monstar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hey jeg skal ha ny pc til komfen og jeg trenger hjelp til å bestemme hvilke deler jeg skal velge. Her er mitt forslag. PS skal bruke pcen mest til å spille/surfe. Maks 10000 hovedkort: albatron PX865PE Pro II cpu: intel pentium 4 3.0ghz prescott ram: twinmos 512x2 pc 3200 hardisk: seagate barracuda 200gig 8mb cache skjermkort: saphire radeon 9800 pro dvd rom: pelxtor svart 16x cd brenner: plextor 24,52,32x svart kabinett: chieftec bx tower svart/sølv med vindu eller coolermaster centurion 4 tastatur: logitech cordless destkop optical delux svart Lenke til kommentar
lizon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) ville bytta ut prescotten til northwood prosessor. Både dvd rom og cd brenner er vel lite vits... kjøp heller en dvd brenner, det kan du få til under den prisen dvd romme'n og cd brenner'n koster tilsammen. Hvis du vill ha en stille pc velger du segate hardisk (sånn som du har gjort), eller hvis du vill ha en PC og ytelsen betyr mest velger du western digital. ville kansje bytta ut hovedkortet også... ellers ser alt bra ut. edit: glemte og si at hvis du skal bruke pc'en mest til spill/surfing ville jeg gått for amd 64 Endret 20. april 2004 av lizon Lenke til kommentar
lizon Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) alt er fra komplett: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 122811 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 2025.04 2025.04 -------------------------------------------------------------------------------- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 100727 Lagerstatus: 2000+ stk på lager 136.5 136.5 -------------------------------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 123331 Lagerstatus: 10 stk på lager 1415.26 1415.26 -------------------------------------------------------------------------------- PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 120304 Lagerstatus: 500+ stk på lager 2049.1 2049.1 -------------------------------------------------------------------------------- MSI DVD-brenner IDE DR8-A, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 122520 Lagerstatus: 100+ stk på lager 1044.99 1044.99 -------------------------------------------------------------------------------- Abit KV8 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 124862 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1048.99 1048.99 -------------------------------------------------------------------------------- Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 114963 Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 650.65 650.65 -------------------------------------------------------------------------------- Miljøgebyr: 0 Best.ref.: Totalt: 8370.53 jeg er litt usikker på minnet, men du får et greit minne til 2000 spenn edit: ooops... jeg glemte kabinettet... legg til en tusenlapp til så får du et greit kabbinett. edit 2: tror det er best at du velger kabbiset selv jeg, vi er litt forskjellige på åssen vi liker utsenet på kabinetter Endret 20. april 2004 av lizon Lenke til kommentar
monstar Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 det blir jo ca 11000 tusen da.. gidde ikke bruk opp alle pengene på pc Lenke til kommentar
monstar Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 ville bytta ut prescotten til northwood prosessor. Både dvd rom og cd brenner er vel lite vits... kjøp heller en dvd brenner, det kan du få til under den prisen dvd romme'n og cd brenner'n koster tilsammen.Hvis du vill ha en stille pc velger du segate hardisk (sånn som du har gjort), eller hvis du vill ha en PC og ytelsen betyr mest velger du western digital. ville kansje bytta ut hovedkortet også... ellers ser alt bra ut. edit: glemte og si at hvis du skal bruke pc'en mest til spill/surfing ville jeg gått for amd 64 det hovedkortet skal være bra søk i prisguiden å se på testene Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Ikke kjøp Prescott, kjøp heller Northwood siden Prescott blir så inni hampen varm på Socket 478. Hvis du absolutt vil ha Prescott, vent på Socket T. Har også hørt mye bra om hovedkortet Kjøp en DVD-brenner, ikke både DVD-spiller og CD-brenner.. Usedvanlig liten vits Lykke til Edit: Leifs Endret 20. april 2004 av Purify Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Stav kjøpe prescott ikke bry deg om hva de andre sier den er super bra!! jeg har den og er super fornøyd Endret 20. april 2004 av Aadna Lenke til kommentar
3dme Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hvordan du (evt vi) vil sette opp pcen,kommer jo ann på hvordan du vil bruke han,f eks den meget benevnte cd spiller og dvdbrenneren,hvis du har et veldig stort behov for og brenne ut ting eller og hele tiden ta backup,er det vel en god ide og kjøpe dem,men hvis ikke ville jeg heller plasert mer penger i noe annet,f eks rammen,du må selv avgjøre hva du trenger,da blir det litt lettere og finne et bra forslag. Ellers er det jo mange gode budsjett forslag på forumet allerede, mvh 3dme Endret 20. april 2004 av 3dme Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 alt er fra komplett: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 122811 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 2025.04 2025.04 -------------------------------------------------------------------------------- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 100727 Lagerstatus: 2000+ stk på lager 136.5 136.5 -------------------------------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 123331 Lagerstatus: 10 stk på lager 1415.26 1415.26 -------------------------------------------------------------------------------- PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 120304 Lagerstatus: 500+ stk på lager 2049.1 2049.1 -------------------------------------------------------------------------------- MSI DVD-brenner IDE DR8-A, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 122520 Lagerstatus: 100+ stk på lager 1044.99 1044.99 -------------------------------------------------------------------------------- Abit KV8 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 124862 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1048.99 1048.99 -------------------------------------------------------------------------------- Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 114963 Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 650.65 650.65 -------------------------------------------------------------------------------- Miljøgebyr: 0 Best.ref.: Totalt: 8370.53 jeg er litt usikker på minnet, men du får et greit minne til 2000 spenn edit: ooops... jeg glemte kabinettet... legg til en tusenlapp til så får du et greit kabbinett. edit 2: tror det er best at du velger kabbiset selv jeg, vi er litt forskjellige på åssen vi liker utsenet på kabinetter ja dette er et bra forslag, så kjøper du Corsair XMS PC3200! Lenke til kommentar
lizon Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Stav kjøpe prescott ikke bry deg om hva de andre sier den er super bra!!jeg har den og er super fornøyd har du sammenlignet den med en northwood? da vill du se at de yter likt men prescott er varmere. enig med Purify, hvis du absolutt skal ha prescott så vent på socket T. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hvordan du (evt vi) vil sette opp pcen,kommer jo ann på hvordan du vil bruke han,f eks den meget benevnte cd spiller og dvdbrenneren,hvis du har et veldig stort behov for og brenne ut ting eller og hele tiden ta backup,er det vel en god ide og kjøpe dem,men hvis ikke ville jeg heller plasert mer penger i noe annet,f eks rammen,du må selv avgjøre hva du trenger,da blir det litt lettere og finne et bra forslag. Ellers er det jo mange gode budsjett forslag på forumet allerede, mvh 3dme kan dvd brennere spille av dvd'er?(fersk på dvd brenner område) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvordan du (evt vi) vil sette opp pcen,kommer jo ann på hvordan du vil bruke han,f eks den meget benevnte cd spiller og dvdbrenneren,hvis du har et veldig stort behov for og brenne ut ting eller og hele tiden ta backup,er det vel en god ide og kjøpe dem,men hvis ikke ville jeg heller plasert mer penger i noe annet,f eks rammen,du må selv avgjøre hva du trenger,da blir det litt lettere og finne et bra forslag. Ellers er det jo mange gode budsjett forslag på forumet allerede, mvh 3dme kan dvd brennere spille av dvd'er?(fersk på dvd brenner område) Ja, en DVD-brenner gjør alt.. Den spiller DVD'er og CD'er, den brenner DVD'er og den brenner CD'er. Så det er lurt å investere i en DVD-brenner, spesielt siden du får brennere til under 800,- overalt nå... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvordan du (evt vi) vil sette opp pcen,kommer jo ann på hvordan du vil bruke han,f eks den meget benevnte cd spiller og dvdbrenneren,hvis du har et veldig stort behov for og brenne ut ting eller og hele tiden ta backup,er det vel en god ide og kjøpe dem,men hvis ikke ville jeg heller plasert mer penger i noe annet,f eks rammen,du må selv avgjøre hva du trenger,da blir det litt lettere og finne et bra forslag. Ellers er det jo mange gode budsjett forslag på forumet allerede, mvh 3dme kan dvd brennere spille av dvd'er?(fersk på dvd brenner område) Øh, nå tuller du? Sier seg jo selv at den kan spille av dvder. Hvordan skal den ellers klare å lese platene den brenner? Ville også heller gått for plextor sin 8x dvdbrenner selv om den er noen 100 lapper dyrere enn msi sin. Den er på ukenstilbud hos itbutikken for 1250mener jeg å huske. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hvordan du (evt vi) vil sette opp pcen,kommer jo ann på hvordan du vil bruke han,f eks den meget benevnte cd spiller og dvdbrenneren,hvis du har et veldig stort behov for og brenne ut ting eller og hele tiden ta backup,er det vel en god ide og kjøpe dem,men hvis ikke ville jeg heller plasert mer penger i noe annet,f eks rammen,du må selv avgjøre hva du trenger,da blir det litt lettere og finne et bra forslag. Ellers er det jo mange gode budsjett forslag på forumet allerede, mvh 3dme kan dvd brennere spille av dvd'er?(fersk på dvd brenner område) Ja, en DVD-brenner gjør alt.. Den spiller DVD'er og CD'er, den brenner DVD'er og den brenner CD'er. Så det er lurt å investere i en DVD-brenner, spesielt siden du får brennere til under 800,- overalt nå... da kjøper jeg heller en dvd brenner Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 ville bytta ut prescotten til northwood prosessor. Både dvd rom og cd brenner er vel lite vits... kjøp heller en dvd brenner, det kan du få til under den prisen dvd romme'n og cd brenner'n koster tilsammen.Hvis du vill ha en stille pc velger du segate hardisk (sånn som du har gjort), eller hvis du vill ha en PC og ytelsen betyr mest velger du western digital. ville kansje bytta ut hovedkortet også... ellers ser alt bra ut. edit: glemte og si at hvis du skal bruke pc'en mest til spill/surfing ville jeg gått for amd 64 Maxtor yter bedre.. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Stav kjøpe prescott ikke bry deg om hva de andre sier den er super bra!!jeg har den og er super fornøyd Du, det finnes 100 tester som bekrefter at Prescott er både tregere og varmere enn Northwood! Har du klokket PC-en din i det hele tatt? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Stav kjøpe prescott ikke bry deg om hva de andre sier den er super bra!!jeg har den og er super fornøyd Du, det finnes 100 tester som bekrefter at Prescott er både tregere og varmere enn Northwood! Har du klokket PC-en din i det hele tatt? Prescott kommer ikke til å gi ytelsesforbedring før ~ 3,4ghz. Mvh Nomix Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hey jeg skal ha ny pc til komfen og jeg trenger hjelp til å bestemme hvilke deler jeg skal velge. Her er mitt forslag. PS skal bruke pcen mest til å spille/surfe. Hvis du skal bruke PC'en mest til å spille så bør du absolutt vurdere et Athlon 64-system, som uten tvil er best på det. Jeg foreslår at du tar en titt på denne guiden: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000301 Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ville bytta ut prescotten til northwood prosessor. Både dvd rom og cd brenner er vel lite vits... kjøp heller en dvd brenner, det kan du få til under den prisen dvd romme'n og cd brenner'n koster tilsammen.Hvis du vill ha en stille pc velger du segate hardisk (sånn som du har gjort), eller hvis du vill ha en PC og ytelsen betyr mest velger du western digital. ville kansje bytta ut hovedkortet også... ellers ser alt bra ut. edit: glemte og si at hvis du skal bruke pc'en mest til spill/surfing ville jeg gått for amd 64 Maxtor yter bedre.. ikke mye, uansett så er seagate og samsung de diskene som gir fra seg minst lyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå