akd02 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har begynt og spille inn musikk på pc. Kun gitar for nå. Jeg kan ikke så mye om dette. Bruker et program som heter cakewalk guitar. Jeg har et Sb live kort i pcen. Jeg får spillet inn ved og koble gitaren til mick ingangen på lydkortet. Men lyden blir pinglete, hvis jeg skrur opp lyden på mick ingangen for og få feter lyd blir lyden forvrengt. Mitt spörsmål er hvordan kan jeg få lydopptaket til og höres ut som det gjör når jeg spiller på gitarforsterkeren. Trenger jeg nytt lydkort, programvare eller noen enheter melom gitaren og pcen? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Da må du skaffe deg en mikrofon. Du kobler den til lydkortet og plasserer den ved ampen. Blir jo skjelden noe bra resultat, men funker jo bra for demoer o.l. Lenke til kommentar
Jensus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Først og fremst må du kople gitaren din til LINE-In inngangen på lydkortet ditt. Har du ikke mulighet til å mikke opp gitarforsterkeren din så er en mulighet å laste ned en virtuell gitarforsterker. Revalver er et meget bra program, dog med noe støy og forsinkelse, men gir utrolig bra gitarlyd! Dette programmet simulerer masse forskjellige forsterkere slik at du kan lage akkurat den lyden du vil (nesten iallefall). Har brukt dette veldig mye og har kost meg time etter time. Men siden du har et Live kort vil du muligens få så mye som 20ms forsinkelse, og da er det ikke fullt så morro å spille. Men får du den ned i 10ms eller lavere kan du ha det mye morro. Revalver fungerer også som plugin i de fleste musikkprogrammer (Sonar, Logic osv..) Anbefales..! Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 cubasis er ett fint prog,,om man klarer å bruke det Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du får en mic preamp for alt fra noen få hundrelapper. Kjøp en og slipp alle disse problemene. Om du ikke har et innebygget hat for alt Behringer lager (som noen virker å lide av), får du en rør mic preamp for kun rundt 600,-. Ellers vil jeg anbefale deg å se på gitar effekt prosessorer med innebygget preamp, billigst og mest for pengene. Det finnes mange slike rimelig på bruktmarkedet. Jeg har hatt mange brukte gitar fx bokser gjennom årene, aldri noe problem (bortsett fra en hvor selgeren aldri kom på å fortelle meg at input knotten var ødelagt og byttet ut med en annen som heller ikke fungerte..). Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hvis du har litt penger og har lyst på ålreit nesten-autentisk forsterker kvalitet så er Line 6's POD2 å anbefale. kjempegrei liten boks, det der. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du får en mic preamp for alt fra noen få hundrelapper. Kjøp en og slipp alle disse problemene. Om du ikke har et innebygget hat for alt Behringer lager (som noen virker å lide av), får du en rør mic preamp for kun rundt 600,-. Ellers vil jeg anbefale deg å se på gitar effekt prosessorer med innebygget preamp, billigst og mest for pengene. Det finnes mange slike rimelig på bruktmarkedet. Jeg har hatt mange brukte gitar fx bokser gjennom årene, aldri noe problem (bortsett fra en hvor selgeren aldri kom på å fortelle meg at input knotten var ødelagt og byttet ut med en annen som heller ikke fungerte..). Har brukt nevnte Behringer-preamp sammen med en AKG sc-1 kondensatormic, blir meget fin lyd. Eneste ulempen er at du trenger to av hver for å komme ut i stereo :-) Preampen har også jack-inngang, så den vil fungere fint som mellomledd fra gitar til line-inn på PC. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Jeg hadde behov for en preamp inntil nylig, etter at jeg solgte en gitar effekt prosessor, så kjøpte jeg E-MU 1820 lydkort med breakoutbox med 2 par MIDI inn og ut, 2x høykvalitets mic preamps, gode DSP effekter m.m. Det koster i underkant av 4000,- hos Procom, og jeg er strålende fornøyd med det. De har også andre lydkort i samme serie ned til halvparten av den prisen. Cubase VST (full versjon) følger med i pakken, samt en avansert software mixer. Jeg merker ikke latency i det hele tatt når jeg spiller softsynths og soft sampler fra keyboard. Du får altså alt i ett der; preamps (2x), MIDI utganger (2x inn og 2x ut), 18 innganger og 20 utganger, DSP effekter (funker nydelig når jeg plugger inn gitaren), programvare (full sequencer m. fler soft synths og trommesynth) + m.m. Sjekk forresten de kommende Behringer MIDI controllerne som Procom.no skal ta inn. Jeg gleder meg stort til disse, om kvaliteten er bra vel å merke. Den ene har motoriserte fadere, og koster straks under 3000,-, den andre har en drøss knotter du styrer softsynthene og alt mulig med (gjelder begge boksene), og har en estimert pris på rundt 2400,-. Dette kan bli en kjempeslager! De vil passe perfekt på de aller fleste skrivebord Har ikke hardware mixer da jeg har koblet alt til breakout boksen, men savner sårt en god MIDI controller da D50'n ikke akkurat er laget i softsynthenes tidsalder. Link til controlleren med fadere og knotter: Procom - Behringer B-control fader BCF2000 Link til controlleren med kun knotter: Procom - Behringer BCR2000 B-Control Rotary Par en eller begge boksene med deilige saker som denne..: Vanguard Virtual Analog Synth Prøver ut den softsynthen i disse dager. Den er helrå. Endret 23. april 2004 av Hidden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå