Gå til innhold

Hva slags flightstick er best mtp pris?


Anbefalte innlegg

Ble hekta på det spillet mens jeg var hjemme i påska, onkel spiller det mye.

Han hadde en sånn diger gammel sidewinder joystick (veier 2-3kg) med motor og hele pakka. Hadde ikke tenkt med noe så stort, men den må ha motor (skikkelig force feedback) og ellers alle standardkontroller som Throttle, twist-styring og masse knapper, liten hatt-stikke til tommelen. Har aldri kjøpt sånt før, har noen av dere peiling?

 

Var flightsim-fantast i gamledager (på Amiga), men merkelig nok har jeg nesten ikke prøvd flightsims på PC'n. Nå er jeg sugen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke ut en Logitech Wingman Force 3D , koster 510,- på Databutikken.com. Populær stikke, samt greit Profile program der du kan programmere knapper (bedre enn i spillet), m/shift funksjon osv.

 

Saitek har også et par greie stikker. De designer flere av stikkene for både ventre- og høyrehendte, samt har en deisgn stab som er glad futuristisk robot-mech greier. :D Her kan smak&behag avgjøre...

 

Saitek Cyborg Stick EVO er et populært valg, 441,- på Databutikken.com

 

Anbefaler at du stikker innom din lokale Elkjøp for å prøve de i hånden, så sjekke priser rundt på nettet.

 

Vil du ha en HOTAS (joystick + throttle) med force feedback, er vel Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB det eneste valget, til litt over 800,-.

 

Selv bruker jeg en Saitek X-45 HOTAS, men den har ikke force feedback.

Endret av olaleier
Lenke til kommentar

Bare for infoen sin skyld kan jeg nevne fordelene med HOTAS...

 

Mer nøyaktig throttle (prøv hangarskip landinger i Lock On i dårlig vær :p )

 

Større unit = flere knapper :thumbs:

 

X-45'en jeg bruker har ror-kontroll på throttelen + to Rotaries (potmetere med senter-hakk) som kan mappes til trim, mix, prop pitch + + + (avhengig av spill), pluss

en liten stikke (mus-emulator) som kan brukes til så mangt, kan mappes som knapper i profile-programmet slik at du har tilsammen 4 hat-switcher.

 

Hvem trenger keyboard? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...