Gå til innhold

Ny mac til en venninne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har med hvordan man jobber å gjøre. Om man har jobbet med PC i flere år, så er man best tjent med å fortsette med det. Mac er mest bare frustrerende å jobbe med, enten det gjelder som server eller som client..

 

Men om man er ny til databehandling, så kan det fort bli en smaksak. Om man liker det teknisk [windows] eller om man liker det så fullt av effekter at det nesten er til å få brekninger av.[Mac]

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke anbefalt et levende menneske en Mac, ihvertfall ikke en brukt en, men den rosa der var faktisk ganske snasen... En sånn en kunne jeg godt å ha tenkt å eie. I hemmelighet. (Rosa laptop generelt, derimot, hadde jeg aldri trengt å skjule.)

Har du ingenting fornuftig å komme med kan du holde kjeft!

 

 

Officeline (Mac & Carry) vil eg ikkje anbefale det er dyrt og support er

heller laber.

 

Se her:

http://www.eplehuset.no/

 

Er er sammenligning av priser, du kan spare ganske mye ved

å velge rett forhandler:

http://www.macstar.com/MacB/

 

EDIT:Hvorfor må det bestandig komme "idioter" uten peiling og starte en

mac vs pc dirskusjon hver gang noen spør om anbefaling på Mac?

Vil anbefale trådstarter å bruke mac delen av forumet, der er det tross

alt noe seriøsitet.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
Det har med hvordan man jobber å gjøre. Om man har jobbet med PC i flere år, så er man best tjent med å fortsette med det. Mac er mest bare frustrerende å jobbe med, enten det gjelder som server eller som client..

 

Men om man er ny til databehandling, så kan det fort bli en smaksak. Om man liker det teknisk [windows] eller om man liker det så fullt av effekter at det nesten er til å få brekninger av.[Mac]

Alt er frustrerende å jobbe med, når man går inn for at det skal være frusterende.

 

Det eneste mer tekniske med windows er at det krever 15 klikk å skifte skjermfrekven i stedet for mac hvor dette tar 2.

Lenke til kommentar
Alt er frustrerende å jobbe med, når man går inn for at det skal være frusterende.

 

Det eneste mer tekniske med windows er at det krever 15 klikk å skifte skjermfrekven i stedet for mac hvor dette tar 2.

Jeg bøyer meg i støvet. Jeg har lagt merke til det ene der ved mac, oppløsningen er enklere å bytte. Men hvor ofte skal du egentlig drive å bytte på den?

 

Og i de nyere mac versjonene har jeg lagt merke til noe lekkert. når man åpner mange vinduer, så blir de mindre, og du får automatisk mye enklere oversikt over hva du har oppe, og bytte mellom disse..

 

.. Men jeg syns det tidvis kan bli en vane/smak sak. jeg foretrekker startmenyen, og det enkle faktum at alle programmene ligger der :)

Lenke til kommentar

Hmm... jeg bruker bare tre-fire klikk i windows for å skifte skjermoppløsning jeg. Kommer kanskje an på hvor god man er i windows? Er grunnen til at jeg ikke valgte mac iallfall, etter femten år med pc er det for mye stress å venne meg av med alle hurtigtaster og høyreklikking... og så er jo alt speilvendt med mac. Hadde jeg vært ferst derimot, eller holdt meg til mac hele tiden istedenfor å skifte da jeg var yngre, så er det godt mulig mac er vel så bra. Spesielt nå som mac er blitt så prisdyktig.

Lenke til kommentar

Kansje hvis du har brukt windows lenge ja, mamma drev ofte og brukte min pc, men klagde slik over bugs o.s.v.

Så vi kjøpte en PowerBook til henne, og da skal jeg si det ble andre boller.

3 uker etter så kan hun alt ifra å sende e-mail til å laste ned å innstalere programmer. (vet dette ikke høres så imponerende ut, men pointet er at hun ville sikkert brukt flere måneder på dette i Windows.)

Det er liksom bare å plugge i Usb skriveren også restarte så er den ferdig innstalert.

Tviler på at jeg ville hatt noen problemer med å gå over til Mac.

 

Og slike folk, som bare sier mac er dritt uten å ha prøvd det, PRØV DET, og tenk nøytralt, ikke slik - mac er sikkert dritt.

Jeg er ingen Mac fanatiker, og hadde mine tvil når vi bestilte en mac, men etter den kom i hus så kan jeg ikke si annet enn- MAC ER BRA :thumbup:

Særlig med OS X :love:

 

De mest kjente leifene er nå blitt henrettet etter §425 a,b og e

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Den Macen venninna di har sett med oransje "lokk" er vel forøvrig de gamle G3 iBookene, som kom samtidig med de fargede iMacene. Nokså utdatert på maskinvarefronten, med andre ord. Så hvis hun vil ha en ny Mac med farger, må man nok style litt selv. :w00t:

 

 

Edit: Mac OS X er forsåvidt nydelig å jobbe med som litt avbrekk til PC, ting går så glatt og løsningene er så enkle i forhold til Windows, der du må mase deg gjennom masse forskjellige programmer, inkompatible filer osv for å få til noe. Men det er jo to forskjellige systemer, med litt forskjellige målgrupper...

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Jeg har pc, kun til spill.

Og mac til alt det andre.

 

Jeg har hatt pc i alle år, men jeg må si at mac og osx 10.3 (panther) er meget bra, og mye enklere å bruke enn windows xp, som har blitt reinstallert flere ganger.

Men jeg beholder allikevel pc'en pga. alle spillene som finnes på pc, og at mac ikke er like god på det punktet, selv om det blir bedre å bedre med utvalg av spill.

 

Men det er ingen tvil om at når world of warcraft kommer, som kommer samtidig på både mac og pc, så er det mac'en jeg først skal prøve det på.

Lenke til kommentar
Jeg har pc, kun til spill.

Og mac til alt det andre.

 

Jeg har hatt pc i alle år, men jeg må si at mac og osx 10.3 (panther) er meget bra, og mye enklere å bruke enn windows xp, som har blitt reinstallert flere ganger.

Men jeg beholder allikevel pc'en pga. alle spillene som finnes på pc, og at mac ikke er like god på det punktet, selv om det blir bedre å bedre med utvalg av spill.

 

Men det er ingen tvil om at når world of warcraft kommer, som kommer samtidig på både mac og pc, så er det mac'en jeg først skal prøve det på.

samme her :)

 

 

har en shuttle pc som jeg bruker til EverQuest og AO, eller er det macen som tas i bruk til : jobbing, surfing, musikk, filmer :p

Lenke til kommentar
Det har med hvordan man jobber å gjøre. Om man har jobbet med PC i flere år, så er man best tjent med å fortsette med det. Mac er mest bare frustrerende å jobbe med, enten det gjelder som server eller som client..

 

Men om man er ny til databehandling, så kan det fort bli en smaksak. Om man liker det teknisk [windows] eller om man liker det så fullt av effekter at det nesten er til å få brekninger av.[Mac]

Makan til bullshit da!

Du har tydeligvis ikke satt deg mye inn i OSX. Har du i det hele åpnet terminalen?

 

Er det noe som er frustrerende så er det windows!

Do you want to send error report.. Nei, jeg vil aldri gjöre det, Do you want to send error report, Do you want to send error report!

 

Autostart searching...., hold kjeft, det går fortere å finne file selv.

 

The program is not responding, do you wish to end it. Nei, ditt widowscrap, programmet lagrer jo filen min til disk!

 

Always show trayicon,,, ohh, hmm, hvor ble det av mitt trayicon..?

 

Maskinen jobber hardt, oj, der får jeg ikke beveget musepekeren mere,,, bra multitasking..

 

Low disk space, low disc space, Do not show this message again, low disk space, low disk space.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Det har med hvordan man jobber å gjøre. Om man har jobbet med PC i flere år, så er man best tjent med å fortsette med det. Mac er mest bare frustrerende å jobbe med, enten det gjelder som server eller som client..

 

Men om man er ny til databehandling, så kan det fort bli en smaksak. Om man liker det teknisk [windows] eller om man liker det så fullt av effekter at det nesten er til å få brekninger av.[Mac]

Makan til bullshit da!

Du har tydeligvis ikke satt deg mye inn i OSX. Har du i det hele åpnet terminalen?

 

Er det noe som er frustrerende så er det windows!

Do you want to send error report.. Nei, jeg vil aldri gjöre det, Do you want to send error report, Do you want to send error report!

 

Autostart searching...., hold kjeft, det går fortere å finne file selv.

 

The program is not responding, do you wish to end it. Nei, ditt widowscrap, programmet lagrer jo filen min til disk!

 

Always show trayicon,,, ohh, hmm, hvor ble det av mitt trayicon..?

 

Maskinen jobber hardt, oj, der får jeg ikke beveget musepekeren mere,,, bra multitasking..

 

Low disk space, low disc space, Do not show this message again, low disk space, low disk space.

Tror ikke det bare er du som har opplevd de problemene :p

Var ikke det der standard prosedyre for å starte opp windows? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Denne diskusjonen er verre enn AMD v.s. Intel.

 

PC-bruker: Jeg hater mac!

 

Mac-bruker: Du har tydeligvis aldri prøvd OS X!

 

Faktum er at OS X er duplo og Windows (XP pro) er lego; noen liker store byggeklosser som er lette å leke med, mens andre foretrekker små og mer tekniske ting som lego.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: det finnes en grunn til at Apple har rundt 3% av markedet.

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen er verre enn AMD v.s. Intel.

 

PC-bruker: Jeg hater mac!

 

Mac-bruker: Du har tydeligvis aldri prøvd OS X!

 

Faktum er at OS X er duplo og Windows (XP pro) er lego; noen liker store byggeklosser som er lette å leke med, mens andre foretrekker små og mer tekniske ting som lego.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: det finnes en grunn til at Apple har rundt 3% av markedet.

Jeg merker at jeg begynner å bli litt små hissig.

1) Personen sa at han ville ha en mac. Ikke en x86 maskin.

2) Det er en grunn til at Mac OS X har blitt kåret til det beste OS noen gang laget. Og det er litt rart at et selvskap med bare 5-7% av alle PC er klarer å oppdatere OS oftere enn et selvskap som har et bedrittent OS og 85-90% av markedet.

3) Les litt om OS X her http://www.arstechnica.com/reviews/003/pan...osx-10.3-1.html før dere kommer med idiotiske komentarer som: Vil ikke ha mac grunnet at jeg ikke kan instalere internett på de. eller du ikke kan instalerer Linux på en mac, eller word finnes ikke for mac. Eller det er så dårlig sikkerhet på mac at det er farlig.

4) Mac folk har i gjenomsnitt en bedreutdanning og bedre lønn en ikke macere.( lese det på BBC for noen år siden) fant ikke linken.

5) Apple maskiner ser penere ut.

6) Finnes ikke virus på mac OS X

7) Raskere os enn Win,

8) Har de beste video redegerings programmene som finnes, det er en grunn til at LOTR ble redegert på macer.

9) Mac er mot TCPA

10) OS X er mer logisk enn Windows

 

Det er også en grunn til at Ferari ikke har over 0,3%(fant på det tallet nå vet ikke hvor stor markeds andel de har) av markedet og det er ikke grunnet at folk ikke vil ha en ferari.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Til din informasjon sitter jeg på en mac daglig og synes det er noe herk.

 

Mac folk har i gjenomsnitt en bedreutdanning og bedre lønn en ikke macere.( lese det på BBC for noen år siden) fant ikke linken.

 

Og du tror at de ikke har en pc ved siden av? Dream on. Den undersøkelsen er nok basert på mennesker som har mac. Kjenner mange som har mac, men bruker pc.

 

Har de beste video redegerings programmene som finnes, det er en grunn til at LOTR ble redegert på macer.

 

For et tåpelig argument. "The Matrix ble redigert på pc"

 

OS X er mer logisk enn Windows

 

Avanserte brukere av Windows har brukt Windows lenge og vet hva som er hva. En sykkel med 5 gir og gir-display er mer forståelig enn en sykkel med 27 gir uten gir-display, men den er ikke bedre av den grunn.

 

Jeg merker at jeg begynner å bli litt små hissig.

 

Ditto.

Lenke til kommentar
En venninne av meg skal ha seg ny mac, og jeg lurte på hvor jeg burde kjøpe? Hun er ikke så kravstor av seg, men har nok av penger for å si det slik. Dessuten spurte hun om jeg kunne få den i rosa til henne :p

 

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete, www.apple.no sa lite om fargen på maskinen, jeg fant i hvert fall ikke :no:

 

Takk for svar

Jeg kan i det minste prøve å gi et svar på spørsmålet du stilte. Her finner du en søkemotor som finner den nærmeste forhandleren til der hun bor. Ellers er Eplehuset et god sted å begynne. Og apple.no kan jo selv tilby de beste prisene, dersom hun ikke har noe i mot å bestille på nettet.

 

Og så kan du jo si til henne at hun har gjort et godt valg!

 

Og til dere som sitter på hver deres haug (Mac vs. Windows) - kan ikke dere starte en tråd i off topic? Vi andre har hørt argumentene deres hundre ganger før, og for å være helt ærlig så er ingen av dere dyktige nok til å belyse saken fra nye sider.

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...