Gå til innhold

Xbox V.S. PC

Anbefalte innlegg

Er PC bedre enn Xbox

f.eks;

AMD Athlon 800mhz

256mb DDR

ABIT NV7M

16x DVD

20gb HDD

GeForce3 Ti500

Mini-tower

Kan den slå sin xBox spesifikasjoner/Ytelse

eller min Pc (se signatur)

En venn sier Xbox er bedre enn min pc men er det sant?

Jeg tror ikke på for det er CPU er jo 733mhz, og lite minne, og et GeForce3 klone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det sånn med xbox at alle spillene er veldig optimalisert for den hardwaren som sitter i box'en.

Spillene trenger dermed ikke være designa til å kjøre på noe mindre enn 700mhz og et gf3 kort.

Det er fortsatt en stund til dette gjelder for pc også.

PC spillene må lages sånn at de skal kunne kjøre på dårligere pc'er også..

Men.. tilbake til ditt spørsmål..

Harwaremessig er din maskin bedre enn x-boxen.

Men.. siden xbox spillene er mer tilpasset x-box.. vil nok grafikken på x-box være bedre en stund til..

Men den kjører jo bare på 640x480 da..

Går ut i fra at de bruker kraftig AA for å forbedre bildekvaliteten.?

Lenke til kommentar

og sammenligne xbox og en pc kun fordi den bruker endel samme hardware går ikke an. xbox er bygd for en ting -> spill. pc'en er bygd for _alt_. PC'en er også bygd på den måten at den skal være kompatibelt med _alt_ (hardware). dersom en P3 733mhz,64MB RAM og en GF3 klone er spesielt satt sammen, slik at komponentene er spesielt optimisert for hverandre, kan den yte bedre enn en PC med 2x spec's. og husk, en xbox kjører ikke på et OS som er ment for office, internett, spill, programmer, CAD, som er beregnet for PnP, og alt mulige ting. det er kun ment for og yte bra i en ting, spill.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert: jeg kjøper ikke spillkonsoll! men jeg kommer til å lage meg en ting til å ha på tv`n som kommer til å bli noe som dette:

DVD ROM 16x

Diskettstasjon

2*60gb

KASSE

256MB DDR PC333

XP 1800

Ati Radeon 8500L.E

Logitech MUS/TAST

MSI KT3 ULTRA ARU

ALPHA PAL 8045

2*Papst 8412NGL

...

iogmed at jeg også har en pc fra før er det jo litt tøft når jeg får en kompis eller.no på besøk så kan vi linke litt. "Konsollen" min skal også få et par 40gb disker i tilleg og brukes til filserver til og hoste diverse cd-imager o.l... den vil selvsagt også brukes til DVD/DivX/Mp3++++++++ spiller.

F:T:I

Fuck The INO

[ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-04-03 17:04 ]

Lenke til kommentar

Din pc vil tolig ikke være i nærheten av kvaliteten på Xbox etterhvert som man begynner å utnytte alle kreftene den har. Jeg sier ikke at din pc er dårlig for det er den ikke, men det er bare det at selv om xbox bruker 733 mhz så har den en grafikk brikke som er en hybrid mellom GF3 og GF4 slik at der er den kraftigere enn din maskin. Men en spill konsoll brukes kun til spilling og ikke til andre abeidsoppgaver som du ellers bruker en pc til, en pc kan brukes til alt det kan ikke xbox, derfor er det mer enn nok med den hardware xbox har for å nesten knuse de fleste normale PC-er når det gjelder kvaliteten på grafikken, utenom de som bruker Quadro4 og andre extremt kraftige kort. Først da vil de være like gode som xbox.

mvh Christian

Lenke til kommentar

og kjøpe en xbox er ikke relevant, kanskje når den kommer seg under 3000-grensen. Men dessuten synes jeg xbox'en er en usedvanlig STYGG sak. vil ikke ha en sånn boks på stua engang, den er alt for stor og stygg (rett og slett) til og bli ståendes noen plass. hvorfor kan ikke spill konsoller bli levert med et akseptabelt utseende som kan plasseres rett i forsterker/dvd-spiller/cd-spiller stabelen ??.. PS2 gjorde jo dette litt bedre i alle fall, en liten slim anonym boks.. så kommer xbox, som er endel bedre teknisk sett, som en stor klumpete stygg svart boks med ekkel grønn skrift/logo.. nei takk.

Lenke til kommentar

Må personlig si at PS2'en er noe av det styggeste utseendet jeg har sett. En kan nesten begynne å lure på hva det er for noe..

Kunne tenkt meg en konsoll som passet med resten av racket, med tanke på bredde..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 17:14, chma skrev:

Din pc vil tolig ikke være i nærheten av kvaliteten på Xbox etterhvert som man begynner å utnytte alle kreftene den har.

mvh Christian

kobler du PC-en til tv og kjører i 640x480 men full AA er det ikke langt ifra xbox kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 21:15, Yngvejos skrev:

Hvorfor det?

Forsterkere,vhs,dvd,cd o.s.v skal jo ikke stå oppå hverandre. Dem må stå i hyller uansett.

Dem ikke stå i hyller, det er kun for at det skal bli penere.. Eller hva mener du Yngvejos?

Lenke til kommentar

Quote:

Dem
ikke stå i hyller, det er kun for at det skal bli penere.. Eller hva mener du Yngvejos?

En cd spiller kan vanligvis ikke stå oppa en forsterker, pga mange forsterkere må ha luft oppå. (ellers blir den veldig varm)

når det gjelder sammenligning av XBOX og PC hardware så blir det helt feil. en PC skal kjøre et skikkelig operativ system samtidig som spillene, mens XBOX kun trenger å bruke CPU kraft på spillet.

Hvor mange MHZ er uvensentlig. Du kan jo gjette hvor mange MHZ playstation 1 er!

(feil. den har 33 mhz cpu - like mye som PALM'en min (PDA) :smile: )

Lenke til kommentar

1. PS2 er styggere enn X-Box

2. eneste grunnen til at Forsterkere,vhs,dvd,cd o.s.v bør stå i hyller med masse plass over hvert komponent er optimal kjøling (hvor ofte kobler en forsterker seg ut pga at den har blitt for varm? (tenker da på at den driver noen høytalere som er innen "rekkevidde" for forsterkeren (altså ikke en forsterker på 50w og høytalere på 500w))

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 20:57, Mulch skrev:

Må personlig si at PS2'en er noe av det styggeste utseendet jeg har sett. En kan nesten begynne å lure på hva det er for noe..

Kunne tenkt meg en konsoll som passet med resten av racket, med tanke på bredde..

Jeg vil kalle PS2 en av de bedrelooking konsollene som finnes. Hvem skal matche den i utseendet?

Over til XboX: Det må da være lettere for en konsoll å spille av spill siden det er alt den skal som mange har påpekt. En ting som er så fint du slipper maset med oppgradering og vedlikehold. Og du er garantert at alle spill osm kommer ut vil gå på din maskin og ikke at den er for gammel eller ikke takler spillet, men det som igjen er litt søppel er at når de en gang slutter å lage spill til den som har skjedd med de gamle Nintendo og Sega maskinene

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 21:20, Caveman skrev:

Quote:

On 2002-04-03 17:14, chma skrev:

Din pc vil tolig ikke være i nærheten av kvaliteten på Xbox etterhvert som man begynner å utnytte alle kreftene den har.

mvh Christian

kobler du PC-en til tv og kjører i 640x480 men full AA er det ikke langt ifra xbox kvalitet.

hmmm, kanskje nå, men ikek når xbox får ut alle sine krefter som den har nok av......:9

Lenke til kommentar

Litt off topic, men siden det var en thread om Xbox her.

Vil ikke det være ganske enkelt og lage en emulator for XBOX siden XBOX os'et er basert på Win9X ?

Det er jo vanskeligere å emulere en PS2 siden dette ikke har noe med PC å gjøre i det hele tatt !(?)!

Jeg gidder i alle fall ikke å kjøpe den stygge boxen når du får en mye bedre PcIBox ved å kjøpe ett TVout kort og en gamepad.

Jeg vedder i alle fall på at det ikke vil ta lang tid før det kommer en fullverdig Xbox emulator på PC..

Lenke til kommentar

seff. er pc'n bedre en XBOX, det er jo en selvfølge, XBOX har jo dritt oppløsning, og alle spill har en MYE dårligere AI enn det går ann og få på pc'n, så pc er best, den har gått forbi XBOX i grafikk også, hvis du har en

P4 2.4 GHz

GF4 TI4600

256/512mb ram (uansett type)

DVD

Lenke til kommentar

Mente du virkelig det du sa nå GeCeO?

<<seff. er pc'n bedre en XBOX, det er jo en selvfølge, XBOX har jo dritt oppløsning, og alle spill har en MYE dårligere AI enn det går ann og få på pc'n, så pc er best, den har gått forbi XBOX i grafikk også, hvis du har en

P4 2.4 GHz

GF4 TI4600

256/512mb ram (uansett type)

DVD>>

Husk at Xbox er en spillkonsoll for massene, ikke nødvendigvis til de som har en datamaskin til 15000+.

Når det gjelder oppløsningen på Xbox; hvorfor tror du at den er lav?

Jo fordi den er bergnet på fjernsynsappareter. Og fjernsynsapparater har ikke en oppløsning på 1600*1200.

En liten ting til. Det er helt talentløst å diskutere hvilken spillkonsoll som har penest design, PS2 eller Xbox. Det blir omtrent som å diskutere hvilken farge som er penest, rød eller blå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...