Gå til innhold

Slå av bakgrunnsbilde i windows 2000 SP2 fra admin

Anbefalte innlegg

Hei.

På skolen bruker vi win 2000 SP2. Vi sliter mye med at folk bruker store bakgrunnsbilder etc. sånn at profilene blir alt for store. Jeg forhørte meg om det går an å slå av muligheten til å sette bakgrunnsbilde fra administrators side, men fikk beskjed om at da måtte de også fjerne muligheten til å legge til ting i favoritter etc.

Når en hel klasse logger seg på, og alle har store profiler, merker hele skolen at det går saktere med en gang :(

Stemmer dette?

Jeg må ærlig innrømme at jeg har mine tvil til administrators kompetanse, etter at vi hadde noen "hendelser" med skolens mangel på ordentlig brannmur :no::thumbdown::scared:

Takker for alle svar.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i Group Policy kan du spesifisere et bakgrunnsbilde slik at alle må ha det. Egentlig like greit. ;)

user config - adm templ - desktop - active desktop

Sett "Enable Active Desktop" og "active desktop wallpaper" til enabled og spesisfiser et lite jpg-bilde i sistnevnte.

Det er også andre policyer som lar deg begrense størrelsel på profilene til brukerne. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror den også er på Win2000 SP2

Når det gjelder administratoren så er det dessverre en kjent sak at offentlige skoler har stor mangel på administratorer som kan jobben sin. :cry:

Som vanlig: TEST før man tar i bruk! :yes:

Lenke til kommentar
i Group Policy kan du spesifisere et bakgrunnsbilde slik at alle må ha det. Egentlig like greit. ;)

user config - adm templ - desktop - active desktop

Sett "Enable Active Desktop" og "active desktop wallpaper" til enabled og spesisfiser et lite jpg-bilde i sistnevnte.

Det er også andre policyer som lar deg begrense størrelsel på profilene til brukerne. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror den også er på Win2000 SP2

Så det er mulig å sette at alle skal ha et bakgrunnsbilde som er e px stort, samt å velge at bakgrunnsfargen skal være det samme som den ene pixelen?

Og da er det umulig for brukerne å f.eks. høyreklikke på bilder og velge "bruk som bakgrunn," samt å få tilgang til "Egenskaper for skjerm"?

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har hatt denne problemstillingen (og ikke har svaret i hodet) så sier jeg som jeg sa i mitt forrige innlegg:

TEST før man tar i bruk!

edit: dette er et hint om at du må selv teste, og det er jo fort gjort.

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Nix, jeg ber en lærer som faktisk stoler på at jeg ikke bare er "enda en wannabehacker" si at admin kanskje bør se på noe som jeg printer ut til ham. Jeg har det inntrykket at admin tror han er kongen av kunnskap, og det er mildt sagt ikke helt korrekt... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...