E.T Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Heisann! skal lage en side til en morrowindklubb og hadde tenkt å prøve med litt frames (vet det sux men orker ikke bruke for mye tid på vanlige tables ) så da var spørsmålet: hvordan får jeg en egen frame til banneren? DVS, hvordan posisjonere en frame? Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) I dette tilfeldet fåreslår jeg at du lærer deg CSS og bruker div's. les litt her Og jeg vet at arve har noen guider så du også kan titte på her lykke til Endret 20. april 2004 av $k$ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I dette tilfeldet fåreslår jeg at du lærer deg CSS og bruker div's.les litt her Second that Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I dette tilfeldet fåreslår jeg at du lærer deg CSS og bruker div's.les litt her Second that men det hjalp vel ikke akkurat trådstarter med det trådstarter lurte på? Lenge siden jeg drev med frames, og selv om div/CSS er å anbefale synes jeg man bør svare på selve spørsmålet og? men om ingen andre har tenkt å gi en hjelpende hånd, så skal jeg bare stikke bort på w3schools.com og friske opp hukommeslen min litt... (og om ingen andre har svart så kommer det vel et innlegg om det etterpå.. ) Lenke til kommentar
E.T Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 joda.. kan med css og divs.. hadde bare enkt å prøve litt med frames... men takk for svar cfenzo Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hmm... hvis jeg ikke husker helt feil så har det noe med rows og cols å gjøre... _Lenge_ siden jeg jobbet med frames også, så jeg husker ikke helt... mulig dette funker... er et standard oppsett med header, meny på venstre og innhold på høyre... <frameset rows="25%"> <frame src="header.html"> <frameset cols="25%, 75%"> <frame src="meny.html"> <frame src="innhold.html"> </frameset> </frameset> Er som sagt ikke sikker... men mener det var sånn du måtte bygge det opp.. Edit: Koden skal være riktig nå... Endret 20. april 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Og en liten titt på frames "in a way even your mother would understand": Frames Are a Picnic (Ellers så vil jibrils eksempel fungere fint.. men husk doctype og character encoding.. selv om man bruker frames er det bra å ha validerbare sider.. ) edit> og og å... humm.. jaja. Endret 20. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå