slimer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 heisan.. Jeg har adsl fra NGT og har tenkt å sette opp en liten ftp server for meg og mine nære venner.. Slik at de kan koble seg opp mot meg og laste ned det de ønsker . Men problemet er da at jeg har ngt og dynamisk IP adresse.. Har hørt at det finnes disse tjenester på nettet som mot litt reklame kan løse det problemet med dynamisk adresse.. En redirect url eller hva det heter.. Noen som kan hjelpe meg her og kanskje har vært borti det.. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) dyndns.org Det finnes også andre.. Men jeg har gode ærfaringer med denne.. For å oppdatere ip, så finnes det mange programmer som du kan innstalere på serveren som gjør dette automatisk. Endret 20. april 2004 av Ptomania Lenke til kommentar
Skee Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 no-ip er også en slager. Gratis, ingen reklame, ingen spyware. Funker kjempebra. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) no-ip er også en slager. Gratis, ingen reklame, ingen spyware. Funker kjempebra. Den der hørtes kjent ut...hvor har jeg hørt om den før tro.... Edit: Nu vet eg! Er endel DC hub'er som bruker den tror jeg. Hvor får man tak i det a? Endret 20. april 2004 av phsyco Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 no-ip er også en slager. Gratis, ingen reklame, ingen spyware. Funker kjempebra. Den der hørtes kjent ut...hvor har jeg hørt om den før tro.... Edit: Nu vet eg! Er endel DC hub'er som bruker den tror jeg. Hvor får man tak i det a? www.no-ip.com Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Anbefaler også no-ip. Brukt det selv i over et år nå, ikke hatt noen problemer med det Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Men ulempen med no-ip.com er at du må inn på siden og oppdatere ip redirect til domenet der hver gang du skifter ip. Ikke mulig å få software til å gjøre det automatisk. Er vel ikke noe problem da NGT ikke skifter så ofte mm. du slår av DSL-modemet... Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Evt.. Hvis du gidder klikke deg så langt som til downloadsida på no-ip.com finner du no.ip DUC .. dynamic update client .. : No-IP Updater is used with No-IP.com's free DNS service. This client keeps your IP address in sync with a specific DNS host name, provided by No-IP.com. This is helpful for users wanting to run a Web/FTP server on their home computer. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Evt.. Hvis du gidder klikke deg så langt som til downloadsida på no-ip.com finner du no.ip DUC .. dynamic update client .. : No-IP Updater is used with No-IP.com's free DNS service. This client keeps your IP address in sync with a specific DNS host name, provided by No-IP.com. This is helpful for users wanting to run a Web/FTP server on their home computer. Hvor lenge har det vært det? Har ikke holdt på med no-ip siden på et år eller noe... Sorry for feilinformasjon Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 .. Hvis du klikker deg inn på siden som er linka fra downloads, ender du opp på download.com sin side, der står det: Date added: March 5, 2002 Jeg er bare i pirkehumør i dag Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 .. Hvis du klikker deg inn på siden som er linka fra downloads, ender du opp på download.com sin side, der står det: Date added: March 5, 2002 Jeg er bare i pirkehumør i dag Hehe, er vel kanskje litt sløv jeg da Lenke til kommentar
smeen Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 www.dyndns.org er som nevt tidligere helt kjempe har selv bruk denne snart i to år alrdi problemer.lite software du installerer og den holder komtrollen på ip ikke krever den no resurser heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå