Elisaeb Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 vurderer å be en venninne om å kjøpe en telefon til meg i USa når hun skal dit i løpet av sommeren. men lurer da på et par ting. er det billigere å kjøpe en mobil der enn her i norge? og der er vel ikke noe problem å bruke telfonen her om den godkjenner nettet? og om jeg f.eks. kjøper en SE telefon som ikke selges i norge, vil jeg likevel kunne reparere den ved et SE verksted i norge? og til slutt; hvordan er det med garanti. håper noen kan hjelpe på et eller flere spm. takk!! Elisa Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I utgangspunktet så er det nok billigere med en mobil derfra ja. Men så må den jo da ha mulighet for å virke her i Norge da. Men bortsett fra det så kan man få oppgrdaert til norsk software på telefonen ja, men tror det koster en del mellom 500-1000 tenker jeg. Men siden det er venninna di som kjøper i USA så slipper du jo toll og avgifter. Så jeg ville gått for det ja, men velg en mobil som du vet fungerer her da! Garanti er vel et litt annet problem, hvis noe er galt så må du nok sende den helt tilbake igjen... Eller så kan du gå til en forhandler her i Norge da, men det koster nok penger Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 kjøper sikkert SE, da siden de ikke blir så fort ødelagte! (sagt med frykt for å bli hetset;)) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kjøper man telefon i USA må man være sikker på at det er en trippelbåndstelefon, som støtter GSM900/1800/1900. USA bruker GSM1900, resten av verden stort sett GSM900/1800. Normalt vil vel GSM-telefoner solgt i USA kun være på GSM1900-båndet... så selvsentrerte som de er der borte Det er jo derfor det finnes egne USA-versjoner av de fleste mobiler.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 1 år av garantien er så vidt jeg vet verdensdekkende. Så du skal ikke betale da. Siemens praktiserer vel 2 års garanti? Oppgradere software koster neppe 500-1000 kroner. Høyeste jeg har hørt er 300. Pris må stå i forhold til det som er rimelig og hvor i alle dager finner man det rimelig at noe slikt koster mellom 1/2 og 1/5 av telefon sin innkjøpsverdi? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Nokia opperer med "Asia" garanti, fikk en kompis til å kjøpe med en Nokia 6510 til meg. I bruker manualen stod det at jeg kunne få service i Asia og Australia. Prøvde aldri å få den reparert i norge, men er sikker på at hvis du finner en "snill" sjappe så ordner dem det nok, hvis det er en tlf vi har her hjemme også, hvis ikke må de sikkert bestille deler fra et sted laaaaaaaaaangt borte Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Pass på at du går en GSM tripleband telefon. Det vanligste systemet i USA er CDMA og det er ikke kompatibelt med GSM i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå