Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok. Da har jeg begynt å tenke i de baner av ny web side.

Min nåverende side er kjip og for teit bygd opp til å kunne brukes egentlig.

Målet med denne side er at den skal være en personlig side for meg, merkelig nok.

Jeg skal kunne legge opp ting om meg selv, og den skal være en stabil, grei nok side så jeg har noe fast på nettet.

Mitt store problem er at jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig til designer, og sliter dermed med å lage layout på sider. Er mye mere kode typen.

Så det kommer selvsagt gjennom i siden min, prøver heller derfor ikke å lage verdens mest fancy side, er ikke meninga.

Siden dette ikke er en ferdig side, men en fisk, har jeg selv sagt en del ting til som skal gjøres som jeg vet nå. Det meste av dette er derimot php skript. Men:

* Header. Det jeg sliter mest med. Prøver og prøver å komme opp med noe. Men det forblir tomt. Skal byttes så snart jeg får en god idé.

* Den gule linjen mellom meny og innhold har en hensikt med tanke på navigasjon senere. Den er ikke bare som et slags mellomrom. Slags sub navigerings sak/informasjons sak.

Bortsett fra det vil jeg gjerne høre synnspunkter på alt, og gjerne gode ideer til hvordan ting kan forbedres. Fyr løs

Se torsken

Endret av Findus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• "Findus" i headeren ble lite leselig, på grunn av for lite kontrast mot bakgrunn. Ikke mye som skal til for å endre dette, tror jeg ville valgt en svak mørk skygge eller outer-glow fremfor å gjøre selve teksten mørkere. Tror som sagt det første vil bli bedre. Selve teksten synes jeg kanskje også burde midstilles vertikalt i headeren, altså flytte den litt mer oppover.
    Synes forøvrig også at headeren var littgranne "kort". Kunne kanskje blitt gjort enda høyere (+20-30px)
  • Selve menyfeltet ble litt for "tomt", både under selve menyen og til sidene for teksten. Mulig det hadde vært en ide å dele inn de forskjellige menyvalgene i bokser som strekker seg helt ut i bredden. Noe ala dette om du forstår. :)
  • Ble kanskje litt mye "påskefarger" for meg. Spesielt den sterke gulfargen bør kanskje dempes litt.
  • Vil anbefale deg å legge inn noe Lorem Ipsum-tekst i hovedfeltet, gir en bedre forståelse av hvordan det hele til slutt vil utarte seg da.
  • Knappene nede til venstre, tror jeg til fordel kunne flyttes til høyre, men det er bare spekulasjoner.

Alt i alt et bra utgangspunkt. :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Gulfargen var litt "pang" synest eg, unngå store flater med en slik kontrastfarge. Dessuten burde en så lys og skarp farge brukast i lag med en mørkare farge, for å oppnå den kontrasteffekten fargen kan. Prøvd med en mørkare bakgrunnsfarge, og/eller bytte den gule mot en litt mørkare?

2. Litt for skarp mouseover farge, teksten blir nesten uleselig. Fin underline though :)

3. Litt for masse luft kanskje? prøv å trykk sammen heile sida litt, tenker da spesielt på menyen.

4. Trur den sida vil passe som midtstilt med en litt mørk bakgrunnsfarge på body,html. Prøv :w00t:

Dett var dett, trur eg. Ellers var den jo veldig ryddig og oversiktlig. Header var kanskje ikkje masse å skryte over, men å lage en fin og passande header til ei såpass enkel side trenger ikkje å vere vanskelig. Et par rette streker som "sklir inn" i resten av designet, en fint plassert headertekst så er du i mål ;)

Keep up the good work, man!

Lenke til kommentar

Hmm. La oss se. Vi kan ta for oss header først. Vet at du skal bytte,

men kritikk på denne må bli: Den ble for grønn. Litt skitten på en måte.

Fargene passet ikke helt godt i sammen. At teksten har bevel and emboss

gir ikke pluss fra denne kanten. :)

Fargene i hovedfeltet synes jeg er spennede. :) Det gule blir muligens litt

distraherende. :hmm: Er ikke helt sikker. Prøvd å forminske dem litt?

Mouseover i menyen blir litt lys. Enhver noenlunde oppegående person

vil lese menyvalget før han putter musa over, men allikevel, hvis noen

litt mer "tilbakestående" ( :p ) skulle komme over sida di, kan det være

lurt med en mørkere mouseover.

Hadde gjerne likt å sett sida igjen senere med litt mer innhold og ny header. :)

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjappe kommentarer.

Lagde denne på laptopen min, som jeg nå innser har et feil farge skjema.

Gulfargen skal, etter jeg har sett den på jobb maskina nå, dempes. Den er ment å helle mere mot oransje. Grunnen til valget er at jeg ønsker ikke å bruke standard blå grå greier. Tenkte ikke påske når jeg lagde den. Fargevalg ble tatt en god stund før påske, hele prosjektet har ligget litt på is grunnet lite tid.

Lorem ipsum, bruker normalt det, men har lagt inn noe kjapt ordentlig tekst under About Me og About Site. Har glemt å sette "default" side som velges når man åpner siden. Dermed tom første side. Alle sider hvor man åpner en side hvor det ikke er innhold i øyeblikket, bortsett fra førstesiden, kommer det en liten error notis.

Med andre ord, sjekk About Me eller About Site for tekst.

smoothie, siden validerer da fint, bortsett fra About Me og About Site, grunnet at jeg har litt forhastet klart å slenge inn to <p> på paragrafene der. Du kan banne på at den vil validere normalt, lager aldri noe som ikke validerer, spesielt da jeg er mere kode typen og veldig opptatt av akkurat den tekniske biten rundt ting.

Mouseover fargene er samme som gulfargen på resten av siden. Med andre ord, teite farge skjema på laptop. Skal dempes.

Hadde vært veldig fint om noen kunne testet denne på 1600*1200 og høyere. Særlig 1600*1200, regner ikke med at så mange bruker høyere så er fra 800*600 til 1600*1200 jeg har i tankene når jeg jobber.

Og om noen skulle ha noen helt sprøe nettlesere å teste med hadde dette vært fint.

Kan også si meg litt enig at menyen får litt for mye luft egentlig, skal prøve å trekke denne sammen. Kan derimot ikke tenke meg at siden fungerer midtstilt, men skal da prøve. I utganspunktet har jeg jo selvfølgelig en del punkter som jeg er relativt bestemt på skal følges. Venstrestilt er en av dem.

Og til sist. Jeg er personlig ikke helt fornøyd med font i meny, så lurer også veldig på hva dere mener om den. Og eventuelle alternativer. Bruker nå Trebuchet MS/Tahoma/Sans Serif.

Og til enda mere sist. Om noen har noen gode ideer til motiv som kan brukes i header. Har prøvd flere ganger å tatt med meg kameraet og gått rundt ute ot lett etter motiv. Men finner liksom ikke noe som kan passe.

Takk for alle tilbakemeldinger.

Men nå er det vell ingen med få posts som tør å poste pga en viss annen tråd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...