mosher Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Er det noen som har configgen til en Netopia ADSL modem mot NGT i Tr.heim. Sliter med å få det i gang, skal ikke stikke under en stol at NGT er litt trege og nesten udugelige. Men har iafall nettverkskontakt i følge modemet, men lurer på om noe i configgen er borte. Kan noen poste de viktigste ip add. etc til meg. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 18:38, mosher skrev:Er det noen som har configgen til en Netopia ADSL modem mot NGT i Tr.heim. Sliter med å få det i gang, skal ikke stikke under en stol at NGT er litt trege og nesten udugelige. Men har iafall nettverkskontakt i følge modemet, men lurer på om noe i configgen er borte.Kan noen poste de viktigste ip add. etc til meg. Har du aktivert ruteren? Etter at ruteren er tilkoblet, sjekker du at DSL- og Ethernet-lampa lyser stabilt grønt. Så må linja aktiveres, og det må du gjøre v.h.a av NGT's egen linje. Sørg for at en maskin settes opp til å motta IP fra ruteren, og skriv inn http://aktivering.nextgentel.no i adressefeltet. Skriv inn tildelt kundenummer og passord. Uten at du gjør det, får du ikke brukt linja. Blir ikke kundenummer/passord godkjent, så er du kanskje ikke lagt til i databasen. Det var tilfelle hos meg, så jeg måtte pent ringe ørten ganger for å komme gjennom hos kundeservice. Når det gjelder konfigurasjon av ruteren, så vil jeg tro at NGT bruker en standard konfigurasjon for sine Netopia rutere. Jeg så i hvertfall ikke noe som var spesielt for min ruter sist jeg tok backup av config'en. Hvis du vil ha config-fila fra min ruter, så bare si ifra. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Takk for svar, det er mulig at det funker slik. Prøver å hjelpe en kamerat i nød, får se om vi får det opp. Uansett, Zenit, kan du ikke sende meg config fila di, han har vist rota litt i rutern oxo. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-03 21:45, mosher skrev:Takk for svar, det er mulig at det funker slik. Prøver å hjelpe en kamerat i nød, får se om vi får det opp.Uansett, Zenit, kan du ikke sende meg config fila di, han har vist rota litt i rutern oxo. La ut fila på web, http://student.iu.hio.no/~kotm/ Lenke til kommentar
astron Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Og hvordan bruker man denne konfigurasjonsfilen? Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 smarting du.. legge configgen din ut på nettet.. Det er et brukernavn og et passord som er forskjellig for alle.. hvis to skulle bruke det samme så vil brukernavnet bli bannet har jeg hørt.. her er i alle fall min: Connection Profile 1: Easy Setup Profile Address Translation Enabled: IP Addressing... Unnumbered Remote IP Address: 127.0.0.2 Remote IP Mask: 255.0.0.0 PPP Authentication... CHAP Send Host Name: P15410 Send Secret: ******************** PREVIOUS SCREEN NEXT SCREEN Return/Enter takes you back to previous screen. Enter basic information about your WAN connection with this screen. vettafaen hva passet er... ngt som har skrevet det inn.. Lenke til kommentar
astron Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hva med: Ethernet IP Address Ethernet Subnet Mask Default IP Gateway 1st Client Address ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå