Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny lett mc racing


-Ho1m-

Anbefalte innlegg

Hallo jeg skal kjøpe meg en 125cc racing og lurer da hvilken jeg burde kjøpe ..

den skal være brukt og ikke koste over 30000 kan dere komme med forslag ?

 

ps: hva er raskest av honda nsr og aprilia rs125 ..når de er orginale!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syklene er vel like raske (sperret til 130 eller noe sånnt). Jeg tror kanskje at RS'en har litt raskere aks. Men du får sikkert mer sykkel for pengene hvis du kjøer en NSR.

 

Hadde det vært meg som skulle hatt racing sykkel ville jeg hatt NSR, men det er bare fordi jeg synes den er tøffere. Jeg ville heller hatt en Maurauder eller noe sånnt (men det er min mening ;))

Lenke til kommentar

Hvis du liker å skru litt så er Apriliaen den riktige å gå for. Den har helt klart best motor med mest effekt (i uplombert tilstand) og den danker også NSR'en i svingene.

 

Hvis du ikke er glad i å skru og bare skal ha en sykkel som skal brukes fra A til B så bør du nok kjøpe deg en NSR.

Lenke til kommentar

Cagiva mito 125 syntes jeg er en drit fin sykkel. men tenker og kjøpe en nsr grunnet at jeg får den til litt billigere enn de andre syklene jeg har sett på.

men er det lovlig med effektsanlegg? har jeg fortsatt lov og kjøre den når jeg er 16 da? vis den er registrert som lett. (står jo registrert som lett selges med effektsanlegg over alt)

Lenke til kommentar

Nei det er ikke lov. En lett sykkel skal ikke ha mer enn 15hk. Har den effektanlegg så har den helt sikkert mer enn 15 hk (tipper 20-22hk). Når du blir 18 år gammel og tar mellomklasselappen så kan du kjøre alle sykler opp til 600cc og opp til 34hk.

 

Selv kjørte jeg en aprilia med ca 35hk da jeg var 16. Onkel politi var stort sett for dumme til å skjønne hvor mye effekt jeg hadde i den.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet du stilte først, så er vel aprilia RS meir sportsskkel enn NSR. NSR'en er meir ein slags sporttourer og er bedre på langkjøring o.l enn apriliaen.

Originalt, så har NSR _litt_ bedre aks enn RS, men RS tar den på toppfart. Toppfarten på syklane er ganske individuelt fra sykkel til sykkel. Etter loven skal vel ikkje 125 gå fortare enn 120, men eg vil tru at dei fleste sportsyklar ivertfall klarer ein god del meir enn det. Ein kamerat sin NSR gikk 130kmt originalt og min RS 145kmt

Om du ikkje vil bruke meir enn 30k trur eg at NSR er det beste kjøpet. Dei fleste apriliane som er så billige har som regel gått veldig langt og begynner å bli slitte. NSR synker raskare i pris etter det eg fant ut når eg skulle kjøpe meg sykkel.

Lenke til kommentar
dyrt kompisen min solgte nettopp sim eliminator for 17k det er en 99 mod

Dyrt?

Trur heller han solgte sin _veldig_ billeg.

26K var akkurat på prisantydninga.

17K var faktisk jævlig billeg, regner med å få betydeleg meir for min når eg selger den om eit år.

 

Var sykkelen hanna sterkt skada eller?

Masse rust?

Lenke til kommentar
For å svare på spørsmålet du stilte først, så er vel aprilia RS meir sportsskkel enn NSR. NSR'en er meir ein slags sporttourer og er bedre på langkjøring o.l enn apriliaen.

Det stemmer i teorien ja, men for å være helt ærlig så slår faktisk RS'en NSR'en på langkjøring også. Da jeg var 16 år gammel ( og var ca 1.90 cm høy) så fant jeg ut at NSR'en hadde alt for trang sittestilling, en motor som vibrerte så mye at man mistet følelsen i armer og bein og at kåpen beskyttet alt for dårlig mot vær og vind. Dette var grunnen til at valget mitt falt for Aprilia'n.

 

Har en sammenligningstest i et engelsk motorsykkelblad som jeg kan scanne og legge ut.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...