l2c Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg trenger litt hjelp. Jeg har en MySQL db som ligger på en MySQL server, og en webapplikasjon som ligger på en annen. Webaplikasjonen skal hente informasjonen som ligger i MySQL db'en, og vise den. Problemet er å connecte til db'en fra .net. Jeg bruker C# forresten... Trenger jeg ODBC? (Regner i grunn med det) Hvor må det innstalleres i såfall? På SQL serveren, webapplikasjon serveren, eller maskinen jeg jobber med dette på? Eller alle tre? SQL, eller rettere sagt .NET, er litt knotete å holde på med... Lenke til kommentar
TAFT Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Slik du har skissert det: ODBC på web-serveren. Det er denne som snakker med MySQL. .NET, er litt knotete å holde på med... Gi det litt tid, så skal du se... :edited: Prøv SevenObjects' MySqlClient i stedet:http://www.sevenobjects.com/MySqlClient.aspx Sakset: "SevenObjects have developed an ADO.Net data provider for use with it's own applications. We have decided to release these classes as a freeware component which you may use in your own applications." Endret 20. april 2004 av TAFT Lenke til kommentar
alftore Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Tror den beste løsningen er ByteFX. Har brukt den i lang tid uten problemer The .Data Provider Libary is a 100% managed, high-performance library of data providers for use in .NET environments. The library is written entirely in C# and currently supports MySQL versions 3.23x and 4.0x. Support for PostgreSQL and SAPdb are in the works. And best of all, it's free!! Endret 20. april 2004 av alftore Lenke til kommentar
l2c Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 vel, etter MYE om og men, fikk man det til. brukte system.data.odbc (ca) istedet for micrsoft sin. og da virket det. riiiimelig irritert på .NET nå men takk for hjelp! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er faktisk MySQL som er problemet, det kan ikke akkurat konkurere med Microsoft SQL Server nei. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Nei, MySQL mangler mye funskjonalitet men er et greit alternativ til privat bruk og opplæring Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 MySQLDirect .NET data provider. Meget enkel og greit API for tilkobling til mysql database fra .NET. Prøveversjonen er kun begrenset til å hente 8 kolonner maks, ellers ingen begrensninger. Legger seg som en snap in i visual studio... JD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå