Gå til innhold

Tapte filer på ny harddisk

Shagma

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en ny wd 200 GB harddisk og kopierte over alle mp3 og film og div. Etter en restart av maskinen var plutselig alle filene borte og både xp og partition magic sier harddisken må formateres for å kunne brukes. Når jeg kjører recovery verktøy får jeg opp en masse tatpe filer. Vet ikke om det gjelder alle som var på disken, men finner mange filer.

Finner også et par små filer som begynner med $ og så navn, f.eks. $boot. Er det disse filene som inneholder register over alle filer på disken og i så fall, er det mulig å gjennopprette disse og få tilbake innholdet på disken?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
er ikke sikker, men har du formatert HD din til NTFS system?, for jeg tror du må gjøre det før du kan bruke den nye HD. Det var ihvertfall det jeg måtte gjøre da jeg kjøpte min nye HD :)

WinXp takler FAT, FAT32 og NTFS, og du MÅ ikke har NTFS for å bruke den, så her er det nok noe annet feil.

Ligger systempartisjonen på en annen harddisk?

Lenke til kommentar

Operativsystemet ligger på en annen disk ja. Disken som er ødelagt er forøvrig formatert med ntfs. Jeg holder nå på med å hente ut filer med File Scavenger. Detter går helt fint og det ser ut til at alle filer på disken er intakt. Derfor lurer jeg egentlig bare på om det finnes et register for alle filene på disken og om det kan være dette som er ødelagt. Det kan jo forklare at alle filene er fine, bare xp eller disken som ikke har oversikt over hvor på disken de er...???

Lenke til kommentar

:wow: Har nesten samme problemet med samme hardik [EDIT] HARDISK :p [/EDIT] type! :devil:

Etter at jeg formaterte hardisken (en annen hardisk med opperativ systemet)

og installerte win2k så fikk jeg beskjed om at hardisken må formaterest...

Fant tak i programmet du pratet om her, file scavenger 2.1 og holder på å gjenopprette noe i allefall.. Får se hvordan det går. Men det er da jæ**lsk at slikt ska skje da... Spesielt fordi min var full av dvd img og stash :p

Endret av BoogerMan
Lenke til kommentar

:roll: I know... føler din smerte... hadde alt stæsjet mitt der jeg og. Vet ikke om det er det beste programmet, men jeg fant ihvertfall alle filene som var på disken :thumbup:

Leste i en annen post at problemet kan skyldes (hvis ikke jeg misforstod) at bios ikke er oppdatert. I mitt tilfelle hvor jeg faktisk har gammel bios, ville den da få problemer med disken når det ble lagret mer enn 128 GB på den.

Samme erfaringer...?

Lenke til kommentar

Finner bare disken som 127 gb nå. men jeg fikk ikke gjenopprettet noe filer med dette programmet.. fikk beskjed om at de ikke hørte til på volumet eller noe.. Prøver igjen :roll: vil ikke gi opp enda :no:

Og om det er gammel bios så kan for det, så er det godt mulig..

Maskinene mine er vel i fra 2000 eller noe.. (den tiden 1,4 ghz var ny :w00t: )

Føler med alle som har mistet filene i allefall, Kepp smiling! :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Finner bare disken som 127 gb nå. men jeg fikk ikke gjenopprettet noe filer med dette programmet.. fikk beskjed om at de ikke hørte til på volumet eller noe.. Prøver igjen :roll: vil ikke gi opp enda :no:

Og om det er gammel bios så kan for det, så er det godt mulig..

Maskinene mine er vel i fra 2000 eller noe.. (den tiden 1,4 ghz var ny :w00t: )

Føler med alle som har mistet filene i allefall, Kepp smiling! :dribble:

For at du skal få opp resterende harddisk-plass må du aktivere LBA, så kommer det frem.

Se på denne tråden.

Lenke til kommentar

Du har kanskje en annen mulighet.

Har fått samme beskjed jeg også.

Da satt jeg en 120 gig hardisk i en ny pc jeg mekka.

Jeg brukte en komando i Computer management som heter import forgein disk.

Den importerer da hardisken inn i systemet og gjør den oprativ.

Da fungerte det greit uten at jeg trengte å formatere disken.

Alle filene jeg hadde var inntakt og kunne brukes.

Jeg vet ikke om det er en mulighet for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...