Gå til innhold

probl. med xp instal. raid 0, s-ata

xlpuma

Anbefalte innlegg

Hæpp.

Jeg har fått tak i 2 seagate s-ata disker (160Gb) som jeg har satt opp i raid 0 i bios.Tanken er å installere os og spill på disse to. Skal installere xp pro no. Partition magic registrerer disse to som en 305Gb disk, men de er ikke formatert. (formatering skal vel ikke være nødvendig?)

Jeg har lastet ned siste sataraid software fra asus, og lagt innholdet i disk1 til floppy 1, og innhold 2 til floppy 2.

Jeg booter fra cd, og trykker f6 for tredjepartsinstallasjon av drivere.

Problemet er at etter at xp har begynt å lese floppyen, spurte den første gangen etter TxtSetup.oem. Jeg la denne inn på floppy 1, og rebootet. Etter samme prosedyre spurte xp nå etter si3112r.sys. Men nå er floppy 1 full, og kundesupport på komplett kunne ikke hjelpe meg videre..

Er det noe i bios jeg har oversett, eller er hk fucked?

Jeg har Asus A7N8X Deluxe v2.0

Noen andre som har opplevd lignende som kan hjelpe meg? :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Er du sikker på at du har flyttet over alle filene? Det høres ut som om du kanskje har flyttet de over, uten at Utforsker viser skjulte filer elns.

Forsøk å lag 2 nye disker, og pakk direkte ut til floppy.

HK ditt er det sannsynligvis ikke noe galt med, ellers ville den ikke spurt etter drivere :)

Lenke til kommentar

kan tenkes at driverne ligger feil plassert i forhold til det hovedkort forutsetter at driverne ligger på. Dersom driverne ligger i mapper på floppyen, prøv å legg dem direkte på floppy, hvis ikke bør du prøve å finne sånn "makedisc" greie på internett så lager den for deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...