Hazno Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Jeg og en kompis skal sette opp en web radio om få uker, og jeg har allerede laget et lite status-script som viser om radio'n er online eller offline: /* ..diverse html-koder.. */ <?php $port = 8000; $address = "80.202.178.41"; $timeout = 5; if(fsockopen($address, $port, $errno, $errstr, $timeout)) { echo "\n<td><font face=\"verdana\" size=\"1\">M&R Nation Web Radio: </font><font face=\"verdana\" size=\"1\" color=\"green\">Online</font> - \n"; echo "<font face=\"verdana\" size=\"1\"><a href=http://$address:$port/listen.pls>Tune in!</a></font>\n"; echo "<td>\n\n</tr>"; } else { echo "<td><font face=\"verdana\" size=\"1\">M&R Nation Web Radio: </font><font face=\"verdana\" size=\"1\" color=\"red\">Offline</font></td>\n\n</tr>"; } ?> /* ..flere html-koder.. */ Dette funker ypperlig, men hva jeg lurer på, er om noen kan sende meg i riktig retning for hvordan jeg kan lage sånn at den viser "Current track" i tillegg? F.eks: M&R Nation Web Radio: Online - Tune in! Current track: DJ Kristoff - Night Addix Har sett mange eksempler på dette på internett, men ikke hvordan jeg kan lage det selv Takker på forhånd for alle gode svar Endret 19. april 2004 av HaZnO Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Da må du sette opp en funksjon som gjøre navnet på track'en tilgjenlig. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Ja, det har jeg jo skjønt, men det er hvordan jeg gjør dette jeg har problemer med Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 om det er shoutcast dere bruker, så se på sidene til shoutcast... der skal det stå en del eksempler om jeg ikke husker helt feil... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 om det er shoutcast dere bruker, så se på sidene til shoutcast...der skal det stå en del eksempler om jeg ikke husker helt feil... Som Desdichado sier, dette er ikke noe PHP kan fikse - den må motta variabelen fra et sted eller program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå