Gå til innhold

NEC2500A Bitsetting og raskere brenning.

Anbefalte innlegg

Ett lite tips til dere med Nec2500A DVD brenner. Har selv lagt inn denne firmwaren og det fungerer ganske bra.

Brenner That's write 4x DVD+R plater på 8x (noen ganger litt ustabil) og 6x (aldri feilbrent).

Brenner Datawrite 4x DVD-R plater på 6x, kan også brenne DVD+R til Booktype vanlig DVD-Rom slik at den fungerer i alle DVD spillere.

Veiledning finner du her:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=24692

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som fersking i dette 'faget' har eg et spørsmål. Fordelen med denne firmwaren er jo sjølsagt, men kan eg risikere å ødelegge noko ved å installere denne? Korleis er muligheten for å rulle tilbake til den originale fw? sikkert idiotiske spm., men eg tar sjansen :)

Lenke til kommentar
Ett lite tips til dere med Nec2500A DVD brenner. Har selv lagt inn denne firmwaren og det fungerer ganske bra.

Brenner That's write 4x DVD+R plater på 8x (noen ganger litt ustabil) og 6x (aldri feilbrent).

Min uflashede NEC2500a brenner That´s Write på 6x den også....

At den også kan brenne 8x er jo ingen hemmelighet.

At den brenner ustabilt på høyere hastigheter,

er vel derfor NEC har satt grensen til 6x på den typen plater.....

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Noen kommentarer: Jeg har selv vært med på utviklingen/beta testingen av denne firmware versjonen....

I fremtiden vil det nok være enda fler plater som virker på 8x.

OBS! på at bruk av denne firmwaren bryter garantien på brenneren din!!

Den virker helt ok etter mine tester.

Lenke til kommentar

Min uflashede NEC2500a brenner That´s Write på 6x den også....

At den også kan brenne 8x er jo ingen hemmelighet.

At den brenner ustabilt på høyere hastigheter,

er vel derfor NEC har satt grensen til 6x på den typen plater.....

Ja det er mulig det med hastigheten, det aner jeg ingen ting om ,men noe jeg syns er fordel med denne firmwaren er at man får nå satt bitsettings.

Slik som for meg er det en fordel, i og med at jeg har en xbox med samsung dvd spiller og den leser alt bortsett fra DVD+R/RW. Og dette ante jeg ikke noe om før jeg satt med 50 stk. dvd+r som jeg ikke fikk brukt i Xboxen min, og da var det jo fint å få muligheten til å brenne en plate som DVD-Rom slik at platen kan leses av i alle typer spillere.

Om man kan flashe tilbake til orginal firmware aner jeg heller ikke, men jeg går ut i fra at det går. Man får i hvertfall flashet ett hovedkort med en eldre bios enn hva man har.

Lenke til kommentar
Noen kommentarer: Jeg har selv vært med på utviklingen/beta testingen av denne firmware versjonen....

I fremtiden vil det nok være enda fler plater som virker på 8x.

OBS! på at bruk av denne firmwaren bryter garantien på brenneren din!!

Den virker helt ok etter mine tester.

Ja jeg syns dere har gjort en veldig bra jobb. De platene jeg har som er på DVD-r 4x får jeg når brent på 6x, og det med bitsettings til DVD+r er jo helt glimrende.

Stå på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ehh.......hva er bitsettings?

Det lurer jeg også på. :dontgetit:

Heisann!

Andre har forsøk å forklare på denne måten:

Acoording to this article (http://www.cdfreaks.com/news/9376) :

By setting the bit type to DVD-ROM instead of DVD+R the DVD player is fooled and compatibility is enhanced on many DVD players.

In other words : Every dvd+R that you write suddenly acts as if it is a DVD-ROM ("Look at me ! I'm a pressed media and was sold in a normal shop ! I'm a movie !). Some standalone players are more compatible with DVD-ROM media than DVD+R or DVD-R.

If your standalone devices don't have any problem at all playing your media , there's no need to set any bit.

Det er iallfall slik jeg oxo tolker det...

/jokohoma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...