JoKr Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei alle i hopa! Trenger hjelp med en hovedkort, produsert av Compaq i år2001. Chipsett: Intel 815E. Jeg får ikke installert mer enn 512MB ram!! Men jeg har 3stk slots (ord. SDIMM 168pins PC133) og 3 256MB brikker. Er det begrensningen i chipsettet? Eller er det en Compaq sperre (?) Takk for svar. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Jeg får ikke startet maskinen, det kommer opp feilmelding om at jeg har for mye RAM, og må fjerne det jeg har for mye for å kunne starte. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Var mye jeg hadde glemt :wink: Jeg har en Compaq Deskpro EN 1GHz Har sett på compaq sine sider, og der står 512mb maks, og jeg mistenker det lusne chipsettet. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Det er dessverre slik at i815 brikkesettet til Intel støtter kun 512mb ram. Så det har ingenting med at det er compaq, ibm eller andre ferdigmaskiner. Du må nok bare ta ut den ene brikka :smile:. Er ingenting å gjøre noe med. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 takk, takk for hurtig svar... det er vel på tide å bytte maskina uansett.... (håper på å vinne i lotto på lørdag!?!) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 bytte maskin?? Hvorfor? fordi du ikke kan ha mer enn 512mb ram? :razz: Tror ikke det er noe du trenger mer ram for, hvis du ikke driver med profesjonell 3d eller annet minneslukende programvare. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Jeg har stappa den lille boksen med alt mulig. Men den har ikke AGP slot. Har tenkt å prøve å sette en GF4 PCI skjemrkort i hvis det er mulig, og en ny silent HD, isteden for den GXP(?)60 hardisken fra IBM. Men innen dette er gjort, er en ny maskin billigere .. men, er det ikke slik at prosjektene gir mer igjen en bare penger og ytelse.? 512mb ram holder egentlig for meg ja, får bytte den i x2 128mb og mate opp p2 linux maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå