Gå til innhold

Når bruke "raporter" og hva skjer?

Anbefalte innlegg

Jeg poster denne her siden det ikke er en tilbakemelding til forumstyret, men et spørsmål som en senior mod kan svare på.

Hva kan jeg gjøre her, og og hva vil så bli gjort?

Les Axentrix's post i denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234174&hl=

Jeg er så lei av alle slags poster av denne typen, og lurer på om dette er et tilfelle hvor jeg kan/bør trykke "raporter"? Og hva vil da skje?

For det som jeg mener er best i den saken er at posten blir slettet og brukeren får en vennlig pm hvor det står "Vennligst hold deg mer saklig. Innlegget ditt var ikke relevant til saken."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette omhandler forumet og ikke Hardware.no. Forumkategorien er ikke kn for tilbakemeldinger til forumstret, men alle moderatorene og den slags. Flyttes :)

Det er ikke alltid lett for oss å se hva det er som blir rapportert eller hvorfor det blir rapportert hvis det er trolling eller lignende. Det må du gjerner skrive i rapporteringsforklaringen. Nå så jeg jo da takket være den "Direkte linken" til orjanp hva du mente og det er en post som er fin å rapportere ja. Heller rapporter for mye enn for lite ;)

Noen andre får se hva de kan f til med det innlegget hvis de mener det ikke burde være der, jeg må ha meg middag nå for så å færa på jobbintervu :yes:

Lenke til kommentar

QUOTE (JohndoeMAKT @ 20/04/2004 : 14:12)
Selvsagt skal folk få trolle litt, men f.eks i diskutering av nyhetene syntes jeg man bør holde seg saklig.

Sant nok, men er det vits å dille slik? Blir sånn "fløtepus-på-skyene-alt-skal-være-perfekt" greie...

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 23/04/2004 : 12:28)
QUOTE (JohndoeMAKT @ 20/04/2004 : 14:12)
Selvsagt skal folk få trolle litt, men f.eks i diskutering av nyhetene syntes jeg man bør holde seg saklig.

Sant nok, men er det vits å dille slik? Blir sånn "fløtepus-på-skyene-alt-skal-være-perfekt" greie...

Det er bare det at jeg ser 100 ganger om dagen idioter som kaster ut "fakta" som om det var en selvfølge, mens det i virkeligheten bare er sprøyt.

Og alle de postene som bare er:

:wow::wow::wow::wow::wow:

Eller

lol

eller alt annet som egentlig ikke er annet enn SPAM!

Og det er så ufattelig mange verdensmestere her på dette forumet som alle kan alt. Om du går innom andre forum så vil du raskt finne ut at HW.no er i en klasse for seg selv med sine x antall tusen poster pr døgn hvor 90% er enten spam, har blitt svart 3515 ganger før eller er bare dumt.

F.eks den tråden som jeg linket til hvor topic er "Intel utsetter noe", og en svarer "Typisk Intel". Usaklig, unødvendig og waste of space.

Lenke til kommentar

Sant nok. Skjønner hvor du vil hen.

Min mening om dette (som jeg også har nevnt før), er at men rett og slett fjerner "Innlegg" under brukernes avatar... (altså fjerner postcount'en).

Denne blir bare synlig for mod/admin, noe som gjør at det ikke blir sånn "poste-så-mange-svar-som-jeg-klarer-på-kortest-mulig-tid".

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 23/04/2004 : 13:56)
Sant nok. Skjønner hvor du vil hen.
Min mening om dette (som jeg også har nevnt før), er at men rett og slett fjerner "Innlegg" under brukernes avatar... (altså fjerner postcount'en).
Denne blir bare synlig for mod/admin, noe som gjør at det ikke blir sånn "poste-så-mange-svar-som-jeg-klarer-på-kortest-mulig-tid".

Med nesten tusen mld på 2 måneder og 17 i snitt for dagen ville jeg sagt det samme :)

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

EID :D

En ting som er litt merkelig er at mange sier "GOOGLE IT", men nesten ingen legger ved url til side som bekrefter det de sier. (Ikke at jeg gjør det for mye heller, men kan jo prøve å gjøre det fra nå av.)

F.eks om noen spør "hvilken hastighet kommer GPU'en på GF 6800 til å ha?" så er muligens mange fristet til å skrive "Det tar to sekunder å google svaret!", men hvorfor bruker de ikke de to sekundene selv og gir en link til f.eks en test som forklarer dette. Om jeg hadde spørt om det og en bruker med tre poster hadde svart "300", så hadde jeg ikke vært overbevist med en gang, og de nest postene hadde nok vært noe i denne duren:

Bruker1: 300

-------------

QUOTE (Bruker1)
300

Bruker2: :thumbup:

Bruker3: Ja, og 500 på minnet.

Bruker4: Men ATI x800Pro kommer med 400MHz core og kommer til å knuse 6800.

------------

(Og det er da hele tråden blir OT og en god blanding av tipping skjult som fakta og fanboying brølt som selvfølger)

Men hadde bruker1 skrevet dette f.eks:

GF 6800 får 300MHz core. Les mer i denne reviewen.

http://www.nordichardware.com/reviews/grap...ard/2004/nv40/

Så hadde mye mer fakta og mye fra en mye bedre kilde nådd frem til meg, uten OT og BS.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...