h-e-i Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei vi har en Nissan 1,5dci varebil, da har neon sagt at litt 2 takts olje i diselen er bare bra for motoren så det blei jeg anbefalt å fylle på hver gang jeg måtte fylle disel. Er dette riktig?? Hvis det hva godt gjør olja og hvor mye skal mann ha på?? MVH Heidi Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Heisann! Kvaliteten på dieselen i Norge er vannvittig bra. Så bra faktisk at den er litt "tørr" for motorene. En liten skvett bare (1dl) etter hver tanking gjør godt for motoren. En kompis av meg har på mer for å få blårøyken, for da snakker alle om hvor ødelagt motoren hans er. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Takker for hjelpen Heidi Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei Ja, en liten skvett (Ca 2,0dl på full tank) gjør bare bra på dieselbiler og eldre bensinbiler. Spesiellt på eldre biler er dette med på å gi ventilene ekstra smøring, samt bedre tetting i sylindrene. PS: Ikke for mye olje, ellers blir du ikke populær hos de som kjører bak deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå