Gå til innhold

Grafisk design, video-og musikk og spill

t2004

Anbefalte innlegg

Etter mange års bruker av stasjonær pc, så har jeg vurdert å gå over til bærbar pc. Jeg jobber som senior designer der jeg arbeider alt fra webdesign, video og musikkproduksjon. Dessuten liker jeg å spille heftige pc-spill i fritiden.
Det jeg lurer på er om det finnes noen bærbare pc'er som dekker alle disse behovene. Jeg er først og fremst opptatt av at en skjermen har høy oppløsning 1600x1200 og ev. oppover, meget bra skjermkort(128 mb og oppover) og mulighet for å bygge ut RAM(helst 2GB).

Siden jeg jobber med store filer iblandt(alt fra 1 - 10 GB), så er det viktig at maskinen utfører enkelte operasjoner raskt og effektivt. Jeg er også usikker om jeg skal titte litt på hvilke løsninger Apple ev. har. Jeg er som sagt ikke så kjent med hvilke muligheter en bærbar pc har og håper at noen "der ute" har kanskje vært borti noe av dette eller kjenner noen som har samme "problem" som meg :)

Håper på mange svar og tips :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Dell kunne vært en løsning. Inspiron 8600, eller Inspiron 9100. Alt etter om bærbarhet og batteri varighet har stor betydning for deg. En stor flaskehals på bærbare er hardisken som fås i maks 80GB og er tregere enn hardisker i stasjonære. Så en ekstern hardisk hadde sikkert også vært en god investering. Men bærbare i dag er blitt så kraftige at de kan veldig godt erstatte en stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...