Gå til innhold

Maskin som ikke starter

arnekk

Anbefalte innlegg

Hei der.

Involvert hardware:

Abit KT7A hk

Abit KT7A-RAID hk

AMD Duron 700 MHz

AMD Duron 1000 MHz

Coolermaster vifte type etellerannet

Silent Viking vifte

NVidia GeForce 256 Deluxe

Daytona GeForce3 Ti200

Gammelt S3 PCI skjermkort

Div SD-RRAM

AOpen HX08 kabinett m/original 300W strømforsyning

Enlightenment kabinett m/original 230W strømforsyning

Nyinnkjøpt 300W strømforsyning

For ca 2 måneder siden oppgraderte jeg BIOSen på KT7A hket mitt. Flashingen gikk knirkefritt uten feilmeldinger, rebootet og inn i BIOS. Satte boot device 1 til floppy, 2 til CD-ROM og 3 til harddisk. Satte også på CPU-fan protection, noe jeg trodde var glupt. Lagret innstillinger og rebootet til svart skjerm, ingen pip fra PC-speakeren(den er koblet til), og alle vifter, harddisker og CD-ROMer går som de skal.

Greit. Resatte BIOSen, fikk boota opp igjen, satte samme innstillinger unntagen CPU-fan protection, skjekka at den var av. Rebooter til svart skjerm. Resetter BIOSen igjen, men fortsatt svart skjerm.

Tatt ut alle kort og koblet fra alle IDE-devices. Prøvd med kun GeForcen og kun med S3en(kortet funker, bruker det i denne stund), samme resultat. Tatt ut alle RAM-brikkene, samme resultat, og ikke pip fra PC-speakeren nå heller(regner da med at de brikkene er i orden).

Har putta KT7A kortet, Duron 700en og Coolermaster vifta i Enlightenment kabinettet med annen RAM og GeForce 256en, funker flott.

Kjøpte nytt hovedkort(KT7A-RAID), ny prosessor(AMD Duron 1000 MHz) og ny kjøler(Silent Viking).

Har fått testa Duron 1000en, funka. Har nå prøvd med ny PSU, GF3, Duron 1000en og Silent Viking kjøleren i HX08 kabinettet, funker ikke. Prøvd før dette Duron 700en og gamle kjøleren på KT7A-RAID hket, funka ikke.

Har ikke testa om GF3en er defekt, men siden det ikke er forandring om jeg bruker det eller S3en, regner jeg ikke med det har gått dukken.

Kan jeg ta anta at jeg snart har kjøpt meg ny maskin fordi HX08 kabinettet kortslutter noe en plass? Eller kan det være noe annet? Jeg begynner å slippe opp for idéer..

--Oppgitt arnekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...