sam2 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Trenger å få tak i noen nye bøker på perl, trenger noe ny inspirasjon.. Har "programming perl (3ed)" lefsa, som er uunværlig, men trenger noe mer "inspirerende" bøker nå for å komme videre i utvikling.. Hvilker andre perl bøker er det dere benytter mye og ikke kan klare dere uten? Perl cookbok (2ed), er vel en som jeg må få tak i? Effective perl progamming? Advanced perl programming (for gammel?) ...? Finnes det noen gode bøker for applikasjons-utvikling i Perl? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg vil heller anbefale Advanced Perl Programming enn Cookbook om målet er å bli bedre. AAP er mer orientert mot programmering av større systemer, mens Cookbook er en haug med lure småsnutter for å gjøre diverse oppgaver. De overlapper hverandre egentlig ikke i det heletatt, så man kan med fordel kjøpe begge. Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Takker for tips. Har bestemt meg og bestilt -Perl Cookbook, 2ed og -Mastering Perl/Tk og skal plukke opp Advanced perl programming på ebay/amazon for ~$10 PS! Sjekket litt priser på datajungelen (forøvrig en butikk som jeg digger maximalt) og må desverrre konstatere (igjen) at det endel cash å spare på å kjøpe bøker ute på nettet.. Kjøpte overnevnte bøker, samt en win2003-server bok og regning kom på 658 kroner.. Regning for samme bøker på datajungelen kom på over 1400 kroner... synd at databøker er så for*... dyre.. .. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 eg ville gått inn for å lære meg Qt istedet, og brukt perl-qt Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 ja, vet da fan...får nå se litt ann..ser litt på Tk nå først..og ser hva det har å tilby..etterhvert som perl skills øker og jeg beveger meg over i c++ land igjen muligens, kan vel Qt bli noe aktuelt igjen.. trenger å få noe gui mekking kjapt nå.. har en illusjon/drøm/ønske/håp (stryk.d.s.i. passer) om "1dags(+/-) apps", kunne kjapt smelle sammen noe gui frontend som gjør jobben..vet det er mulig i Tk..får nå se.. Lenke til kommentar
elghai2k Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 O'Reallys Advanced Perl Programming er vel et must for de fleste/alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå