Mato Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 dette er snakk om alle di store amrikanske tv kanalene som sender feks: csi frends madTV The late show altså alle serien vi får etter 2-3 år i norge noen som vet om mulig heten for og få disse in i norge via parabol og det er ikke snakk om di som blir sent via CD og viasat sine sattelitter for dette er for det meste bare europeiske versoner som ikke sende det jeg vill se .. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde faktisk vært fett og fått noen amerikanske kanaler som fox, hbo osv... Mener og å ha hørt at hvis man har en DIGER parabol fat og mange gode hoder på den og man bodde i sørvestalandet så Kunne man få inn amerikanske satteliger men om det stemmer vet eg ikke. Bare hørt som sagt. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 tror hvis du har kabel så får du jo inn flere amerikanske da så Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Får ikke de største amerikanske kanalene på kabel, som ABC, Fox, NBC eller HBO. Bare CNN og NBC News jeg har sett sålangt.. hadde vært kult å kunne sett Letterman skikkelig live, ikke 1-2 uker forsinket som på NRK2. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 har du penger skal at gå, snakke med en kar som bodde i danmark, og han hadde ikke vanlig parabol, men en rar type suer satelitt ting, der fikk han inn 500 kanaler fra hele verden, han sa ikke hvor mye det kosta men det var MYE mer en Viasat!! Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Det er vel bare snakk om å rette antennene på parabolen mot riktig satelitt... gutta i nabolaget mitt får jo inn ashlambashlam-TV på sine små paraboler, så jeg tror ikke du trenger noen stor dish, bare en antenne eller to mot riktige satelitter. Største problemet er vel antagelig at disse kanalene er kodet, så du må enten få tak i abn. kort på en eller annen måte, eller få tak i piratkort som koder disse signalene. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 hømm finne parabol levrandør i usa og ringe og høre på mulig heten for et abonomang Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 dette er snakk om alle di store amrikanske tv kanalene som sender feks: csi frends madTV The late show altså alle serien vi får etter 2-3 år i norge Friends er kanskje et halvt år senere her i Norge, og The Late show kanskje en uke elns... Lenke til kommentar
adyton Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Det er mye bra serier som ligger etter i norge og som ikke blir sendt i norge i det heletatt... Som Angel ligger norge nesten 4 år etter, buffy 1 år etter. tru calling ikke sendt enda og er på episode 17 i usa. Starta for nesten et halvt år siden. Og det er liten sansynlighet for at det blir sendt i norge. 24 season 3 er på episode 18 og har ikke starta enda i norge Hadde vært veldig fint med FOX WB hbo og de gode kanalene for tvserier Lenke til kommentar
kag Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvor er det dere har fått for dere at The Late Show, Late Night og The Tonight Show vises en uke senere i Norge? Har de begynt med noe nytt? Sist jeg så på noen av disse programmene kommenterte de ting som nettopp hadde skjedd, med maks en dags forskjell. Nå er det riktig nok en stund siden jeg sist så på noe av dette. Og jeg har ikke sett så mye på det som går på NRK2. Men i gode gamle dager (1997) gikk det i hvert fall på en eller annen kanal men en dags "forsinkelse". Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Får ikke de største amerikanske kanalene på kabel, som ABC, Fox, NBC eller HBO.Bare CNN og NBC News jeg har sett sålangt.. hadde vært kult å kunne sett Letterman skikkelig live, ikke 1-2 uker forsinket som på NRK2. Dette er ikke korrekt! Jeg har sannelig HBO, NBC, Fox blandt annet. Snowdog var inne på noe: mange hoder på parabolen funker og dette er helt "lovlig"! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Late Show w/ Letterman er stort sett nøyaktig ei uke forsinket, slik har det vært helt siden det starta å gå på NRK2 for et par-tre år siden. Det merka man spesiellt i juletida. Og hvis man sjekker på www.abc.com om hvilke gjester som skal være hver dag stemmer heller aldri det. Ingen anelse hvorfor det skal være sånn. Når 11/9/2001 skjedde var Letterman på lufta igjen tirsdagen etter (flyene kræsja på en torsdag) i USA, men programmet var godt over ei uke gammelt når det kom til Norge. Endret 21. april 2004 av Bitex Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Late Show w/ Letterman er stort sett nøyaktig ei uke forsinket, slik har det vært helt siden det starta å gå på NRK2 for et par-tre år siden. TLS har vel aldri gått så lenge på NRK2 ? Begynte ikke de å sende det tidlig i høst da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det har gått på NRK2 i ett år ellerno. Blanda litt, det gikk på Metropol. Husker jeg pleide å se det om kvelden når jeg flytta til Oslo i februar 2001. Så ble Metropol nedlagt og MADTV og Letterman kom over til NRK2 etterhvert. Lenke til kommentar
butare Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det er overhodet ikke mulig for en vanlig dødlig å ta ned amerikanske satellitter i Norge. Ren og skjær logikk. Satelittene er stasjonære og ligger over USA. Sjekk globusen så skjønner dere det. Desverre er ikke de signalene lik HF signaler som "hopper" jorden rundt. Når det er sagt så er et show som heter "The man show" noe som er verdt å få med seg. De tidlige utgavene av det showet er bare rått! Link her. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er en sannhet med litt modifikasjoner. Man kan få signal* fra alle satellitter som ligger over horisonten der du bor, evt fra uplinkene. *problemet er at signalet er veldig svakt, da satellitten ikke nødvendigvis har "beam" der man er. Det kan løses med store paraboler. Noe denne karn har tatt alvorlig: http://www.satwall.se som vi kan lese kan han ta inn signal fra 45 vest til 83 øst. Han bor i sør sverige, så dette varierer jo en del på hvor man er. På alle disse satellittene vil man finne _mange_ amerikanske kanaler, og en stor del av disse er ukodet. Driver man med såkallt feed-hunting, kan man i tillegg snappe opp de såkalte uplinkene. Men for mer moderate kan man utstyre seg med en parabol på 1 meter+, en god LNB, og motorstyring. Dette kan man plukke opp for 2-3000,- pluss tuner. Da kan man ta inn store mengder med kanaler, og en god del amerikanske. Rundt 20-30 forskjellige satellitter burde være greit innen rekkevidde med slikt utstyr. På lyngsat.com finner man oversikt over alle satellittene og kanalene på disse. Om de er kodet eller ikke, å ikke minst informasjon om satellitten har akseptabel beam der man holder til, noe som er viktig med "spinkelt" utstyr. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk Arctic fin info .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå