Gå til innhold

Fullført men feil på siden

Anbefalte innlegg

Jeg lager meg ny hjemmeside og bruker php til å inkludere header og menu, og til kontaktskjema. Har et sett norske og et sett engelske sider, med henholdsvis index.php og home.php som forsider.

Jeg bruker: FoxServ, Notisblokk, Internet Explorer, Win98.

Alt gikk bra inntil for en uke siden (jeg hadde ikke lastet opp sidene enda), da ville ikke index.php og home.php vises, det står "ukjent sone" nede til høyre. Det skjer både når jeg skal se på sidene gjennom localhost FoxServ og i Internet Explorer.

Da jeg lastet opp sidene skjedde det samme. De to forsidene er meget trege, og blir ikke ferdig. Jeg har fått dem fram et par ganger, og de er strukket vertikalt. Nederst står det: "Fullført men feil på siden". De andre sidene er i orden.

Jeg har innstilt Internet Explorers sikkerhet og personvern på "standard" (hvis det har noe å bety for dette problemet).

:hmm: Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

http://kunst.no/irenejohnsen/index.php

http://kunst.no/irenejohnsen/home.php

Tilfeldig annen side

Beklager mitt forrige "innlegg"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror deler av problemet ditt kommer av at du har flere kodeblokker som er repetert... Da mener jeg <html> <body> etc.. se eksempel under..Kopiert og limt inn fra source koden på siden din (index.php)..

<html>
<head>
<title>Irene Johnsen - Billedkunstner</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="author" content="Irene Johnsen">
<meta name="description" content="Webside for tekstilkunstner Irene Johnsen. Tekstile arbeider og malerier. Stedskunst.">
<meta name="keywords" content="Irene Johnsen, tekstil, tekstilkunst, kunst, kunstner, billedvev, teppe, fiber, vev, veving, maleri, maler, stedskunst">
<link href="ij.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</head>
<body>

<table class="center" width="760" height="420" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
 <tr height="68" width="760">
  <td height="68" width="760" colspan="2">

<html>
<head>
<title>header</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="author" content="Irene Johnsen">
<meta name="description" content="header">
<link href="ij.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</head>
<body>

DEtte er vel ett vanlig problem med koding i php at folk glemmer å fjerne mesteparten av html koden i filer som includeres (som i ditt tilfelle header og foote) i include filene må du fjerne alle <html><head><body> tagger dersom du bruker dem i hovedsiden. jeg trur du hadde 3 av alt og det er normalt ingen god ide ;)

Dersom du rydder litt opp i koden kan det hende at problemet ditt løses også.. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Min kunnskap om både det ene og det andre er begrenset, kan noen hjelpe meg med nøyaktig beskrivelse av hvordan jeg skal få hele tabellruten til å bli lenke, " display:block elns "?

Så det med å ta bort <html>osv. i header-fila og menu-fila.

Skal alt vekk, så <table> med innhold står igjen?

Skal det settes noe annet i stedet (<?php.............. ?>)?

Hva da med stilarket, da blir linken til det vekke i header og menu. Når jeg ser på f.eks. headeren på min datamaskin, vil den være "stil-løs".

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvordan du vil sette opp sidene dine.

Personlig har jeg

Header.php som blir includert der har jeg ikke noe koder i det hele tatt, men bruker vel none <p> </p> og slikt.

En footer uten koder annet enn avslutnings koder som er nødvendig..

en hovedfil der jeg har alle html kodene...

Header og footer blir stil løs som du sier det.. men når de er includert faller de inn under koden som finnes på hovedsiden.

For å få hele tabell ruten til å bli lenke kan du forandre

class="menu1" legg til display:block; i css stilarket ditt for den classen og andre classer som du bruker for meny

Lykke til

Lenke til kommentar

Takk for råd, nå har jeg fått til det med at hele tabellfirkanten der menylenkene er "virker". Først gikk det ikke men så søkte jeg på nettet og fant ut at jeg måtte ha med width:100%; tillegg til display:block;

STOR FORBEDRING AV SIDEN! :thumbup:

Ang. det andre problemet

Grunnen til at jeg leter etter en måte å lenke stilarket til header.php og menu.php når jeg fjerner html, head og body er denne:

Hvis jeg skal gjøre forandringer i header og meny liker jeg å kunne se dem alene på egen maskin med style mens jeg holder på med forandringene.

Går det an å lenke stilark til f.eks en tabell?? :roll:

Lenke til kommentar

Vel dersom du kan få siden index.php siden din til å vises korrekt på hjemme pcen, utne at den lastes opp til server, kan du jo kjøre index file din for å se footer og header. Dermed kan du lage header og footer uten html koder og slikt og stilarket ditt lenkes til index filen.

Dersom du er avhengig av å se header og footer uten index filen, som html, med stil arket kan du gjøre det,. men da må du nok fjerne stil arket og html koden før du laster opp header til server.

Vet ikke om dette helt var hva du lurte på men ...

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg laget ganske enkelt testsider av header og menu med html osv. og med link stylesheet. Den kan jeg bruke når jeg skal forandre noe.

MEN:

Nå har jeg fjernet html, head og body-taggene fra header og menu, men index.php og home.php er fortsatt like strukket.

Kan noen hjelpe???????? :cry:

http://kunst.no/irenejohnsen

Lenke til kommentar

Dette er ett nokså vanlig problem når du bruker tabell til å designe siden. Dersom du har tid og lyst anbefaler jeg deg å starte med CSS. CSS er mye bedre å bruke for design av web sider.

Ser ut som siden vises korrekt i både Firefox og Opera 7,5p3. Dette gjør at jeg tror det har en sammenheng med at total høde av cellene it tabellen ikke er den same som table height.

Som sagt anbefaler jeg deg til å prøve med CSS for å designe siden din.

Ettersom dette nå virker som det er ikke er et php problem lengere, burde du kanskje få denne flyttet til korrekt forum, eller åpne en ny i HTML webdesign forumet. Der kan du også få god hjelp med css...

Lykke til.

edited for typos.. as usual.

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...