-Ho1m- Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hallo jeg skal kjøpe meg en 125cc racing og lurer da hvilken jeg burde kjøpe .. den skal være brukt og ikke koste over 30000 kan dere komme med forslag ? ps: hva er raskest av honda nsr og aprilia rs125 ..når de er orginale! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Syklene er vel like raske (sperret til 130 eller noe sånnt). Jeg tror kanskje at RS'en har litt raskere aks. Men du får sikkert mer sykkel for pengene hvis du kjøer en NSR. Hadde det vært meg som skulle hatt racing sykkel ville jeg hatt NSR, men det er bare fordi jeg synes den er tøffere. Jeg ville heller hatt en Maurauder eller noe sånnt (men det er min mening ) Lenke til kommentar
-Ho1m- Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 jaok men jeg liker 98 modellen til aprilia veldig godt ! den er nice:) men nsr er jo og gudd da men den er så klumpete Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Diskusjonen om RS vs. NSR kjem aldri til å stoppe.. Orginalt så går dei ganske likt. Kjører sjølv custom 125. Kawasaki Eliminator. Betalte ca 26K for en 2000mod for et år sia. Lenke til kommentar
-Ho1m- Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 dyrt kompisen min solgte nettopp sim eliminator for 17k det er en 99 mod Lenke til kommentar
gixer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvis du liker å skru litt så er Apriliaen den riktige å gå for. Den har helt klart best motor med mest effekt (i uplombert tilstand) og den danker også NSR'en i svingene. Hvis du ikke er glad i å skru og bare skal ha en sykkel som skal brukes fra A til B så bør du nok kjøpe deg en NSR. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Cagiva mito 125 syntes jeg er en drit fin sykkel. men tenker og kjøpe en nsr grunnet at jeg får den til litt billigere enn de andre syklene jeg har sett på. men er det lovlig med effektsanlegg? har jeg fortsatt lov og kjøre den når jeg er 16 da? vis den er registrert som lett. (står jo registrert som lett selges med effektsanlegg over alt) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nei det er ikke lov. En lett sykkel skal ikke ha mer enn 15hk. Har den effektanlegg så har den helt sikkert mer enn 15 hk (tipper 20-22hk). Når du blir 18 år gammel og tar mellomklasselappen så kan du kjøre alle sykler opp til 600cc og opp til 34hk. Selv kjørte jeg en aprilia med ca 35hk da jeg var 16. Onkel politi var stort sett for dumme til å skjønne hvor mye effekt jeg hadde i den. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jaja. men er det at vis jeg krasjer eller noe så blir det lissom ikke så mye på forsikringa da. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis du kresjer med trim på sykkelen er det bare å raske med seg restene av sykkelen og gå hjem... Lenke til kommentar
stidz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva vis jeg blir skada eller skader noen,? det er verre. men går det og gjøre den normal gjenn da? og koster dette mye? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 For å svare på spørsmålet du stilte først, så er vel aprilia RS meir sportsskkel enn NSR. NSR'en er meir ein slags sporttourer og er bedre på langkjøring o.l enn apriliaen. Originalt, så har NSR _litt_ bedre aks enn RS, men RS tar den på toppfart. Toppfarten på syklane er ganske individuelt fra sykkel til sykkel. Etter loven skal vel ikkje 125 gå fortare enn 120, men eg vil tru at dei fleste sportsyklar ivertfall klarer ein god del meir enn det. Ein kamerat sin NSR gikk 130kmt originalt og min RS 145kmt Om du ikkje vil bruke meir enn 30k trur eg at NSR er det beste kjøpet. Dei fleste apriliane som er så billige har som regel gått veldig langt og begynner å bli slitte. NSR synker raskare i pris etter det eg fant ut når eg skulle kjøpe meg sykkel. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Og det er vel ingenting gale med en Sporttourer, Hayabusa er en sporttourer Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Og det er vel ingenting gale med en Sporttourer, Hayabusa er en sporttourer Har ikkje sagt at det var noke gale med sportstourer.. Lenke til kommentar
-Ho1m- Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk for svar men jeg trodde rs var bedre aks en nsr jeg da?? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Takk for svar men jeg trodde rs var bedre aks en nsr jeg da?? Eg har hørt det omvendte, men så er ikkje eg ekspert heller da. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 snakka med faren til en kompis i sta og han sa et en aprilia drar fra en nsr. nsr har ikke sjangs sa han så forklarte han hvorfor og hva som var forkjell. (han jobber med trimming av sykler og sånt) Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 dyrt kompisen min solgte nettopp sim eliminator for 17k det er en 99 mod Dyrt? Trur heller han solgte sin _veldig_ billeg. 26K var akkurat på prisantydninga. 17K var faktisk jævlig billeg, regner med å få betydeleg meir for min når eg selger den om eit år. Var sykkelen hanna sterkt skada eller? Masse rust? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) For å svare på spørsmålet du stilte først, så er vel aprilia RS meir sportsskkel enn NSR. NSR'en er meir ein slags sporttourer og er bedre på langkjøring o.l enn apriliaen. Det stemmer i teorien ja, men for å være helt ærlig så slår faktisk RS'en NSR'en på langkjøring også. Da jeg var 16 år gammel ( og var ca 1.90 cm høy) så fant jeg ut at NSR'en hadde alt for trang sittestilling, en motor som vibrerte så mye at man mistet følelsen i armer og bein og at kåpen beskyttet alt for dårlig mot vær og vind. Dette var grunnen til at valget mitt falt for Aprilia'n. Har en sammenligningstest i et engelsk motorsykkelblad som jeg kan scanne og legge ut. Endret 22. april 2004 av gixer Lenke til kommentar
gixer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Her er de. Testen er tatt fra Superbike Juli 2001. Syklene har ikke endret seg siden da, det eneste er dekoren som er forandret. Anbefaler at dere leser hele testen for å få et riktig bilde av syklene. Side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Side 6 Side 7 Side 8 Side 9 Side 10 Kos dere EDIT: Feil ved posting av linker Endret 22. april 2004 av gixer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg