FuzzyUnc Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei! Det er mulig dette er et ikke-problem på nyere via-chipsett, men jeg mener å huske at det var mange som hadde problemer med eldre via chipsett (kt133). Maskinen det er snakk om har et Abit KR7a hovedkort med kt266a chipsett. Fire pci-sloter er brukt; Voodoo4 pci Unex 10/100 nettverkskort SB Audigy et eller annet pci K56 modem (skal fjernes) Som dere ser har maskinen ikke noe agp-skjermkort, kun pci. Maskinen kræsjet grundig nylig uten at jeg vet helt hva som har skjedd (har ikke fått sett på den enda.) Det kan være harddisken som er feilvare (mesteparten av maskinen er helt ny), det er jo noe som rett og slett skjer en sjelden gang av og til. Men jeg har mistanke om at det har noe med oppsettet av pci-kort å gjøre. Så til spørsmålet (endelig.....puh); Er det noen av pci-slotene man bør holde seg unna? Hvis jeg ikke husker feil var kortene satt opp slik; slot 1 = voodoo4 slot 3 = Audigy slot 4 = Unex nettv. slot 6 = modem Modemet ble aldri innstallert, p.g.a. manglende drivere. Kan også være det som er problemet (win98se). Takker for alle svar, bare husk at selve pc'en får jeg ikke sett på før i kveld, så foreløpig er jeg bare interessert i å få vite om via fortsatt har et "pci problem". [ Denne Melding var redigert av: FuzzyUnc på 2002-04-03 16:09 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Får ikke hentet ned manualen fra Abit sin hjemmeside akkurat her og nå. Men sjekk i manualen hvilke pci-spor som deler irq med hverandre. Skjermkortet skal stå i 1. Ville normalt sett satt Audigy kortet i 2 (men ofte har 3 også egen irq). Ofte deler 3/6 og 4/5 irq (når du har 6 pci spor). Men det finnes et utall andre kombinasjoner. Sørg ihvertfall for at Audigy kortet har egen irq. Og prøv å få resten på egen irq også. Skjermkortet SKAL stå i spor 1 som deler irq med agp-sporet. Dessuten må du sørge for at du har installert 4in1 v4.38 fra VIA. Og hent ned siste driver for Audigy kortet. Jeg har lest flere steder at Audigy kortene er følsomme og kan skape MASSE problemer. Men prøv å gjør som beskrevet her så kanskje det løser seg. (Hvis det ikke er en hardware svik da selvsagt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå