G2Petter Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Hei. På skolen bruker vi win 2000 SP2. Vi sliter mye med at folk bruker store bakgrunnsbilder etc. sånn at profilene blir alt for store. Jeg forhørte meg om det går an å slå av muligheten til å sette bakgrunnsbilde fra administrators side, men fikk beskjed om at da måtte de også fjerne muligheten til å legge til ting i favoritter etc. Når en hel klasse logger seg på, og alle har store profiler, merker hele skolen at det går saktere med en gang Stemmer dette? Jeg må ærlig innrømme at jeg har mine tvil til administrators kompetanse, etter at vi hadde noen "hendelser" med skolens mangel på ordentlig brannmur Takker for alle svar. Endret 20. april 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Tror det skal være mulighet for dette i GPO, men det er jeg ikke helt sikker på, ta en kikk der og se om du finner noe Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 i Group Policy kan du spesifisere et bakgrunnsbilde slik at alle må ha det. Egentlig like greit. user config - adm templ - desktop - active desktop Sett "Enable Active Desktop" og "active desktop wallpaper" til enabled og spesisfiser et lite jpg-bilde i sistnevnte. Det er også andre policyer som lar deg begrense størrelsel på profilene til brukerne. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror den også er på Win2000 SP2 Når det gjelder administratoren så er det dessverre en kjent sak at offentlige skoler har stor mangel på administratorer som kan jobben sin. Som vanlig: TEST før man tar i bruk! Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 du kan gjøre det med å redigere GPO på brukerne. user configuration--->Administrative Templates--->Desktop, der finner du det... ivertfall på windows 2003 server, sikkert det samme på windows 2000... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 i Group Policy kan du spesifisere et bakgrunnsbilde slik at alle må ha det. Egentlig like greit. user config - adm templ - desktop - active desktop Sett "Enable Active Desktop" og "active desktop wallpaper" til enabled og spesisfiser et lite jpg-bilde i sistnevnte. Det er også andre policyer som lar deg begrense størrelsel på profilene til brukerne. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror den også er på Win2000 SP2 Så det er mulig å sette at alle skal ha et bakgrunnsbilde som er e px stort, samt å velge at bakgrunnsfargen skal være det samme som den ene pixelen? Og da er det umulig for brukerne å f.eks. høyreklikke på bilder og velge "bruk som bakgrunn," samt å få tilgang til "Egenskaper for skjerm"? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Siden jeg ikke har hatt denne problemstillingen (og ikke har svaret i hodet) så sier jeg som jeg sa i mitt forrige innlegg: TEST før man tar i bruk! edit: dette er et hint om at du må selv teste, og det er jo fort gjort. Endret 20. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Jeg kan dessverre ikke teste noe, da jeg bare er en frustrert elev som prøver å bedrive lobbyvirksomhet overfor admin... Men skal prøve å si ifra... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 ja, men da tipser du han og ber han teste det, ikke sant? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Nix, jeg ber en lærer som faktisk stoler på at jeg ikke bare er "enda en wannabehacker" si at admin kanskje bør se på noe som jeg printer ut til ham. Jeg har det inntrykket at admin tror han er kongen av kunnskap, og det er mildt sagt ikke helt korrekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå