Gå til innhold

I8600, CL56 el. 1557x, G556?


Al-x

Anbefalte innlegg

Fikk i går min Elitegroup G556 med følgende spesifikasjoner: 1,6ghz prossesor. 80gb hd. 512ram. 9600radeon 128mb skjermkort. Foreløpig inntrykk er veldig bra. Måtte bare teste den på Far Cry og den funket veldig bra :yes: Den virker veldig solid også. Viftestøyen er virkelig lav. Bestilte først en Whitebox Cl56. Men ble tilslutt lei av å vente på den. Ble lovt utallige ganger at den skulle bli sendt men det skjedde aldri. Den har nå omsider kommet. Kom i dag tidlig. Så hvis noen vil ha en Whitebox CL56 med 1,7ghz, 512ram så ligger den på mitt lokale postkontor klar til henting :yes: Blir vel til at jeg sender den i retur i løpet av ett par dager. Prisen på G556 var tusen kroner billigere også. Pluss at man får 80gb harddisk. Kjekt med 20gb ekstra. Som sikkert kan bestilles mot pristillegg fra Whitebox. Men dog er det ikke dual brenner på min G556. Det anser ikke jeg som noe "tap". Dvd brennern på min G556 er også raskere. Og minnekortleseren har jeg ikke bruk for. Finnes sikkert noen som har det. Så er det skjermkortet da. Det lille jeg har fått testet mitt skjermkort, så virker det veldig bra. Tror ikke forskjellen er så veldig veldig stor mellom Radeon 9600 og 9700. Senere skal jeg også kjøpe 512ram ekstra. Og da tror jeg grafikk ytelsen blir mer enn bra nok for mitt behov: spilling :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lanzze, hvor mye betalte du? Lurer veldig på å kjøpe samme maskinen selv, så det hadde vært supert om du kunne skrevet litt mer om erfaringene med maskina (ytelse, støy, tastatur, robusthet, utseende). På meg virker Green 556 som et veldig godt, om ikke bedre, alternativ til 1557. Motargumenter mottas med takk :)

 

Thomas

Lenke til kommentar

Jeg betalte 16000 inkl frakt. Den støyer kun under tunge oppgaver. Å da er det ikke snakk om mye støy. Design messig er det en veldig lekker maskin. Blå/lilla og sølv farget. Tasturet syns jeg har fungert bra hittil. Har lest i din side sin test at de ikke var helt fornøyd selv etter det oppgraderte tastaturet. Klaga på småting som liten space og knapper ved siden av linjeskift. Jeg har ikke opplevd dette som noe problem. Den er veldig god å skrive med. Den er og god til å spille på. Eneste som kunne vært litt bedre er knappene på musen. Men de er så sjeldent i bruk. Ellers så er det en robust maskin. Solid aliminum. Er nok bedre enn 1557 etter min mening. Men nokså like Cl56. Nesten hipp som happ hvilken av de man kjøper. Multicom har jo holdt på en stund. Enkelte kan føle det som en trygghet. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestil G556 NÅ :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...