Gå til innhold

Svindel hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

ehm...er det enda folk der ute som ikke har skjønt Elkjøps policy? Kjøp stort parti av "drittvarer", lite av gode varer, selg de gode produktene til nærmest tap-pris, tjen fett på de dårlige. Værre er det ikke. Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø.

 

Ang. webpriser i forhold, så hørte jeg om en kar som fant tv'n i butikken til 1000,- dyrere enn på web. Siden han ikke fikk det billigere i butikken, dro han hjem og bestilte den på nette, for så å returnere til butikken en halvtime senere og hente den der :D kan tenke meg de følte seg lur der da ja :thumbs:

Jobber selv i en konkurrerende butikk, så jeg kjenner også til at dette er en taktikk. Dessverre har en del butikker en og annen "turboselger" som synes at enhver vare som har god margin er den varen som har best kvalitet, og det er nok også disse som gir bransjen en del av det frynsete ryktet vi har fått. I tillegg har vi de selgerene som faktisk er der for å yte service, og helst vil at kunden skal kunne sitte hjemme etter 5 år og si at "den tv'en er jeg fornøyd med". Enhver selger med respekt for seg selv bør ha en lignende innstilling til kundene sine - i allefall etter min mening...

 

Mitt tips til alle som skal kjøpe en eller annen vare: Møter du en selger som overfaller deg med masse tekniske uttrykk og styrer deg bort fra alle tilbudsvarer for å få deg til å kjøpe noe annet - finn en annen selger, eller finn en annen butikk... Jeg kommer aldri til å påstå at alle selgere i denne bransjen er ærlige, det er de dessverre ikke, men de som har vært med en stund, og ikke stresser med at du MÅ kjøpe noe annet enn det du har bestemt deg for, er etter min erfaring stort sett ærlige.

 

 

Det ble da fryktelig rotete dette da... på tide å legge seg :sleep:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle kjøpe et Jensen-modem som står til 295,- på weben.  Kommer inn i butikken og ser at det samme modemet koster 349,-.  Gjør ekspeditøren oppmerksom på differansen, noe som gjør at han sjekker med denne siden -endrer prisen KUN FOR MEG.  Ingen forklaring eller noe. 

 

Har tidligere hatt samme problem med CDRW - plater til 10,- stykket ifølge web-sidene, mens prisen i butikk var 25,-.

 

Det er ikke det at en femtilapp er så mye penger, det er bare det at jeg blir så j...... provosert av en slik måte å drive butikk på.  Er det samme med dyrere varer blir det fort snakk om penger.

 

Er det bare i Bodø de driver med slikt?

:roll:

 

Har opplevd det samme på El-Kjøp i Molde flere ganger. Har alltid sjekket prisene på nettet før jeg kjøper, og ofte er prisene mye høyere i butikken enn annonsert på nettet.

 

Et eksempel er Belkin 5-ports svitsj hvor prisen på nettet var 400,- billigere enn i butikken.

 

Og ja, ekspeditøren fikset ikke prislappen i butikken, han bare ordnet det slik at jeg fikk den billigere enn de andre.

 

Dårlig måte å drive en forretning på ja... :thumbdown:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Kølappsystemet er der for en grunn, Elkjøp lager ikke et slikt system for at begge parter skal irritere seg over det. Prøv å se det positive med systemet for de ansatte isteden for den negative siden for kundene, de ansatte er mennesker dem også og når man ikke har et kølappsystem og det er kjempemange kunder i butikken, så kan dagen bli mildt sagt krevende. Det gagner begge parter det her, slutt å syte for at dere må vente litt i en kø, systemet er der for en god grunn, tenk over saken, hvorfor har Elkjøp laget/intergrert et slikt system? Prøv å se saken fra begge sidene, da er det lettere å finne ut hvorfor ting er slik dem er.  :roll:

 

Vel... når det er få kunder i og jeg må vente i 20 min på grunn av det systemet.

Og når jeg først får hjelp så vet ikke selgeren om noe av det vi spør om.

Vi spurte om en mp3 spiller til en telefon.

 

Vi fikk svar tilbake hva er en mp3 spiller?

 

Være forståelses full etter lang venting i kø da.

Tror ikke det nei. Når de er så inkompetente.

 

Har seg selv å takke.

Hvorfor ville det gått raskere uten kølappsystem?

 

De eneste det ville gått raskere for var de som ropte høyest, og det ville blitt totalt uoversiktelig.

 

At det tar lang tid å stå i kø har ikke noe å gjøre med selve systemet å gjøre, men at butikkene har sinnsykt mange kunder om dagen. Og det kan ikke flere ansatte hjelpe på heller, vi har bare et visst antall salgspunkter i butikk.

Lenke til kommentar
ehm...er det enda folk der ute som ikke har skjønt Elkjøps policy? Kjøp stort parti av "drittvarer", lite av gode varer, selg de gode produktene til nærmest tap-pris, tjen fett på de dårlige. Værre er det ikke. Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø.

 

Ang. webpriser i forhold, så hørte jeg om en kar som fant tv'n i butikken til 1000,- dyrere enn på web. Siden han ikke fikk det billigere i butikken, dro han hjem og bestilte den på nette, for så å returnere til butikken en halvtime senere og hente den der  :D kan tenke meg de følte seg lur der da ja  :thumbs:

Jobber selv i en konkurrerende butikk, så jeg kjenner også til at dette er en taktikk. Dessverre har en del butikker en og annen "turboselger" som synes at enhver vare som har god margin er den varen som har best kvalitet, og det er nok også disse som gir bransjen en del av det frynsete ryktet vi har fått. I tillegg har vi de selgerene som faktisk er der for å yte service, og helst vil at kunden skal kunne sitte hjemme etter 5 år og si at "den tv'en er jeg fornøyd med". Enhver selger med respekt for seg selv bør ha en lignende innstilling til kundene sine - i allefall etter min mening...

 

Mitt tips til alle som skal kjøpe en eller annen vare: Møter du en selger som overfaller deg med masse tekniske uttrykk og styrer deg bort fra alle tilbudsvarer for å få deg til å kjøpe noe annet - finn en annen selger, eller finn en annen butikk... Jeg kommer aldri til å påstå at alle selgere i denne bransjen er ærlige, det er de dessverre ikke, men de som har vært med en stund, og ikke stresser med at du MÅ kjøpe noe annet enn det du har bestemt deg for, er etter min erfaring stort sett ærlige.

 

 

Det ble da fryktelig rotete dette da... på tide å legge seg :sleep:

Takk, meget godt innlegg :yes:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hva folk klager over jeg... :p

 

Elkjøp er og blir det stedet man handler, dersom man skal handle enkelte varer drittbillig. Dette vet de fleste som er litt oppegående, vil jeg tro. Hva resten gjør er vel revnende likegyldig - men man kan jo ikke døpe om folks "aktive dumhet" til at Elkjøp svindler kundene...

 

Og man kan vel ærlig talt ikke påstå at man forventer en høy servicegrad om det er 200 kunder i butikken, og 7 ansatte på gulvet.

 

Og hvis man er litt lur, så sjekker man nettsidene til Elkjøp før man går dit fysisk - da får man varen billigere, hvis den koster mer i butikken. Verre enn det er det ikke.

Lenke til kommentar

Nå gidder ikke jeg og lese i gjennom hele poste, så kan være noe lignenede er sagt før.

 

Jeg skulle kjøpe ett xbox spill, fant pris på elkjøp.no, men når jeg kom i butikken så var spillet 100 kr dyrere.

Så jeg trodde det var jeg som huska feil.

 

Men når jeg kom hjem så var den piset 100kr billiger på inernett.

Så jeg sendte mail til elkjøp support.

Da fikk jeg som svar, at jeg kunne di 100 kr i gjenn fra butikken jeg kjøpte spillet.

Det var noe med prisgaranti.

 

Svaret jeg fikk i mail

 

Alle våre internettbutikker har prisgaranti opp mot vår internettside, så du skal få dette til den laveste prisen.

 

Vil anbefale deg å reise inn til butikken for å få tilbakebetalt mellomlegget. Husk kvitteringen.

Lenke til kommentar

Mye morsomme innlegg her.

 

Når det gjelder pris i forhold til web så finnes det plasser der det ofte er omvendt. Spesielt her i Trondheim hvor kjedene ligger sinnsykt tett. (Expert, Lefdal, Elkjøp, Smart Club og Obs Electro) ligger alle i en radius på 300 meter.

 

Dette gjør at prisene som regel er lavere enn webprisene. (Det er faktisk dyrere å handle på Elkjøp i Oslo enn i Trondheim grunnet konkurransen).

 

Kjøpte meg ny TV denne uken å oppdaget at de fleste apparatene selges 1-2000 kr lavere i butikk enn på web. (regner med at det gjelder andre vargrupper også)

 

Når det gjelder kølappsystemet så skjønner jeg ikke klagene. Kan de som er misfornøyd med det forklare hvordan de ellers skulle gjort det for å få det rettferdig. 1 kølapp er heller ingen løsning da jeg syns det er bedre å snakke med en fyr som kan en del om TV enn å snakke med en fyr som kan litt om TV, litt om krølltenger, litt om modem, litt om kjøleskap, litt om harddisker, litt om Netcom osv. Det er vel ingen som går inn på en City Syd og forlanger at betjeningen på Narvesen kan hjelpe deg på HM butikken.

 

Når det gjelder ventetid så har jeg oppdaget at folk i trøndelag er utrolig gniene. "Alle" venter til at bomringen stenger kl 18 og drar og handler da, mens det omtrent ikke er folk i butikken før 18, så er butikken stappa etter 18, så hvis folk har forstått at de ikke nødvendigvis trenger å dra å handle når alle andre handler så ville mye venting vært spart.

Endret av overLoad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ELKJIP er ein totalt ubrukelig butiikk(Stord) her er kundeservice og behandling noko av det dårligaste du kjem borti! eg har gått derfra mange gongar utan å få hjelp!

 

Dei averte i aviso si, pulp fiction, master and commander og braveheart, 99 kr. garantert å få kjøpt innen 3 dager, emn kom der same dagen!! dei hadde dei kje!! så påpeika me at dei hadde jo garantert det, : ja da var visst dei ikkje klarte å skaffe det innen 30(!) dager!!!!!!! kim venter 30 dager på nokre filmar!!

 

Elkjip er den verste butikken(stord) ever!!! Far min hadde same problem då han skulle kjøpe ny gassgrill der!

 

 

Elkjip kan få besøk(Stord) av ein mann som bur ein viss varm plass som vil brenna ner heile butikken(stord)!!! :yes:

Lenke til kommentar
Når det gjelder ventetid så har jeg oppdaget at folk i trøndelag er utrolig gniene. "Alle" venter til at bomringen stenger kl 18 og drar og handler da, mens det omtrent ikke er folk i butikken før 18, så er butikken stappa etter 18, så hvis folk har forstått at de ikke nødvendigvis trenger å dra å handle når alle andre handler så ville mye venting vært spart.

 

hehe tja selv har jeg bodd i trondheim i noen år og jo dette stemmer nok til en hvis grad, men man skal huske på at mange jobber til kansje fire-fem på ettermiddagen så det er kansje så rart da.. Men er i en kategori får seg selv da...

 

I kassa så har man tre valg:

1: Kø

2:Lang Kø

3: svinlang kø

 

Defor så er en fordel å unngå OBS hvis man skal ha noe småtteri da....

hehe tja selv har jeg bodd i trondheim i noen år og jo dette stemmer nok til en hvis grad, men man skal huske på at mange jobber til kansje fire-fem på ettermiddagen så det er kansje så rart da.. Men OBS er i en kategori får seg selv da... Men de får pluss for egen pantehall, som fin og ha når man kommer med bilen full av tomme øl,brus flasker/bokser

 

Defor så er en fordel å unngå OBS hvis man skal ha noe småtteri da....

 

Men at trøndere er spesielt gniene er vel tvilsomt da, med visse unntak da...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
ELKJIP er ein totalt ubrukelig butiikk(Stord) her er kundeservice og behandling noko av det dårligaste du kjem borti! eg har gått derfra mange gongar utan å få hjelp!

 

Dei averte i aviso si, pulp fiction, master and commander og braveheart, 99 kr. garantert å få kjøpt innen 3 dager, emn kom der same dagen!! dei hadde dei kje!! så påpeika me at dei hadde jo garantert det, : ja da var visst dei ikkje klarte å skaffe det innen 30(!) dager!!!!!!! kim venter 30 dager på nokre filmar!!

 

Elkjip er den verste butikken(stord) ever!!! Far min hadde same problem då han skulle kjøpe ny gassgrill der!

 

 

Elkjip kan få besøk(Stord) av ein mann  som bur ein viss varm plass som vil brenna ner heile butikken(stord)!!! :yes:

Hmm..annonsegarantien står det litt om på elkjøp sine nettsider, samt i annonsene som blir sendt ut.

 

3 dagers annonsegaranti.

Hvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsedato, og vi ikke innen 7 dager klarer å skaffe deg det annonserte produktet, garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris.

 

Med annonsert produkt menes her et produkt som annonseres i avis, trykksak, eller på TV. Internett alene er ikke et annonsemedium i forhold til Elkjøps annonsegaranti.

 

Så 30 dager er fullstendig tull om butikken har sagt det..og kjipt gjort ovenfor kunden. Annonsegarantien garanterer ikke at alt er på lager, men at de skal klare å skaffe tilbudsvarene til dere så fort som mulig, altså innen 7 dager fra dere er i butikken. Dermed burde dere fått de nevnte filmene rimelig raskt.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Når det gjelder ventetid så har jeg oppdaget at folk i trøndelag er utrolig gniene. "Alle" venter til at bomringen stenger kl 18 og drar og handler da, mens det omtrent ikke er folk i butikken før 18, så er butikken stappa etter 18, så hvis folk har forstått at de ikke nødvendigvis trenger å dra å handle når alle andre handler så ville mye venting vært spart.

 

hehe tja selv har jeg bodd i trondheim i noen år og jo dette stemmer nok til en hvis grad, men man skal huske på at mange jobber til kansje fire-fem på ettermiddagen så det er kansje så rart da.. Men er i en kategori får seg selv da...

 

I kassa så har man tre valg:

1: Kø

2:Lang Kø

3: svinlang kø

 

Defor så er en fordel å unngå OBS hvis man skal ha noe småtteri da....

hehe tja selv har jeg bodd i trondheim i noen år og jo dette stemmer nok til en hvis grad, men man skal huske på at mange jobber til kansje fire-fem på ettermiddagen så det er kansje så rart da.. Men OBS er i en kategori får seg selv da... Men de får pluss for egen pantehall, som fin og ha når man kommer med bilen full av tomme øl,brus flasker/bokser

 

Defor så er en fordel å unngå OBS hvis man skal ha noe småtteri da....

 

Men at trøndere er spesielt gniene er vel tvilsomt da, med visse unntak da...

<NEMI-MODUS>DA! </NEMI-MODUS>

Lenke til kommentar
Men at trøndere er spesielt gniene er vel tvilsomt da, med visse unntak da...

Ifølge han moderatoren på hw.no som både jobber i en elkjøp butikk i trondheim og en i Oslo så er det milevis forskjell på kundene. Mens trønderene skal kun ha det rimeligste så vil Oslofolket ha bra utstyr.

Lenke til kommentar
Men at trøndere er spesielt gniene er vel tvilsomt da, med visse unntak da...

Ifølge han moderatoren på hw.no som både jobber i en elkjøp butikk i trondheim og en i Oslo så er det milevis forskjell på kundene. Mens trønderene skal kun ha det rimeligste så vil Oslofolket ha bra utstyr.

Slettes ikke usannsynlig, men hva har det å si...

Lenke til kommentar
Sier seg selv at Elkjøp må reklamere for å i heletatt få solgt noe særlig da, selv de har mange tvilsomme produkter så finnes mange lettlurte personer i norge.

Helt enig.

 

De selger jo bare Sony, Philips, Miele, Electrolux, Siemens, Panasonic. Merker som ingen har hørt om.

 

 

Da er det bedre med Kiss, NorthQ og Mustek som Komplett selger. Det er iallfal merker som er annerkjente.

Lenke til kommentar
Sier seg selv at Elkjøp må reklamere for å i heletatt få solgt noe særlig da, selv de har mange tvilsomme produkter så finnes mange lettlurte personer i norge.

Nevn et tvilsomt merke som elkjøp selger. Sony tver er knalle og de selger maxtor disker, verbatim plater, yamaha subber osv, ikke noe high end men hekt vanlig mainstream produkter.

Lenke til kommentar

Jeg mente selvsagt ikke at Elkjøp bare selger ukjente merker for det er jo tull.

 

Mange kjente merker har de, men men...

 

Bra ingen visse grener, crappy innen andre disipliner da

 

Altså det er selvsagt en fordel å vite hva man skal kjøpe på forhånd, fordi selgerne kan jo si mye rart...

 

Ta f.eks utvalget av dvdspillere som forøvrig er til å le av..

Definitivt mer kvantitet enn kvalitet her ja...

Men generelt hele hjemmekino segmentet er jo ekstremt mainstream da, men blant tvene så kan man få noe bra da,

Hifianlegg.... den var god ja...

Data vil også definitivt kjøpt andre steder også..

 

Derimot er de jo bra på hvitevarer og diverse annet da

 

Men man kan jo trøste seg med at mange andre mainstream elektrokjeder ikke er så enormt mye bedre da

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...