dajjan Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei... Det har seg sånn etter min kjære samboer hadde knotet på maskinen min,så funker ikke internett lenger, hun mente hun hadde trykket på noen "network connections" Nettverkskortet viser et jeg er på nett,men sidene vil ikke vises,det er litt vanskelig og forklare problemet når jeg ikke vet helt hva hun har trykket på... det er sikkert bare en innstilling som er forandret på,men problemet er likevel stort! har bare en maskin med Ngt og winxp. tips tas imot med Stoooor takk! Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 skjekk om ip adressen er riktig og prøv med å ping fks. www.vg.no Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du vet at du er på internett akkurat nå ? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du vet at du er på internett akkurat nå ? Og du vet vel at det finnes mer enn en pc her i verden som er tilknyttet internett? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har du windows XP så anbefaler jeg at du prøver systemrestore. Du finner den under tilbehør i startmenyen. Startmeny -> programmer -> tilbehør -> systemverktøy -> systemgjenoppretning. Det er ganske selvforklarende alt i sammen når du får startet det. Husk å ikke gå for langt bak i tid! NB: Dette fungerer ikke visst du har skrudd av overvåkningsfunksjonen i systemegenskapene. Den vil også fjerne det som har blitt installert i mellom tidspunktene (men ikke det som du har produsert, office dokumenter og slikt). Du kan angre gjenopprettningen med samme programmet enkelt og greit. Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 systemrestore er ikke mulig...men takk for tipset,er på jobb med en meget begrenset internett tilkobling.. noen flere? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I kommando linja (skriv "cmd" i kjør menyen) må du finne ut noe: - Teste TCP/IP: skriv: ping 127.0.0.1 (her vil du har svar mottatt og ikke noen som helst feil) - Rette IP instillinger? skriv: ipconfig /all Hva står her? De 3 øverste rekkene er viktige. Sjekk også om DHCP er aktivert eller ikke på samme lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå