Gå til innhold

nytt digital kamera til en billig penge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diablito2k: Har du lest testene på www.akamera.dk?

Legger noen linker til dem for det, jeg:

Nicon Coolpix 2200

Hp photosmart 735

Husk å sjekk bildegalleriene til begge kameraene, da :)

Må bare si at HP 735 har imponerende bra spesifikasjoner og gode bilder til en så lav pris. Jeg hadde nok valgt den selv hvis jeg hadde vært en nøktern person. Men nå valgte jeg Nikon. Mye på grunn av det nettopp ER Nikon + dessuten har den som sagt et finere design som jeg synes er litt viktig. Prisforskjellen på de to er heller ikke all verden, 2-300 kr. Jeg kjøpte mitt for 2166 kr @ Komplett. Dette er "Premium pack". og man får da med seg oppladbare batterier og lader.

Lykke til med ditt valg!

ps. kan jo hende at du velger et helt annet kamera ;)

Lenke til kommentar
Nei ikke som en lykt. Men den blinker ti ganger veldig fort hvis du har på "røde øynefunksjonen" så blitser den etterpå.

Edit: Skjønte forresten hva du mente nå. Har alldri hatt problemer med det selv. Er det for mørkt slår jeg bare av skjermen og bruker kameraet vanlig. Men det er som du sier kjekt med "lykt" hvis du bare skal bruke skjermen.

Fordelen med "lykt" som mange kaller det her, er at autofokusen har lettere for å stille riktig fokus når motivet er lyst opp. Er det mørkt, kan det være ett problem, og ett slikt fokuslys (som det heter) hjelper til med dette. Det har ingenting med skjermen å gjøre, selv om det kan være lettere å se skjermen også. Men det er ikke hovedfunksjonen til dette lyset.

Lenke til kommentar

hm. nå står valget mellom:

hp 735

nikon 2200

kodak DX6340

så er sprørsmålet, hvilket av disse kameraene vil gi mest for pengene ? best bilde ? flest greie funksjoner ?

og finnes det et kamera i 2k klassen eller mindre som har dette fokuslyset ? eller har et av disse kameraene det ? jeg vet at hp ikke har og mener at kodak sin ikke har. usikker på nikon

frister veldig med kodak sin pga all den gode omtalen den har fått, men er litt usikker.

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke at det er fokuslys på nikon 2200, har hvertfall ikke lagt merke til det (kunne jo ha sjekket, men ak ak, det er så sent så jeg gidder ikke :p )

Hp735 vil helt klart gi mest bilde for pengene. Det kan vi jo konkludere etter innslag fra Sjefern og testene.

Men, syns du designet er viktig, hadde jeg valgt nikon eller kodak. Nå valgte jeg selv nikon og har allerede fortalt grunnen. Men nå visste jeg ikke om kodak'en du linker til og det spørs ikke om jeg hadde kjøpt denne istedet. Den er jo virkelig lekker!

Jaja, uansett så angrer jeg ikke på mitt valg, og det tror jeg ikke du heller vil gjøre uansett hvilken av dem du kjøper :)

Lenke til kommentar

Kjempe fine bilder, spesielt nærbildene av hunden din inne. Er du fornøyd?

Mitt kamera kom virkelig til sin rette siste helg, natt til 1.mai. Mange kule bilder der ja...godt jeg kjøpte meg 128 MB minne-brikke. Digi.cam er virkelig noe av det smarteste menneskene har funnet opp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...