tha_lode Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei. Min gamle mob holder på å takke for seg, og tiden er moden for en ny telefon. Tenkte da å kjøpe en skikkelig telefon istedet for disse billig greiene jeg har brukt hittil. Er litt opptatt av å skaffe en telefon som ikke koker meg for mye, så jeg lurer på om det fins noen modeller der ute som har veldig lave SAR verdier. Jeg vet at disse verdiene pliktes oppgitt, men det er så voldsomt mange telefoner ute på markedet, og jeg finner ikke noen samlet oversikt. Frode. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 De nye telefonene er alle langt under den lovlige grensen av SAR-verdier. Sannsynligvis blir man ikke engang kokt i hodet av høye SAR-verdier. Forskerne er ikke enig, og blir det sannsynligvis aldri heller. Anyway; at en ny mobil har bra SAR-verdier er like sikkert som at en ny bil stiller med ABS-bremser. SAR-verdier var egentlig bare et hett tema for et par år siden (da enkelte mobiler hadde relativt høye verdier, men neppe farlige...). Men tror Sony Ericsson har kommet ganske bra ut på dette punktet. Ved kjøp av deres mobiler får du med et digert hefte om kun SAR-verdier, så det viser kanskje at de tar problemet(?) på alvor. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Det er mulig det ikke er farlig selv etter lang tids bruk, men hvorfor ta sjansen? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 SAR er et tilbakelagt tema. I beste fall diskuteres det kanskje enda i helse-freak-avisa Dagbladet. Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Her finner du en liste med SAR verdier: BA Listen: Så mye stråler mobilen Lenke til kommentar
Pviala Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 lengre liste: http://reviews.cnet.com/4520-6602_7-502035...tag=dir.fullrad min ligger ved 1.41W/kg fy faen trur jeg dor av hjerne kreft... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå