Gå til innhold

Bombe! jeg skal ha ny pc til spilling

Anbefalte innlegg

MSI K7N2-VL Hovedkort Socket A DDR, Bulk nForce2 400/MCP, ATX, ATA133, LAN, LYD Kr: 569

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED Kr: 1133

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Kr: 1094

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Kr:901

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full- Retail Kr: 1548

LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort Intern Bulk Kr: 278

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4 kr: 430

Sluttsum: 6000kr på pc-utstyr.no

Der har vi forslaget, nå vil jeg jerna ha innspill, forslag til endringer, erfaringer med produktene osv.

Noen spørsmål til:

*Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

*Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

*Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

*Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

*Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

*Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

Mange spørsmål men håper på mye bra svar og respons fra dere! på forhånd takk!

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VELKOMMEN TIL FORUMET:D

OK først på delene du har valgt!

Hovedkort: NEI ikke kjøp det, kjøp Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X-E Deluxe!

Prosessor: ok men hvis du velger Abit kortet, velg 2500+

Minne: helt ok men ville valgt Corsair, OCZ eller Geil!

Hardisk: Helt ok, men ville valgt Seagate 160gb 8Mb Cache S-ATA

Skjermkort: pluss på 500 kr og kjøp 9800 Pro det er sinnsykt mye ytelse forsjell på bare 500 kr heløt verdt det ja!

Brenner: OK

Kabinett: NEI, NEI og atter NEI IKKE kjøp q-tec, det er elendig, mitt tips til deg er å gå inn på www.microplex.no og velg deg et kabinett av ditt valg så spør igjen og Fortron/Source 350w PSU!

Spørsmålene:

*Ja boxed vifta funker, men vil heller anbefale Thermaltake Silent Boost!

*Nei tror ikke ram prisene vil synke i nærmeste framtid!

*Nei HL2 fulgte med de korta i begynnelsen, men nå bare i 9800XT!

*Ja du burde kjøpe en kabinett vifte!

*Ja det passer sammen!

*nei dobble minnekanaler har kansje en økning på 2% i ytelse, JA kjøp 1x512mb RAM!

Lenke til kommentar
(Editert quote)

Noen spørsmål til:

1. Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

2. Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

3. Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

4. Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

5. Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

6. Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

1. Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

2. Neppe, det er ikke noe som tyder på at prisene vil stupe med det første

3. Half-Life 2 følger kun med Radeon 9800XT (et svindyrt kort). Spillet er uansett utsatt langt frem i tiden (igjen). Spill FarCry! ;)

4. Det er lurt å ha minst én kabinettvifte i tillegg til PSU ja!

5. Passer bra sammen det der. Et lite men er kabinettet/PSU. Strømforsyninga er svak og du kommer sikkert til å få svar fra flere som anbefaler deg annen PSU. (Når jeg sier svak så mener jeg ikke at alle 340W PSU´er er for svake, men den PSU´en er for svak. Watt sier ikke alt, akkurat som MHz på CPU ikke sier alt. Forslag til kabinett/PSU: Aopen eller Antec!

6. Doble minnekanaler gir et par prosent økt ytelse. HK´et ditt støtter det! Men det har altså ikke så mye å si. Det er dessuten dumt å kjøpe 2x256MB da det hindrer videre oppgradering (og 512MB vil bli for lite om et år).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

Jeg synes det virker ganske tilfeldig hva slags kjølere som ligger i boxed-pakkene fra amd, har sett litt forskjellig i de pakkene. (Jeg jobber på et lager der jeg ser mange av dem) Noen av kjølerne ser fortsatt ganske pinglete ut, små aluminiumskjølere med få kjøleribber..

Lenke til kommentar
VELKOMMEN TIL FORUMET:D

OK først på delene du har valgt!

Hovedkort: NEI ikke kjøp det, kjøp Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X-E Deluxe!

Prosessor: ok men hvis du velger Abit kortet, velg 2500+

Minne: helt ok men ville valgt Corsair, OCZ eller Geil!

Hardisk: Helt ok, men ville valgt Seagate 160gb 8Mb Cache S-ATA

Skjermkort: pluss på 500 kr og kjøp 9800 Pro det er sinnsykt mye ytelse forsjell på bare 500 kr heløt verdt det ja!

Brenner: OK

Kabinett: NEI, NEI og atter NEI IKKE kjøp q-tec, det er elendig, mitt tips til deg er å gå inn på www.microplex.no og velg deg et kabinett av ditt valg så spør igjen og Fortron/Source 350w PSU!

Spørsmålene:

*Ja boxed vifta funker, men vil heller anbefale Thermaltake Silent Boost!

*Nei tror ikke ram prisene vil synke i nærmeste framtid!

*Nei HL2 fulgte med de korta i begynnelsen, men nå bare i 9800XT!

*Ja du burde kjøpe en kabinett vifte!

*Ja det passer sammen!

*nei dobble minnekanaler har kansje en økning på 2% i ytelse, JA kjøp 1x512mb RAM!

:yes: greit nok oppsett men jeg ahr en kompis som kjøpte seg GC kort 9600 der fulgte det med hl 2 og jeg tror faktisk shapire har beholdt hl to tilbudet ved lag.. ;)

Lenke til kommentar
(Editert quote)

Noen spørsmål til:

1. Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

2. Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

3. Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

4. Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

5. Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

6. Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

1. Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

2. Neppe, det er ikke noe som tyder på at prisene vil stupe med det første

3. Half-Life 2 følger kun med Radeon 9800XT (et svindyrt kort). Spillet er uansett utsatt langt frem i tiden (igjen). Spill FarCry! ;)

4. Det er lurt å ha minst én kabinettvifte i tillegg til PSU ja!

5. Passer bra sammen det der. Et lite men er kabinettet/PSU. Strømforsyninga er svak og du kommer sikkert til å få svar fra flere som anbefaler deg annen PSU. (Når jeg sier svak så mener jeg ikke at alle 340W PSU´er er for svake, men den PSU´en er for svak. Watt sier ikke alt, akkurat som MHz på CPU ikke sier alt. Forslag til kabinett/PSU: Aopen eller Antec!

6. Doble minnekanaler gir et par prosent økt ytelse. HK´et ditt støtter det! Men det har altså ikke så mye å si. Det er dessuten dumt å kjøpe 2x256MB da det hindrer videre oppgradering (og 512MB vil bli for lite om et år).

Lykke til!

Samme som jeg svarte, men Boxed vifta holder i massevis egentlig og holder en 30-40 db! :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har tatt meg den frihet å lage et forslag til deg fra PCutstyr.no. Får vel ikke stort bedre for ca. 6000,- i dag, hvis du har lyst til å spille litt fremover. Bør klokke CPU fra 2500->3200.

Oppsett:

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.

614,00

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

678,00

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

894,00

Western Digital Caviar 80GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

657,00

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/1100TV-DVI",

1.517,00

LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort Intern Bulk

316,00

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

648,00

Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition A1725 Copper Socket A AMD XP3400+

252,00

2 stk Zalman Kabinettvifte med Zalman Grill ZM-OP1 80x80 mm vifte

222,00

Totalt: 5.798,00

I tillegg kan du slenge på tastatur og mus (hvis du trenger det). Blir omtrene 300kr i frakt.

Lenke til kommentar

Kjøp heller et Abit NF7-S v2.0 HK og en AMD XP 2500+ CPU, så klokker du prosessoren din til 3200+. Da trenger du også bedre kjøling, f.eks Volcano 12. IKKE, IKKE kjøp Q-Tec-kabinett. Da anbefaler jeg at du heller kjøper et AOpen H600 B. Med det så følger det en utmerket PSU :yes: RAM'en du har valgt funker vel, men jeg ville heller lagt litt mer penger i RAM'en og kjøpt enten Corsair eller OCZ. Angående skjermkortet anbefaler jeg at du absolutt kjøper et Radeon 9800PRO. Koster 500,- mer, og yter så utrolig mye mer enn et 9600XT. Angående det med doble minnekanaler, det er ikke noe vits å kjøpe 2*256 400MHz RAM, siden Socket A-system ikke kan utnytte dette pga. bare 400MHz i FSB. Kjøp som sagt heller en Corsair eller OCZ-brikke på 512 MB.

Ellers så det bra ut! (jeg har vel endret på alt? :lol: )

Edit: Leifs

Endret av Purify
Lenke til kommentar

hva er det som er så gale med Q-Tec? sitter her me et akkurat likt kabinett på mitt system som jeg skal selge nå, og det har ikke gtt meg noen problemer i det hele tatt.. Systemet jeg har nå er: MSi Kt7 med en XP 1600+.. Hva ville jeg få problemer med dette kabinettet..? f.eks: overklokking av CPU?

King Pedersen og Purify: Hva er hovedforskjellene på MSK K7N2 VL og Abit NF7S V 2.0?

Lenke til kommentar

det handler litt om kvalitet og kvalitetsfølelse! og ja varmen og støyen er som ofte et problem for q-tec!

den meste vesentlige forskjellen er hvis du skal kjøpe deg en 2500+, så har Abit en fin funksjon i biosen som gjør at du bare på et par tastetrykk har en 3200+:D

pluss at Abit har S-ATA!

Lenke til kommentar

om du skal ha billig og bra kabinett er q-tec elendige, har aldri opplevd makan til dårlig kjøling i det jeg bygde. går an å få tak i billige på www.itbutikken.no, aopen qf 50a f.eks tror jeg er et bra kjøp!kjøp heller r9800pro, mye bedre og koster ikke så mye mer: 1864,- på itbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...