Gå til innhold

Død XP 1800+ :-(

Anbefalte innlegg

Fett det ja!

Har ventet nå som en unge siden torsdagen når komplett-dott-no påstod de hadde den på lager og skulle sende den "med eeeeen gang".

Fikk den først i kveld (tirsdag) i 19:00 tiden.

OK. Greit.

Var ikke lenge jeg var irritert over den unødvendig lange leveringstiden for jeg hadde jo masse nye leketøy!

Bland annet kjøpte jeg K7T266 pro2-Ru (KT266A-chipset)å sette vidunderet på.

Monterer alt etter alle kunstens regler og tror aldri jeg har satt på en Socket-A cooler så forsiktig som jeg gjorde i dag.

Skrur på... og ingenting.

MSIs diagnostikleds lyser mot meg som illsinte røde øyne. Blar opp febrilskt i bruksanvisningen for å finne info - og leser de ordene jeg visste, allerede før jeg plukket opp boken, ville stå der: "prosessor damaged or not installed properly" FETT DET!!!!!

Andre der ute som har fått døde XPer?

Lurer på hvor sinnsykt mye frustrasjoner jeg har i vente i tiden fremover for å få erstattet faenskapet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er meg noen fine noen! :smile:

Ingen oppløftende meldinger eller råd/vink i forhold til hvordan jeg skal "ta dem" på telefonen for å få ordnet opp i ting så fort som mulig.

Jeg har IKKE knust coren (noen som har linker til knuste CPUer forresten??). Det er jeg 101% garanter sikker på. Har da montert noen kjølere på socket-a i min tid og veit åssen dette gjøres!! Og i såfall - dersom ikke XP og den fantastiske organiskede innpakkingen ikke tåler mer enn dette bytter jeg tilbake til den gode gamle iP3-en min og later som om hele AMD historien bare var en vond drøm.

*sukk* tipper jeg ikke får sove i hele natt pga jeg kommer til å irritere meg over den hersens XPen.

Lenke til kommentar

hmm...

venter på en XP1800+ fra komplett!, har fått lev.bekreftelse.

Håper ikke jeg er like uheldig som deg :sad:

Ser prosessoren helt OK ut?, har du andre HK å prøve den på? Jeg har også bestille MSI KT266A Pro2 RU... :smile:

Skjer dette meg, kan jeg ikke holdes ansvarlig for mine handlinger :wink:

Men komplett har vel en retur ordning(?) Så ny prosessor slulle du nå få.... men det kan jo ta uker....

Lenke til kommentar

Prosessoren ser helt fin ut, og jeg var som sagt så forsiktig med å sette på cooleren at det grenset til det latterlige :wink: Skulle bare manglet - var jo min egen maskin jeg rotet med! *hehe*

Jeg kan ikke tro noe annet enn at dette rett og slett er en DOA og jeg har vært max uheldig. Tar den ned til den lokale komplett data sjappa her i byen (kongsberg) og ber dem å teste den. det KAN jo være HKet selv om jeg tviler på det. er CPUen død regner jeg med at jeg blir pent nødt til å kjøpe en duron eller noe slikt der og da - for jeg trenger maskinen og den MÅ opp å gå før 10 i morgen tidlige. i dag faktisk. uuuurk!

Føles teit å måtte betale masse penger for en duron når jeg nettopp har kjøpt en XP - men kan ikke sitte å vente på komplett-dott. Ser for meg allerede nå at dette kommer til å utvikle seg til et stressmoment uten like.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-30 22:35, Rufus skrev:

Fett det ja!

Har ventet nå som en unge siden torsdagen når komplett-dott-no påstod de hadde den på lager og skulle sende den "med eeeeen gang".

Fikk den først i kveld (tirsdag) i 19:00 tiden.

OK. Greit.

Var ikke lenge jeg var irritert over den unødvendig lange leveringstiden for jeg hadde jo masse nye leketøy!

Bland annet kjøpte jeg K7T266 pro2-Ru (KT266A-chipset)å sette vidunderet på.

Monterer alt etter alle kunstens regler og tror aldri jeg har satt på en Socket-A cooler så forsiktig som jeg gjorde i dag.

Skrur på... og ingenting.

MSIs diagnostikleds lyser mot meg som illsinte røde øyne. Blar opp febrilskt i bruksanvisningen for å finne info - og leser de ordene jeg visste, allerede før jeg plukket opp boken, ville stå der: "prosessor damaged or not installed properly" FETT DET!!!!!

Andre der ute som har fått døde XPer?

Lurer på hvor sinnsykt mye frustrasjoner jeg har i vente i tiden fremover for å få erstattet faenskapet??

hadde u like flaks som meg?

jeg kjøpte et msi pro-ru (litt eldre en din)

satte in en athlon 1400 (ikke xp)

fikk ikke skjermbilde...INGENTING

fikk de fire pene røde lysa bladde opp i boka og sparka i veggen :smile:

så fikk jeg en supernerd til og titte på det...da han testa hans funkbare 1400amd i hovedkortet mitt døde cpuen hans hahahaha

så det jeg fikk var et slemt hovedkort...

(ps.får vite i dag hva komplett har og si til dette de tester den eller noe i dag)

Lenke til kommentar

Jeg fikk i går min Athlon XP 1500 fra PS-DATA, og fikk også de fire røde lysene :sad:

Jeg har nå testet den i tre forskjellige maskiner, med 3 forskjellige hovedkort, og i alle er den like død.

Ingen synlige hakk eller riper på den, så det virker som jeg fikk en DOA. Så den skal nok til reperasjon hos PS-Data.

PS: Den ser ganske skitten ut nå etter at jeg har klassa så på den + litt kjølepasta, hva kan en vaske den med? (hels noe jeg sannsynligvis har liggendes i heimen)

Lenke til kommentar

Du må nok vaske den med isopropanal eller aceton eller lignende. Jeg har hørt om at man kan vaske den whitespirit først og rødsprit etterpå, men det ville ikke jeg gjort.

Ellers tror jeg PSDATA tar høyde for at du har klasset på den, det er jo det som er meningen.

Lenke til kommentar

ER dere sikker på at dere ikke må oppgradere biosen for at hovedkortet skal takle xp versionen..

prøv det først det er ikke alltid hovedkortet blir levert med nyeste bios.

hadde noe lignende med en duron morgan processor. på ett asus a7v-e

Lenke til kommentar

Ja BIOS update må til på mange hovedkort, men dette er jo ikke så lett uten prosessor. Kommer liksom ikke igang :wink:

Dersom du ikke har en reserve Athlon, noe jeg annbefaler alle :smile: kan du kanskje låne en av venner eller familie...

Lenke til kommentar

Hallo!!!!

Jeg kjøpte meg et ABIT KG7 hovedkort og en XP 1600+ nylig. Jeg fant ut at BIOS ikke hadde støtte for XP-prosessorer så den ble kjørt som en vanlig 1,4 GHz. Hadde ingen problemer med at HK ikke støttet XP. Deretter lastet jeg ned og flashet inn ny BIOS med XP-støtte.

Det er merkelig hvis dette ikke går an på andre hovedkort synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem som han som skrev inn dette. Har samme spec. Men min xp1800 begynte å RYKE (brant opp). De fant ikke ut at det var hovedkortet. Som smadra hele cpu'en. Reiste og fikk ny jeg, cpu og hk. (etter litt klaging). Delene ble da testet først. før jeg fikk de. Men jeg har ikke fått dem til å fungere selv ennå...hahaha, noen som har sjekka sine spenninger? mine er MEGET ustabile. har bare en 300w ps. Tror den er for liten, WinXP vil ikke installeres på noen måte, får hele tida blåskjermer. noen som har hatt dette problemet? Kjører to ibm 45gig disker i raid 0. Komplett mente at dette var problemet, ikke at spenningene var så ustabile. Noen flinke som kan svare meg på dette?:D har noen samme problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...