zandzpider Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 har 2 disker i maskinen. ene er 80 gb seagate og den andre er 80 gb wd. begge står på samma ata 100 kabel. seagate disken står som master og wd disken står på cable select. begge diskene blir funnet i bios med en gang, men jeg kan ikke finne wd disken i windows.. why? windowsen er fullt oppdatert og alle drivere er på plass.. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 hvis jeg går på device manager og ser på disk drivers.. så ser jeg at begge diskene er der.... om dette hjelper dere.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du har vel kanskje satt i en tom disk uten partisjoner ? H.klikk min datamaskin -> behandle -> diskbehandling Så må du opprette partisjoner Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Du har vel kanskje satt i en tom disk uten partisjoner ? H.klikk min datamaskin -> behandle -> diskbehandling Så må du opprette partisjoner hehe... har sjekka for lengst Lenke til kommentar
Thore Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Prøv og spesifisere WD disken som slave og ikke cableselect, Typisk luxus problem med WD disker dem liker ikke og bli satt som CS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Dersom du satte i disken etter at du installerte OS, bør du gå inn på disk management og tildele de enkelte partisjoner hver sin bokstav. Dersom du kjører XP vel og merke. Selvom du har partisjonert disken i FDISK eller PQ Magic elns, vil de ikke automatisk bli tildelt stasjonsbetegnelse. Da blir de synlige Endret 20. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) jeg har også prøvd å sette disken til "slave".. har prøvd å gå på -> settings -> control panel -> administrativ tools -> computer management -> disk management... det er der jeg formaterer og fikser oppsettet på alle diskene mine. men her finner jeg bare en harddisk... Endret 20. april 2004 av zandzpider Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du må oprette partisjoner i partiton magic (koster) eller i diskbehandling (standard i Win XP) Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Du må oprette partisjoner i partiton magic (koster) eller i diskbehandling (standard i Win XP) har du i det heletatt lest hva jeg har skrivd? ikke for å være slem men.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I diskbehandling, ser du disken der ? eller er det kun i enhetsbehandlingen ? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 I diskbehandling, ser du disken der ? eller er det kun i enhetsbehandlingen ? kun i enhetsbehandlingen Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Heisann.... Har akkurat det samme problemet som deg.... Finner disken i bios, men ikke i windows... Dette skjedde gradvis i forrige uke og frykter sterkt at harddisken er ødelagt. Mistet først endel viktige filer på disken uten at jeg slettet noe, så skjønte fort noe var galt... fikk heldigvis tatt sikkerhetskopi av private bilder, men mistet mye egne filmer, skolearbeid ++ Og 15 sesonger med Simpsons!!!... Når jeg rebootet så fant jeg fortsatt disken, men hadde ikke tilgang til den. Fikk bare feilmeldinger. I partition magic stod det at jeg hadde 76GB ledig plass på disken (alt!) Nå finner jeg ikke disken i windows i det hele tatt!! Hinsides bittert, ettersom dette er den viktigste disken min!! Har fortsatt litt forhåpninger at det er muligheter å gjenopprette, men håpet synker.... om noen kan hjelpe er det topp Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 og ja: det er 80 GB WD disk jeg og har... Står som master i IDE1, sammen med en annen 80 GB WD disk... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 jaja.. takk for hjelpen.. (kjøpe ny disk) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du kan jo f.eks prøve å avinstallere disken fra disk behandling, for å så søke etter hardware endringer etterpå. Evt kan du prøve å sette disken alene på den andre IDE kanalen på hovedkortet Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 er faktisk andre WD disken min som klikker iløpet av kort tid.... Muli' å bytte disker snart!!!!!!! Lenke til kommentar
Cid Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg hadde et lignende problem, husker ikke om det var 2k eller XP, men har du husket å "signere" disken? Controle panel -> Computer managment -> Storage -> Disk Management. Der bør du se disken, høyreklikke på den og velge sign eller signer. Dette hjelp i alle fall meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå