xombie Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hei, jeg skal skrive en applikasjon som skal kjøre endel kommandoer i Command Prompten på den lokale pc som applikasjonen kjøres på. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan kjøre foreksempel ipconfig feks. hva bibliotek bruker jeg og hva er den viktigste klassen. jeg vil pinge og kjøre ipconfig Tusen takk for hjelp på forhånd. kk Lenke til kommentar
Rolf_OLE Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har brukt Runtime.getRuntime().exec(command, EnvironmentVariables); Funka bra for å kjøre cvs.exe kommandoer och sådær, men har ikke sett på hvordan man skal hente informasjon tilbake fra applikasjonen man kjører. Funksjonen returnerer visstnok en java.lang.Process som man kan styre og auditere. Lenke til kommentar
xombie Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Tusen takk for tips. Jeg fant ut av output. Her er hvordan jeg løste outputten av commandoene: String s = null; Process p = Runtime.getRuntime().exec("ping www.vg.no"); BufferedReader stdInput = new BufferedReader(new InputStreamReader(p.getInputStream())); // read the output from the command System.out.println("Here is the standard output of the command:\n"); while ((s = stdInput.readLine()) != null) System.out.println(s); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå