Audis Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 Jobba (med stor A) selv i Elkjøp i Oslo (Storo) faktisk, og da vanket det ros og bonus og det var ikke måte på til de "beste" selgerne som er de sleipeste. Det er de som prakker på kunder ting de ikke trenger. Det var f.eks. en selger som var drithappy fordi han hadde klart å prakke på ei gammel bestemor den feteste (nesten) og surround anlegg. Hvorfor ikke belønne de som faktisk bryr seg om kundene, jo fordi det er imot Elkjøps strategi. De bruker tid, tid er penger, og Elkjøp er svære kapitalister som bare tenker resultater. Så var det møtene før hver kampanje da, da ble selgerne fylt av propanda om at de skulle selge dette produktet, det var dette de tjente penger på. Og med god brutto blir det fet bonus. Til alle dere som jobber på Elkjøp (eller lignende) og er blitt hjernevasket, lukk opp øya. Kjøp på PrEllkjøp når de kommer med et godt tilbud en sjelden gang...ellers..styr unna.. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 Ta f.eks utvalget av dvdspillere som forøvrig er til å le av..Definitivt mer kvantitet enn kvalitet her ja... Hva mener du? Selger de ikke dyreste Denon spiller til 16.000? De selger f.eks DVP630 som er regnet som den beste DVD spilleren under 3000,- av Lyd og Bilde(knuste Denon, NAD, HArman Kardon i test). Selvsagt har de også jalla spillere, men det er fordi mange kunder etterspør dem. (spillere til 2-300) Pioneer DV-575 er også en sinnsyk bra spiller. Samme gjelder DV 668 og DV 768 Tror rett og slett du ikke vet hva du snakker om. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 Hehe, Elkjøp er tydeligvis ett populært tema, får vel kaste meg inn jeg også, Elkjøp er helt ok, pleier å ha litt peiling ihvertfall de som jobber der (sammenligner med liknende kjeder), og 30 dagers retur er jo greit, pleier sjeldent å være noe problem få returnert ting/få "slesket" til seg en bedre vare, sålenge du er høflig og ikke sniker i køen. Har noen greie tilbud avogtil også. Stort sett det samme som er negativt som med andre shapper, selgerene kjører på uansett hvor mye eller lite peiling de har, og det kan være litt kinkig å gjennomskue, og det er jo latterlig mye kø der. AtW Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 Det finnes selvsagt unntak, ingen regel uten unntak Pioneer DV-575 er også en sinnsyk bra spiller. æhh tja Sinnsyk bra er vel å overdrive men i forhold til prisen er den bra PHILIPS DVP630 er også en bra spiller i forhold til prisen ingen tvil om det meget bra fargemetning, men lyden er som ventet ikke helt bra, men som forventet i en spiller til 1500kr, ingen cdspiller med andre ord At Pioneer sine dv668 og 768 er meget god er selvsagt sant, men får man kjøpt disse på elkjøp.... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Man får kjøpt de fleste spillere på elkjøp, inkludert DV 668 og DV 868. Problemet er at ola Nordman syns at DVD spiller til over 1000 kr er sinnsykt dyrt. Derfor er dette ikke noe de har stående fremme og ikke nødvendigivs på lager. Men de skaffer det aller aller meste som ikke selges på hifiklubben. Det er forresten svært liten forskjell på 575 og 668. (kun hdmi) Endret 30. juli 2004 av overLoad Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2004 Man får kjøpt de fleste spillere på elkjøp, inkludert DV 668 og DV 868. Problemet er at ola Nordman syns at DVD spiller til over 1000 kr er sinnsykt dyrt. Derfor er dette ikke noe de har stående fremme og ikke nødvendigivs på lager. Men de skaffer det aller aller meste som ikke selges på hifiklubben. Det er forresten svært liten forskjell på 575 og 668. (kun hdmi) Alle som er kule bruker pcen til høykvalitetsavspilling uansett AtW Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Dette har jo til og med vært på TV .... alle disse lure Elkjøp triksa.... Endret 1. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 Hvor/naar var det? Mener du tv2-hjelper deg? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 På elkjøp så kjøper jeg vaskemaskiner og sånt... hvis de har tilbud da noe man feilaktig tror hver gang det dumper en reklame blekke i postkassa. Noe data og slikt handler man bare ikke på elkjøp. Det er som når du ser et godt tilbud så kommer det til stykket at selgeren sier at produktet (også kjent som lokkeprodukt) ikke er ventet inn med det første, det er jo utsolgt 5 minutter etter åpningstid på dagen for tilbudet. Så vil selgeren selge deg noe anet og sier at det anonserte produktet ikke er speielt bra og at det bare er for de som ikke har råd til anet og så påstår selger at han sier det for at han ikke vil selge noe dårlig produkt. Da har man det gående. Har terget noen selgere med dette og de liker ikke å måtte bestille opp Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Da jeg jobber i elkjøp, så kan jeg si litt om dette. Det er utrolig vanskelig å få lagt inn rett priser i de lokale butikksystemene til en hver tid, da disse forandrer seg hele tiden. Er forskjellige tilbudskampanjer hver uke omtrent, og elkjøp kan også finne på å forandre priser uten å gi butikker skikkelig beskjed. Derfor har vi nettbutikken, som alle har adgang til og som er meningen at i tilleg til å være en netshop skal være veiledende for butikkene i tvilstilfeller. Når jeg oppdager en forskjell fra web og butikk, så gir jeg beskjed slik at vi får rettet opp feilen. At noen ikke gidder dette er litt kjipt egentlig :/ kan ikke være så stort vansklig å forandre priser da... burde gå på intranettet (om elkjøp har noe) Prisene forandrer seg mye oftere og på flere varer fra dag til dag i en matbutikk og de fleste klarer å følge opp med nye prisoppslag i butikken... Er helt klart bare enkelte avdelingsledere eller de som har ansvaret for å sette rett pris på produktene som ikke har gode nok rutiner, slapt sier jeg bare. edit: vil bare si til han som skrev rett ovenfor at det er ikke alle som vil ta inn og selge diverse tilbudsvarer pga at de taper penger på det, såkalte lokkevarer... Endret 1. august 2004 av Gojira Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 Lokker de med varene så får de pent selge dem eller droppe de helt, selv om de taper penger på det, overordnet så taper de ikke penger da de tar igjenn dette på salg av "bedre" produkter Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 helt enig med deg ja... men skjønner også butikkeiere godt når de blir prakket på tilbudskampanjer hvor man taper penger... Husker engang for lenge siden da Spaceworld hadde tilbud på Con Air på vhs. Så skulle jeg skaffe meg ett eksemplar av den herlige action filmen. Jeg var der første dag etter at kampanjen gjaldt og var der 1 time etter åpningstid. Da jeg spurte etter filmen så sa dem at den var utsolgt. Lur som jeg var så fikk jeg kastet ett blikk inn på kontoret da en skulle inn og så en bunke med filmer ligge på pulten og da klikka jeg ja, heheh. LowLife.... btw filmen kosta 99kr og Spaceworld er hat butikk nr1... hjelper heller ikke at de overpriser, hehe. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 Det er baksiden med å være i en kjede, på pluss siden så er intektene verdt det. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 1. august 2004 Rapporter Del Skrevet 1. august 2004 Da jeg jobber i elkjøp, så kan jeg si litt om dette. Det er utrolig vanskelig å få lagt inn rett priser i de lokale butikksystemene til en hver tid, da disse forandrer seg hele tiden. Er forskjellige tilbudskampanjer hver uke omtrent, og elkjøp kan også finne på å forandre priser uten å gi butikker skikkelig beskjed. Derfor har vi nettbutikken, som alle har adgang til og som er meningen at i tilleg til å være en netshop skal være veiledende for butikkene i tvilstilfeller. Når jeg oppdager en forskjell fra web og butikk, så gir jeg beskjed slik at vi får rettet opp feilen. At noen ikke gidder dette er litt kjipt egentlig :/ kan ikke være så stort vansklig å forandre priser da... burde gå på intranettet (om elkjøp har noe) Prisene forandrer seg mye oftere og på flere varer fra dag til dag i en matbutikk og de fleste klarer å følge opp med nye prisoppslag i butikken... Er helt klart bare enkelte avdelingsledere eller de som har ansvaret for å sette rett pris på produktene som ikke har gode nok rutiner, slapt sier jeg bare. edit: vil bare si til han som skrev rett ovenfor at det er ikke alle som vil ta inn og selge diverse tilbudsvarer pga at de taper penger på det, såkalte lokkevarer... Hmm, internett siden konkurerer med andre nettsider og er derfor som regel billigere, pga av frakt ++, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. august 2004 Rapporter Del Skrevet 2. august 2004 (endret) På elkjøp så kjøper jeg vaskemaskiner og sånt... hvis de har tilbud da noe man feilaktig tror hver gang det dumper en reklame blekke i postkassa. Noe data og slikt handler man bare ikke på elkjøp. Det er som når du ser et godt tilbud så kommer det til stykket at selgeren sier at produktet (også kjent som lokkeprodukt) ikke er ventet inn med det første, det er jo utsolgt 5 minutter etter åpningstid på dagen for tilbudet. Så vil selgeren selge deg noe anet og sier at det anonserte produktet ikke er speielt bra og at det bare er for de som ikke har råd til anet og så påstår selger at han sier det for at han ikke vil selge noe dårlig produkt. Da har man det gående. Har terget noen selgere med dette og de liker ikke å måtte bestille opp De som virkelig har peiling paa data handler ikke paa elkjop, da de ikke finner maskiner som passer til sitt bruk. Enig i det Endret 2. august 2004 av Alastor Lenke til kommentar
turock Skrevet 4. august 2004 Rapporter Del Skrevet 4. august 2004 Skulle kjøpe et Jensen-modem som står til 295,- på weben. Kommer inn i butikken og ser at det samme modemet koster 349,-. Gjør ekspeditøren oppmerksom på differansen, noe som gjør at han sjekker med denne siden -endrer prisen KUN FOR MEG. Ingen forklaring eller noe. Har tidligere hatt samme problem med CDRW - plater til 10,- stykket ifølge web-sidene, mens prisen i butikk var 25,-. Det er ikke det at en femtilapp er så mye penger, det er bare det at jeg blir så j...... provosert av en slik måte å drive butikk på. Er det samme med dyrere varer blir det fort snakk om penger. Er det bare i Bodø de driver med slikt? Har hørt om mange tilfeller her også, og må si det er "rart" at de husker og sette opp prisene, men når de går ned er de jævlig treige. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 Det at prisene er for høye i butikken i forhold til internett, kommer nok ikke av at de ikke har fått tid til å endre dem! Jeg snakket med en i en elkjøp butikk en gang og spurte ham om dette. Da svarte han at hver butikk kunne velge sine egne priser, men de hadde en "prisgaranti" mot elkjop.no slik at hvis kunden opplyste om at det var billigere på internett fikk han det for den prisen! Synes egentlig at dette er dårlig! De kundene som kommer på å sjekke på internett får det altså billigere enn de som ikke sjekker! Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 Enig i det... det høres ikke ut som en måte å drive butikk på. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 7. august 2004 Rapporter Del Skrevet 7. august 2004 Fått intrykk av at flere på forumet jobber på elkjøp. De får mye kritikk, men klarer ikke ta den til seg. Ikke rart ting får surre å gå når man ikke kan ta til seg tilbakemeldinger. Samme gjelder butikkene, ikke rart det blir rot og kaos. Men men, de lander vel på jorda en gang før eller siden med ett ¤(#?¤(`"#))( smell. Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 7. august 2004 Rapporter Del Skrevet 7. august 2004 Forresten har forsikrings selskapene satt seg på bakbeina med "idiot" forsikringen på mobiltelefoner. Nå får du ikke lenger en mobiltelefon til samme pris, om du skulle ødelegge mobilen din du får enten samme telefon eller en erstatningstelefon. Eksempel : SE T610 kostet meg 2800 kroner en gang i tiden. Ifølge forsikringen jeg tegnet skulle jeg få en mobil til denne prisen om jeg var uheldig å ødelegge min. Dette er nå endret til samme telefon. IKKE samme pris. Eller en erstatningstelefon som f.eks ved T68i sitt tilfelle vil si en Nokia 3200 Forresten. En enkel måte å komme unna dette problemet er å få ut en tilsvarende mobil og levere den inn på 30 dagers garantien til Elkjip. Da har en fått ut noen penger for mobilen allikevel. Må hjelpe andre å finne hull i Elkjip sine regler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå