cyberbean Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Skal kjøpe meg en billig mini-ATX. PC-en kommer primært til å brukes som en hjemmekontor-PC med mulighet for avspilling av DivX. Har: Skjermkort HD CD-brenner Mus & tastatur Skjerm 3 x 256 MB PC133 SDRAM (men dette duger vel ikke for noen av de eksisterende hovedkortene?) Trenger derfor kun (tror jeg da...): Mini-ATX kabinett Hovedkort CPU (Fortrinnsvis AMD, men er åpen for Intel hvis dette gir mer for pengene) RAM (Hvis ikke SDRAM, som jeg allerede har, fungerer ønsker jeg fortrinnsvis 512 MB) Prisklasse 2000-2500 kr - helst under 2500 kr. Prisingen på komponenter, sånn jeg ser det, er gjerne slik at det lønner seg å ligge et sted midt i mellom best og dårligst ytelse (begge disse betyr jo gjerne dårlig økonomi i forhold til utbyttet). Så fint om noen kan synse på et "best for penga" oppsett. Utseende/størrelse på boksen og støynivå vil også måtte telle inn (har fra før en ganske støysvak CPU vifte for AMD opp til 3200+, Arctic Cooling COPPER Silent 2 L). Trengs ekstra kjøling i kabinettet? P.g.a. porto er det ikke dumt om prisene er basert fra et nettsted. Takker for hjelpa! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) AMD Duron 1.8GHz 415,- Thermaltake Volcano 11 225,- Abit NF7 v2.0 625,- Chieftech BX-serie Micro ATX 230W PSU 475,- (vet ikke om strømforsyningen holder, men kan du ikke kjøpe deg et slikt? TwinMos PC3200 256 MB 495,- Tilsammen 2225,- Endret 20. april 2004 av Purify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå