petterg Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Er det noen som kjenner til en eller annen form for SFTP klient for OSX og OS9? Jeg driver endel server tjenester, og syns det er for lett å avsløre ftp-passord. De som bruker serverene har et meget lavt data kunnskaps nivå. Bruk av terminal (os X) er utelukket. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Transmit er et alternativ. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Transmit virker veldig lovende ved at det er helt lik GUI for både OSX og OS9. I OSX funka det helt perfekt, men av en eller annen grunn nekter det koble til serveren i OS9! Det kommer ingen tegn i serverloggen om at noen av OS9 maskinene prøver å koble til. Feilmeldingen på klientsiden er at den ikke finner serveren.... snodig Takk for tips. Om jeg ikke får den til å virke i OS9, trenger jeg flere tips for dette. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Transmit hadde kanskje verdens korteste prøvetid på demo versjonen! Etter 30 minutter kom beskjeden om at demotiden var over. http://rsug.itd.umich.edu/software/fugu er i hvertfall et godt alternativ for OS X. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Prövetiden på transmit har da alltid värt 30 dager. Etter det sletter den alle bokmerkene dine. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 30 dager gikk tydligvis fort på den G3'n med OS9.2. Har enda ikke fått tak i noen fornuftig sftp software for OS9. Skulle også gjerne hatt mulighet til å kjøre AFP gjennom SSH tunell, men den bruker jo UDP, så det går jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå