gjør? Slik at jeg får litt mere innsikt i tinga her. 2. Shall do, hvis alle bare kunne fulgt hverandre når det kommer til kodeforståelse Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Forresten, kan du utdype hva "clear:" gjør?Slik at jeg får litt mere innsikt i tinga her. http://www.w3schools.com/css/pr_class_clear.asp <-- det var den eneste jeg fant. Slik jeg har forstått det, er det det som må til for at den skal legge seg under de to divvene over (#meny og #content), fordi de har float egenskaper. Ved å ikke tillate innhold på noen av sidene, vil den legge seg under. Tror forresten clear:left hadde gjort samme jobben. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) clear kan hindre elementer med float egenskapen å ligge atmed seg. clear:left; vil havne under alle egenskaper med float som ligger til venstre for det aktuelle elementet. Samme gjelder selfølgelig med clear: right; og clear: both; Tror forresten clear:left hadde gjort samme jobben. Mulig i dette tilfellet, har ikkje sett så nærme på saken - men om det var flytande elementer på begge sider av dette elementet, måtte du ha brukt clear: both; Endret 20. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå