Gå til innhold

Asus A7N8X-E multiplier?

Buzz76

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det kortet og det skjer ikke noe over 11x ... dvs jeg kan ikke sette FSB høyere enn 200 mhz (133, 166 og 200 osv som er valgene, ikke manuelt mulig å stille). Setter jeg 200 x 12 f eks så skjer det ikke noe mer,, høyeste jeg får er 3200+ hastighet

Lenke til kommentar

Hehe, d har vel lite med hovedkort å gjøre... Multiplier er vel låst på alle nyere athlon xp prosessorer, d var ihvertfall min... 2500 @ 3200 @ 2266mhz (fsb 206) setter jeg den høyere forblir skjermen svart ved oppstart. Med standard kjøling og standard volt på minne. Tempen nærmer seg 60 ved load, og da holder før jeg har skaffet meg noe heftigere med ... vanntank og slikt ;)

Er d foresten noen som vet hvordan jeg låser opp multiplier på athlon barton cpuer? overklokking.no guiden er litt utdartert på d område, såvidt jeg kan se..

Ja, jeg har foresten asus a7v600 (via kt600 chipset) og twinmos minne (2.5-2-2-6?) Har hørt at disse er gode for lavere cas latency ved høyere volt, men har dette noe å si for varmeutviklingen på prosessoren? :)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Takk for svar, men jeg er fullstendig klar over "multiplierlcok" osv osv osv.

Men det er ikke det jeg SPØR om.

På Abit NF7 kortene kan du sette opp til 22X i BIOS. Expox 8RDA3+ har opptil 24X.

Hvor høyt går det manuelt å sette multiplier på Asus A7N8X-E????

Jeg trenger KUN svar på akkurat det jeg spør om... ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar, men jeg er fullstendig klar over "multiplierlcok" osv osv osv.

Men det er ikke det jeg SPØR om.

På Abit NF7 kortene kan du sette opp til 22X i BIOS. Expox 8RDA3+ har opptil 24X.

Hvor høyt går det manuelt å sette multiplier på Asus A7N8X-E????

Jeg trenger KUN svar på akkurat det jeg spør om... ;)

D er jo steppingen på prosessoren som bestemmer hvor høy multiplikator du kan ha på cpu da, har ikke mye med hk og gjøre d nei... les om d på amd workarounds @ overklokking.no

Hva som er maks for hk står sikkert i manualen du fikk med hovedkortet...

Lenke til kommentar

Jeg har dette koretet og jeg har en ulåst XP2500+ og kan sette MP til 12,5 uten problemer. Men det stemmer at denne går til 17 (slik jeg husker) men hvordan man kan få den dit, vet ikke jeg. Når jeg prøver å sett MP på f.eks. 13 så booter CPU med en frekvens på 1100MHz (100x11). Det er mulig at dette var på det gamle hovedkortet mitt (vanlig A7N8X G/D Deluxe) men tror det er slik på nykortet også.

Lenke til kommentar

D er jo steppingen på prosessoren som bestemmer hvor høy multiplikator du kan ha på cpu da, har ikke mye med hk og gjøre d nei... les om d på amd workarounds @ overklokking.no

Hva som er maks for hk står sikkert i manualen du fikk med hovedkortet...

Som sagt... jeg vet alt det der. Jeg har ikke dette kortet, men vurderer å kjøpe det. Undersøker bare muligheter først.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
Jeg har dette koretet og jeg har en ulåst XP2500+ og kan sette MP til 12,5 uten problemer. Men det stemmer at denne går til 17 (slik jeg husker) men hvordan man kan få den dit, vet ikke jeg. Når jeg prøver å sett MP på f.eks. 13 så booter CPU med en frekvens på 1100MHz (100x11). Det er mulig at dette var på det gamle hovedkortet mitt (vanlig A7N8X G/D Deluxe) men tror det er slik på nykortet også.

Endelig! :) Takker og bukker :)

Kunne du sjekket for sikkerhetsskyld..? Trenger en multiplier helst opp til 20X.

Til de som lurer... hvis man har en unlocka cpu med potensiale for 2.4-2.5GHz+... og ønsker å benytte 133/266 buss.... så trenger man HØY multiplier. ;)

Lenke til kommentar

Er ikke d pga steppingen på prosessoren da? Jeg bare lurer...

Hva var maks på Hi-end stepping og Lo-end stepping...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...