bcorny Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Noen som kan si meg den enkleste måten å spille av en liten lydsnutt (.wav) i visual c++ ? Gi gjerne noen eksempler :smile: Takker på forhånd... Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME); Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 17:30, oyvind_b skrev:PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME); Er det alt? Det virker nesten for simpelt... :smile: Hva slags bibliotek må jeg importere da? Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Har brukt #include "Mmsystem.h" Har nå kjørt PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME); men får feil når jeg skal linke filene sammen: error LNK2001: unresolved external symbol __imp__PlaySoundA@12 hva skyldes dette? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Sorry, glemte at du måtte linke med Winmm.lib Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Den eneste lyden jeg får frem er et lite pip på pcspeakeren... Ikke akkurat det jeg tenkte på... Hvordan får jeg kjørt lyden gjennom lydkortet? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hmmm... det var rart. Det fungerer på min maskin. Du er sikker på at du har skrevet path'en til wac-filen din riktig? (Du vet sikkert at du må ha dobbel-backslash... ) Se ellers http://msdn.microsoft.com/library/default....mmfunc_9uxw.asp eller http://msdn.microsoft.com/library/default....d/wave_3cfo.asp [ Denne Melding var redigert av: oyvind_b på 2002-04-04 13:22 ] Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Tusen takk! :smile: Nå funker det... Hadde visst ikke tatt med riktig adresse... Typisk det vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå