inzyr Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har et program som jeg vanligvis kjører på windows i et DOS-vindu, men nå trenger jeg å kjøre den i ren DOS. Problemet oppstår når jeg prøver å kjøre programmet under DOS, jeg får en melding som forteller meg at dette programmet bare kan gjøre i win32. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få programmet til å kjøre i DOS, jeg tenkte på en emulator som emulerer win32 i DOS (finnes det?), men jeg er åpen for andre forslag. Er det noen som vet hvordan jeg kan få programmet til å kjøre i DOS? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Det er nok ikke et DOS program, ettersom du får den meldinga. Du gjør nok en vanlig feil når du tror at "DOS-vindu" er det samme som DOS. Det er Windows kommando linje, og når et program er skrevet som Windows console-applikasjon så har det ikke noe eget grafisk vindu. Det er overhodet ikke mulig å få et slikt program til å virke i DOS. Emulere Windows i DOS? Sorry, den var litt fantasifull. Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Ja, jeg vet at et program som kjører i et DOS-vindu kan være et program som uten GUI og ikke nødvendigvis et DOS program. Det jeg lurer på er hvordan kan jeg køre dette windows programmet fra en disket på en pc uten harddisk, dette betyr at opperativ systemet må være på disketten, var derfor jeg tenkte på DOS. Kunne det vært mulig å kjøre linux bare med wine på en diskett og kjøre dette windows programmet gjennom wine fra en annen diskett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå