Hidden Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223874 Denne historien er rett og slett TRAGISK. Mannen hadde åpenbart ikke nok fornuft til å stoppe spillet, og megleren lurte ham trill rundt og loppet han for hver eneste krone samt dra ham ut i gjeld. Mannen det er snakk om, var 2x Lotto vinner, noe aksjemegleren må ha visst mer enn godt nok. Slike folk gjør meg så kvalm. Megleren kommer sikkert fra dette uten noen som helst form for straff, for klienten har vel skrevet under på at han har seg selv å takke om det går ad undas. Stakkars jævel.. :-/ nå har han null kroner på konto og gjeld på fler hundre tusen. Litt av en overgang. Dette er altså dagens samfunn. Selv prøver jeg å beholde troen på medmennesket, men når jeg ser slikt som dette stadig vekk, er det ikke lett. Folk som utnytter andre på det groveste. Jada, det har alltid vært slik, men HVA gjør folk så vanvittig grådige at de mister enhver rest av respekt for medmennesket, uansett om det er som profesjonell aksjemegler eller nabo? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt flere eksempler der aksjemeglere blodtrader kunder, bare for å håve inn kurtasje. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt flere eksempler der aksjemeglere blodtrader kunder, bare for å håve inn kurtasje. Hehe. Sett Jerry MacGuire med Tom Cruise? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg vet ikke helt. Fyren har vunnet to millioner, uten å gjøre det slag for pengene. Så vil han gjerne tjene en million til, ved å spille på børsen. Han taper alt. Skal vi synes synd på ham fordi han ble for grådig...? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 La folk bruke pengene som de vil. Vi er alle individer som har frihet til å gjøre det Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt flere eksempler der aksjemeglere blodtrader kunder, bare for å håve inn kurtasje. Hehe. Sett Jerry MacGuire med Tom Cruise? Ja, uten at jeg husker hva den handler om. Hvorfor var dette så morsomt? Det er et faktum at enkelte meglere trader unødvendig for å oppnå høyere fortjeneste til seg selv, i form av kurtasje. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt flere eksempler der aksjemeglere blodtrader kunder, bare for å håve inn kurtasje. Hehe. Sett Jerry MacGuire med Tom Cruise? Ja, uten at jeg husker hva den handler om. Hvorfor var dette så morsomt? Det er et faktum at enkelte meglere trader unødvendig for å oppnå høyere fortjeneste til seg selv, i form av kurtasje. Handler om en suksessrik agent som ikke bryr seg en døyt om klientene sine; han er bare opptatt av å tjene penger. Nevermind. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har hørt flere eksempler der aksjemeglere blodtrader kunder, bare for å håve inn kurtasje. Hehe. Sett Jerry MacGuire med Tom Cruise? Ja, uten at jeg husker hva den handler om. Hvorfor var dette så morsomt? Det er et faktum at enkelte meglere trader unødvendig for å oppnå høyere fortjeneste til seg selv, i form av kurtasje. Handler om en suksessrik agent som ikke bryr seg en døyt om klientene sine; han er bare opptatt av å tjene penger. Nevermind. Show me the money! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg vet ikke helt. Fyren har vunnet to millioner, uten å gjøre det slag for pengene. Så vil han gjerne tjene en million til, ved å spille på børsen. Han taper alt. Skal vi synes synd på ham fordi han ble for grådig...? Grådighet lønner seg aldri. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Videre står det i artikkelen at han investerte tungt høsten 2000 og hadde erfaring med å ha penger i aksjer fra før. Jeg hadde (og har...) penger i aksjer. Høsten 2000 raste alt utforbakke og ikke F... om du puttet penger du ikke hadde i enda mer aksjer. Du satt helt stille og håpet at steinene ville slutte å falle rundt deg. Fyren var altså grådig og dum. Da synes jeg ikke en dårlig fot og astma er god nok grunn til å synes synd på ham. Historier om gamle damer og enbente krøplinger som "lures" til å putte penger i aksjer begynner jeg å bli litt lei av. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Tips: Har du ikke peiling på aksjer, hold deg unna aksjemarkedet. Den artikkelen er vinklet mot megleren, men den som driter seg ut er jo hovedpersonen sjøl. Går det an å være så dum? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Grådig? Det smarteste du kan gjøre hvis du skulle vinne penger er å re-investere dem i noe som gir avkastning. I dette tilfellet har mannen dritte alvorlig på draget. Man bør holde seg langt unna aksjemarkedet hvis man ikke vet hva man driver på med. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg vet ikke helt. Fyren har vunnet to millioner, uten å gjøre det slag for pengene. Så vil han gjerne tjene en million til, ved å spille på børsen. Han taper alt. Skal vi synes synd på ham fordi han ble for grådig...? Grådighet lønner seg aldri. I ett kapitalistisk system er det eneste som lønner seg økonomisk grådighet. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg vet ikke helt. Fyren har vunnet to millioner, uten å gjøre det slag for pengene. Så vil han gjerne tjene en million til, ved å spille på børsen. Han taper alt. Skal vi synes synd på ham fordi han ble for grådig...? Grådighet lønner seg aldri. I ett kapitalistisk system er det eneste som lønner seg økonomisk grådighet. Sparsommelighet og nøysomhet er ordet. I et sosialistisk samfunn kan du bruke og sløse masse med ressursene uten at det får konsekvenser for deg eller bedriften. Du har kanskje ikke hørt historier om de sovjetiske gigantjordbrukene PGR? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har hørt mange historier fra Sovjetunionen, bl.a den om fabrikken hvor smelteovnene gikk i stykker og arbeiderne ikke visste hva de skulle gjøre, og bare soste rundt Skal en stor bedrift overleve i kapitalismen MÅ den være grådig, den MÅ ligge i forkant av de andre bedriftene hva lønnsomhet gjelder, den MÅ øke markedet sitt og gjerne kapre nye markeder, om den ikke gjør det vil den bli forbigått av andre bedrifter, gå dårlig før den blir kjøpt opp av de nå større bedriftene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har lite eller faktisk ingen sympati for denne karen som kastet bort alle pengene sine. Når alt kommer til alt har han faktisk seg selv å takke. Om megleren opptrådte uetisk er en annen sak. Som siste ledd var mannen selv ansvarlig for hvordan han brukte pengene. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Mannen kunne forhørt seg med konkurrerende aksjemeglere, og fått en bedre pris samt alternativ vurdering dersom han absolutt ville kjøpe aksjer. Konkurranse er tross alt bra. Det eneste som er trist her, er at ingen har fortalt Ola Dum hvordan man forvalter penger. Dette er tabu på skolen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det eneste som er trist her, er at ingen har fortalt Ola Dum hvordan man forvalter penger. Dette er tabu på skolen. Må passe på så arbeiderklassen ungdommen ikke skjønner hvilken utbytting de er utsatt for skjønner du. Nei, jeg skal slutte å propagandisere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå