Windoge Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Fikk en merkelig beskjed fra komplett.no i dag på returen min som var: Jøss, trodde du hadde fått en mail/telefon fra oss. Når vi sjekket saken så viste det seg at minnebrikken din ikke var kompatibelt med hovedkortet du hadde kjøpt hos oss (hvis det var dette du skulle bruke nå). En av returmedarbeiderene våre skulle derfor ta kontakt med deg og sørge for at du fikk byttet til noe som garantert virket. Det er jo en fordel Jeg hadde tenkt å kjøre brikken på et ABIT IC7-MAX3 hovedkort og jeg stiller meg merkelig til at dette ikke funker. Spørsmålet mitt er, skal ikke denne brikken være ganske kompatibel med et IC7-MAX3 ? Endret 20. april 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
norrick Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvorfor vil du kjøpe "Low profile" minne? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Hvorfor vil du kjøpe "Low profile" minne? Fordi det kostet mindre. Men ingen her som kan bekrefte spørsmålet? Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Tør gjette på at minnet du snakker om er registrert. Står det REG/ECC bak? I så fall passer det ikke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Tør gjette på at minnet du snakker om er registrert. Står det REG/ECC bak? I så fall passer det ikke. Stemmer. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Her og her er et par kjappe forklaringer. ECC er noe man finner på både registrert og uregistrert ram (eller bufret/ubufret som det også heter). Intel 875P chipsettet på IC7-MAX3 har støtte for ECC, men dette er ikke til å oppdrive på raske minnemoduler, samt at det gjør minnet tregere, så få benytter seg av denne funksjonen. Håper dette var til hjelp EDIT: leif.. Endret 20. april 2004 av Bitbuster Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Her og her er et par kjappe forklaringer. ECC er noe man finner på både registrert og uregistrert ram (eller bufret/ubufret som det også heter). Intel 875P chipsettet på IC7-MAX3 har støtte for ECC, men dette er ikke til å oppdrive på raske minnemoduler, samt at det gjør minnet tregere, så få benytter seg av denne funksjonen. Håper dette var til hjelp EDIT: leif.. Takker! Du sier at IC7-MAX3 har ECC støtte, vil det si at denne brikken kan kjøres på dette kortet eller er det umulig? Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kortet har støtte for ECC, men ikke registrert minne, så nei, det kan ikke brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå