Gå til innhold

Hvilket prog er best til å lage logoer??

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare gi et gratis alternativ,... noe ikke photoshop er ,...

Hva er galt i det ?

Han som startet tråden spurte om et program som kunne lage logoer .... Og jeg ville neppe sagt at GIMP ikke klarer det,... Jeg syns Gimp er meget kraftig til å være et så lite program som det er,... og støtter i tillegg en hel haug med plugins,...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det tilbale til diskusjonen om hva som er brukervennlig (og jeg kaster herved bensin på off-topic-bålet).

En som bruker programmet hver dag og sier det er lett er ikke nødvendigvis noe godt vitnesbyrd på brukervennlighet.

Brukervennlighet er ikke hvor mange funksjoner/alt man kan gjøre i et program.

Det går på om man kan få mye ut av programmet uten å sette seg for mye inn i det- at grensesnittet er organisert på en intuitiv og fornuftig måte, at nyttige funksjoner ikke er gjemt bort i obskure undermenyer, og at bruken av programmet er dokumentert på enklest og best mulig måte (et hjelpesystem integrert i programmet).

Folk flest har jobb og skole og altmulig annet å gjøre enn å lære seg alskens detaljer i hvert eneste av de mange programmer de bruker (de bruker det kanskje heller ikke spesielt ofte).

Hvis en preferanse i et program kan endres med et klikk på en lett tilgjengelig knapp, er den funksjonen brukervennlig. Hvis man må redigere en ini-fil for å få samme resultat, er det den ikke.

Lenke til kommentar

Til logoer bruker man normalt ikke bitmap programmer som Photoshop eller lignende! Vektorprogrammer, som Illustrator, Freehand og CorelDRAW, er det eneste logiske for logoer: da kan arbeidet fritt skaleres uten pixelering. Imidlertid er det XaraX som er det beste vektorprogram i verden (ja, jeg har prøvd alle: jeg er profesjonell grafisk designer). Last ned 30-dagers versjon fra http://www.xara.com - og bli overbevist Xartist!

Lenke til kommentar

de som lager bilder og stuff i .nfo filer (nei nei jeg har aldri lastet ned warez), bruker de notepad og trykker på tastene og lager bildene helt manuelt??

De må vel ha et eller annet program som konverter til ASCII?

hvis ikke er de gal.

ASCII bilder og stuff er konge!

Lenke til kommentar

Når det gjelder brukervennligheten til Photoshop, så synes jeg at programmet har høy brukervennlighet. Da jeg begynte med det i september ifjor, husker jeg at jeg lærte de viktigste funksjonene ganske fort.

(men det var kanskje fordi jeg bruker mac (og går på macdesign):D)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 21:06, hasund skrev:

Det går på om man kan få mye ut av programmet uten å sette seg for mye inn i det-

Det der er begynnerterskelen.

Quote:

at grensesnittet er organisert på en intuitiv og fornuftig måte, at nyttige funksjoner ikke er gjemt bort i obskure undermenyer, og at bruken av programmet er dokumentert på enklest og best mulig måte (et hjelpesystem integrert i programmet).

Det der er brukervennlighet, men det trenger ikke være slik at man føler det slik med en gang.

At et program er brukervennlig betyr at det er vennlig/tilpasset brukerne/målgruppen. Brukerne er i dette tilfellet ikke newbies.

slik ser jeg det hvertfall :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...