Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade Wireless G 54 Mbps 802.11g

Anbefalte innlegg

Har en D-Link 614+ som det aldri virker som det vil komme WPA støtte til... Så den blir nok pensjonert kjapt tipper jeg, dessuten har jeg 11g i den nye laptopen.

Ser på følgende SMC Barricade Wireless G 54 Mbps 802.11g, er det noen grunn til ikke å velge denne?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117795&cks=SER

Dette er kun snakk om hjemmekontor-løsning, men den bør ikke være dårligere enn 614+ samt at den *må* fungere med Telenor ADSL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv den boksen fra SMC sammen med ADSL fra telenor og det fungerer helt fint. Har ikke hatt noen problemer med den, 3 pcer + en trådløs forbindelse(med wpa/tkip). Den skjønner selv når du ønsker å bruke en port som uplink, så det er ganske lett å koble den sammen med en switch dersom 4 porter blir for lite.

Lenke til kommentar
Bra!

Er det kun 'SMC2804WBR V.2' som Komplett selger nå, eller kan det være v1 også?

Den jeg fikk for 4-5 uker siden var en V2, men om du er garantert å få en V2 vet jeg ikke.

Edit: ble kjøpt på komplett.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Etter å ha surfa litt rundt (bla på DSLReports), så virker det som det er nok folk som har trøbbel med denne, da spesielt at forbindelsen brytes ved hard belastning på WLAN. En ny FW fikser vist problemet for en del, men ikke alle.

Har hatt nok trøbbel med 614+, og ønsker ikke å begi meg inn i det samme en gang til. Men det virker jo som samtlige 11g routere har en-eller-annen ulempe...

Har i alle år tatt 3Com for å være solide produkter, men diverse reviewer av dems trådløse router får meg ikke interessert...

Hvilke av de som Komplett selger er den beste?

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp min 3com Officeconnect Wireless 11g 54 Mbps (link), som har fungert ypperlig til nå (har hatt den i 2 veker nå) har 2 stasjonære og en trådløs tilkoblet.

Har ikke vorte frakoblet internett en eneste gang (Telenor ADSL).

Endret av speed-man
Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp min 3com Officeconnect Wireless 11g 54 Mbps (link), som har fungert ypperlig til nå (har hatt den i 2 veker nå) har 2 stasjonære og en trådløs tilkoblet.

Har ikke vorte frakoblet internett en eneste gang (Telenor ADSL).

:yes:

Har den jeg å. Funker utmerket med Telenor. Ikke hatt probl siden innstallasjon medio feb. Bruker ikke WPA

Lenke til kommentar

Jeg har SMC2804WBR og må si meg fornøyd selv med alt utenom den trådløse biten. Jeg har problemer med dårlig rekkevidde, men kan være at den burde vært plassert mer optimalt (dvs høyere opp på veggen)

Kanskje det beste hadde vært å kjøpe en "vanlig" router og et trådløst aksesspunkt utenom? Mulig prisen blir litt høy, men det kan jo være verdt en tanke.

Lenke til kommentar

Har brukt en annen SMC router (2404), denne er ca 1 år gammel. Fra dag 1 har det vært vanskelig å få opp hastigheten på den trådløse delen, har brukt mye tid sammen med support fra SMC for å løse dette.

Til slutt ga jeg opp og aksepterte litt lavere hastighet enn forventet.

Neste problem kom da vi byttet til Telio IP telefon, måtte da resette routeren en til to ganger i uken da den mistet kontakt med Wlan. Dette kan ha vært ett problem fra den var ny, men oppdaget det ikke før nå da den tidligere ikke stod på hele tiden.

Sendte den tilbake til selger forrige dagen.

Byttet til en Dray Tek 2900, den virker veldig stabil så langt og i tillegg har den flere muligheter til å prioritere/begrense båndbredde.

Er en del dyrere enn SMC, men siden vi bruker telefon over routeren må den være stabil.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke se på dlink sin di-624+ og pci kort som selges på mpx.no til litt over 1000lappen? Jeg har akkurat fått det, og det virker glimrende :)

Edit: Ikke lenger på tilbud ser det ut som :( Dumt å ikke slette temp internettfiler iblant, ukens tilbud blir lissom liggende mye lenger enn en uke! ;)

Endret av diss
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha D-Link :cry: Har en 614+ Rev.A hvor det ble ymtet frempå for lenge siden at WPA skulle komme, og ett 650+ PC-Card hvor det også har blitt ymtet frempå fra D-Link om Linux drivere. Ingenting har skjedd, og ikke noe kommer til å skje heller. (klar over at ACX100 chipsetet har en linux driver underveis, men nå er det for sent).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...